Het muzikale vraag- en antwoordspel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

King Fred II

Ouwe rot
Dat gaat zo: elke vraag en elk antwoord moet een stukje gezongen tekst zijn. Je begint altijd met een antwoord te geven op de vraag die je voorganger gesteld heeft en je stelt daarna meteen een nieuwe vraag.

Bij die vraag of antwoord vermeld je tevens de zanger of groep, en als de vraag of het antwoord niet tevens de titel van het lied is, vermeld je die ook.

De vragen en antwoorden mogen zonder meer in het Nederlands of Engels zijn. In een andere taal mag ook, maar dan moet je de vertaling erbij zetten.

Voorbeelden:

A vraagt:
Waarom heb jij me laten staan? (de Heikrekels)

B zegt dan:
Ik leef niet meer voor jou (Marco Borsato)
Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, meneer? (crew van de gelijknamige tv-serie)

C zegt dan:
Über 7 Brücken mußt du gehen = over 7 bruggen moet je gaan (Peter Maffay)
Don't you know that I still care for you? (o.a. the Blue Diamonds - send me the pillow)

Enzovoort... Je ziet dat de antwoorden helemaal niet de waarheid hoeven te zijn; als ze maar logischerwijze het antwoord op die vraag kunnen zijn.

De volgende mag nu antwoorden op die laatste vraag:
Don't you know that I still care for you? (o.a. the Blue Diamonds - send me the pillow)

I don't know much, but I know I love you. (Rondstadt & Neville)

Zeg ne ké oe laat est? ( "zeg me eens hoe laat het is" / 't Hof Van Commerce)

it's a quarter to three, no one in the joint, except you and me..... (set em up joe)

can you tell me when a door is not a door ? (david thomas, monster walks the winter lake)

ik zal nog even het flauwe antwoord geven: when it's ajar....

Laatst gewijzigd:
I've seen a red door and I want to paint it black (the Rolling Stones - paint it black)

Tell me why you cry (the Beatles - tell me why)

Ik wil met jou wel zeven weken onder een elektrieke deken (André van Duin)

Weet je waarom ik huil? (ZZN)

Mister Sandman (bring me a dream).

I wanna know have you ever seen the rain (CCR)?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back