Kom in actie tegen ...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

King Fred II

Ouwe rot
... die vent die goud "verdient" aan muziek die hij niet eens zelf geschreven heeft.
Ik heb het over die rijke pief die de auteursrechten van "happy birthday to you" heeft opgekocht. Elke keer als dat in het openbaar gezongen wordt (inclusief internet) kan hij weer vangen... en dat DOET hij ook!

Daarom heb ik een wapen in de strijd gegooid: ik heb een lied geschreven dat ik op internet heb gezet en dat iedereen GRATIS mag gebruiken. Dankzij php (waarin ik kan programmeren) kun je iemand een persoonlijke verjaardagswens sturen. Het lied met uitleg vind je op myfreeurl.tk/happybirthday

Maar wacht... Lees vooral de uitleg. In het kort:
myfreeurl.tk/happybirthday/naam+van+de+ontvanger zorgt ervoor dat de ontvanger met zijn eigen naam begroet wordt.
myfreeurl.tk/happybirthday/naam+van+de+ontvanger/naam+van+de+afzender zet tevens dat laatste gegeven erbij.
Let erop dat je elke spatie door een + vervangt!

Probeer dat dan maar eens op een georganiseerd feest. De kans dat iemand van een auteursrechtenorganisatie het hoort, is dan levensgroot aanwezig en je krijgt dan de rekenng later thuis... plus een boete omdat je het niet zelf gemeld hebt.

De melodie van "Happy Birthday to You" werd in 1893 door de kleuterjuffrouwen en zusters Patty Hill en Mildred Hill gecomponeerd; de combinatie met de tekst verscheen het eerst in druk in 1912. De Summy Company registreerde de auteursrechten in 1935 - dit bedrijf werd door Warner/Chappell gekocht in 1990. Warner claimt de auteursrechten in de Verenigde Staten tot 2030

Let wel, in de Verenigde Staten. Dit zou hooguit kunnen inhouden dat de FBI je opeens laat oppakken als je het lied zingt.

De termijn voor verjaring verschilt van land tot land, maar is onder de Berner Conventie minimaal het leven van de auteur plus 50 jaar. In de Europese Unie geldt bijvoorbeeld een termijn van 70 jaar na het overlijden van de auteur.
Patty Hill is in 1946 overleden,Mildred al in 1916. Het auteursrecht verloopt dus in ieder geval in 2016.

Het leven is m.i. te kort om je hier druk over te maken.

Maar succes gewenst.

De melodie van "Happy Birthday to You" werd in 1893 door de kleuterjuffrouwen en zusters Patty Hill en Mildred Hill gecomponeerd; de combinatie met de tekst verscheen het eerst in druk in 1912. De Summy Company registreerde de auteursrechten in 1935 - dit bedrijf werd door Warner/Chappell gekocht in 1990. Warner claimt de auteursrechten in de Verenigde Staten tot 2030

Let wel, in de Verenigde Staten. Dit zou hooguit kunnen inhouden dat de FBI je opeens laat oppakken als je het lied zingt.

De termijn voor verjaring verschilt van land tot land, maar is onder de Berner Conventie minimaal het leven van de auteur plus 50 jaar. In de Europese Unie geldt bijvoorbeeld een termijn van 70 jaar na het overlijden van de auteur.
Patty Hill is in 1946 overleden,Mildred al in 1916. Het auteursrecht verloopt dus in ieder geval in 2016.

Maar als de rechten nu van Warner zijn, dan zullen die ze ongetwijfeld verlengen. Ga er dus maar niet van uit.

Een eigen draad met daarin je muzikale uitspattingen zou je niet misstaan Fred.. je hebt in twee dagen 10 tracks gepost. Phooch is nog steeds sneller, die poept er immers zo'n 10 per uur uit als het moet..

2 violen en en trommel en een fluit..
er is er een jarig..
taartjes zal hij geven..
wie ajt bis dich..

Wel jammer dat je dan weer een met auteursrechten beschermd plaatje van Snoopy moet stelen om dit aan de man te brengen...

Jarige job, ga in galop, de klas door met je snoep..
en als het weer appels of mandarijntjes zijn dan hoor je boegeroep..
vandaag is om te feesten, en te vieren dat je jarig bent..
dus geef ons mars en snickers, en niet een sultana krent...

en ja, ome dromer krijgt sponsering van de mars coorporation :)

Maar als de rechten nu van Warner zijn, dan zullen die ze ongetwijfeld verlengen. Ga er dus maar niet van uit.
Dat vermoed ik ook. Mensen met veel geld hebben de mogelijkheid om wetgevers naar hun hand te zetten, waardoor het auteursrecht van "happy birthday to you" tot in 2115 verlengd wordt, om maar iets te noemen.

Een eigen draad met daarin je muzikale uitspattingen zou je niet misstaan Fred.. je hebt in twee dagen 10 tracks gepost. Phooch is nog steeds sneller, die poept er immers zo'n 10 per uur uit als het moet..
Daar zou ik op zichzelf geen bezwaar tegen hebben, maar zo vertrouwd ben ik nog niet met dit forum en de mogelijkheden om draden te openen. Ook weet ik niet of dat zou mogen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back