303 audiorealism

jefz

Triple
Graag advies gevraagd.
Om te beginnen ik werk het liefst in de box en ben nu op zoek naar redelijk betaalbaar 303 geluid voor een paar projecten. In eerste instantie zat ik te denken aan een x0xb0x, nog redelijk te betalen.
Als demo heb ik van audiorealism abl2 gedownload. Ik moet zeggen niet verkeerd maar ik lijk wel een bepaalde "scherpte" te missen in het geluid. Nu staat deze als een van de betere bekende 303 clonen en weet niet zo goed welke nu te kiezen, is toch weer 100 euro met het risico dat het weer op de plank komt te liggen. Wie heeft ervaring in het vergelijken tussen deze VST en een x0xb0x?

Alvast bedankt voor jullie advies

psychocon van drumazon ook geprobeerd? moet alleen niets van de distortion verwachten.

Rebirth ?!

psychocon maar eens proberen, ben echter niet een heel grote fan d16.
Rebirth in het verleden gehad maar is volgens mij toch sample based?
xoxbox anders maar eens scoren, kan het altijd weer doorverkopen. Ben wel onder de indruk van ik zie toe nu toe. Val alleen weer van standpunt om alles in de box te doen, maar ja er zullen altijd uitzonderingen blijven...
Iemand anders nog een goede tip voor een goede 303 emulatie?
Niel wat is de reden dat jij hem hebt weggedaan?
Alvast bedankt voor je snelle reacties

Ik bezit Phoscyon en ik heb de ABL2 als demo gehad. Ik vind ze best aardig klinken, maar vielen toch door de mand toen ik een x0xb0x kocht. De x0xb0x is echt analoog en dat hoor je. Als je aan de knoppen draait blijft het geluid altijd mooi. Ik heb eigenlijk de x0xi0 uitvoering. Ik weet niet of de VCF Overdrive (distortion) op de gewone x0xb0x zit, maar dit is niet te vergelijken met een software emulatie.

ik ben best blij met me x0xb0x, het klinkt zoals ik me tb303 bliepjes herrinner..
maar heb er nooit een a/b test mee gedaan... (heh, en nu ga je mischien lachen.. ik vond rebirth destijds ook redelijk in de buurt komen..) zoals je al merkt, ben ik het type dat denkt.. in de mix hoort de luisteraar het 95% van de tijd toch niet waar je het mee heb gemaakt...

ik ben best blij met me x0xb0x, het klinkt zoals ik me tb303 bliepjes herrinner..
maar heb er nooit een a/b test mee gedaan... (heh, en nu ga je mischien lachen.. ik vond rebirth destijds ook redelijk in de buurt komen..) zoals je al merkt, ben ik het type dat denkt.. in de mix hoort de luisteraar het 95% van de tijd toch niet waar je het mee heb gemaakt...

Normaal gesproken ben ik het met je eens, maar ik denk dat de 303 (of dus de x0xb0x) je het verschil echt wel hoort. Moeilijk uit te leggen natuurlijk maar je mist een soort aggresiviteit bij de software versies die de tracks echt laten leven.

Zeker bij ACID. :)

http://clone.nl/item22787.html
http://clone.nl/digital/item309346.html (track3)

Ok het is mij duidelijk en bevestigde mijn vermoeden. Ik kreeg audiorelism niet lekker in de mix vanwege het ontbreken van scherpte. Ik ga op zoek naar een x0x0x box.
Bedankt voor jullie reacties, echt een super forum dit waar je altijd reactiesmkrijgt waaar je wat mee kan.:halleluja
Ik ga nu verder in de thread van x0x0x box lezen, want er zijn nogal wat verschillen lees ik. Zelf totaal niet handig dus zelfbouw is geen optie voor me.

ik heb de x0xb0x weg moeten doen voor de € :(
Anders was ie echt wel gebleven.

Die van mij was origineel.

Enne, over the real thing, de eene tb303 is de andere niet, net als met tr 909's.
Zit altijd wel een beetje verschil in.

Normaal gesproken ben ik het met je eens, maar ik denk dat de 303 (of dus de x0xb0x) je het verschil echt wel hoort. Moeilijk uit te leggen natuurlijk maar je mist een soort aggresiviteit bij de software versies die de tracks echt laten leven.

Zeker bij ACID. :)

ah, dan toch ooit eens a/b test doen.. kijken of ik het zelf kan horen (zoals gezegt, nooit zelf gedaan)
wat ik wel grappig vond, was een van de comments op een hele oude track.. manneke vroeg zich heel erg af welke fx's en dergelijke op me 303 zaten... terwijl het gewoon een "303"-patch uit de mc909 was :) (single-cycle-wavje-in-sampler-patch-gedoe)
Vandaar de opmerking: denk dat de meeste luisteraars het niet horen.. als je maar in de buurt van dat specifieke geluid komt.. (en ja dat is heel persoonlijke mening van iemand die geen noten kan lezen :)

anyways, TS , veel plezier met je uitzoekerij en wat je later ook maar als speeltje binnenhaalt :)

er is een gratis vst genaamd "Venom"

er komt hier een nieuwe versie van uit dit jaar die vele malen beter zal zijn.

ah, dan toch ooit eens a/b test doen.. kijken of ik het zelf kan horen (zoals gezegt, nooit zelf gedaan)
wat ik wel grappig vond, was een van de comments op een hele oude track.. manneke vroeg zich heel erg af welke fx's en dergelijke op me 303 zaten... terwijl het gewoon een "303"-patch uit de mc909 was :) (single-cycle-wavje-in-sampler-patch-gedoe)
Vandaar de opmerking: denk dat de meeste luisteraars het niet horen.. als je maar in de buurt van dat specifieke geluid komt.. (en ja dat is heel persoonlijke mening van iemand die geen noten kan lezen :)
)[/QUOTE]

et voila :
http://www.acidvoice.com/

Back