King Fred II
Ouwe rot
Dat gaat zo: elke vraag en elk antwoord moet een stukje gezongen tekst zijn. Je begint altijd met een antwoord te geven op de vraag die je voorganger gesteld heeft en je stelt daarna meteen een nieuwe vraag.
Bij die vraag of antwoord vermeld je tevens de zanger of groep, en als de vraag of het antwoord niet tevens de titel van het lied is, vermeld je die ook.
De vragen en antwoorden mogen zonder meer in het Nederlands of Engels zijn. In een andere taal mag ook, maar dan moet je de vertaling erbij zetten.
Voorbeelden:
A vraagt:
Waarom heb jij me laten staan? (de Heikrekels)
B zegt dan:
Ik leef niet meer voor jou (Marco Borsato)
Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, meneer? (crew van de gelijknamige tv-serie)
C zegt dan:
Über 7 Brücken mußt du gehen = over 7 bruggen moet je gaan (Peter Maffay)
Don't you know that I still care for you? (o.a. the Blue Diamonds - send me the pillow)
Enzovoort... Je ziet dat de antwoorden helemaal niet de waarheid hoeven te zijn; als ze maar logischerwijze het antwoord op die vraag kunnen zijn.
De volgende mag nu antwoorden op die laatste vraag:
Don't you know that I still care for you? (o.a. the Blue Diamonds - send me the pillow)
Bij die vraag of antwoord vermeld je tevens de zanger of groep, en als de vraag of het antwoord niet tevens de titel van het lied is, vermeld je die ook.
De vragen en antwoorden mogen zonder meer in het Nederlands of Engels zijn. In een andere taal mag ook, maar dan moet je de vertaling erbij zetten.
Voorbeelden:
A vraagt:
Waarom heb jij me laten staan? (de Heikrekels)
B zegt dan:
Ik leef niet meer voor jou (Marco Borsato)
Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, meneer? (crew van de gelijknamige tv-serie)
C zegt dan:
Über 7 Brücken mußt du gehen = over 7 bruggen moet je gaan (Peter Maffay)
Enzovoort... Je ziet dat de antwoorden helemaal niet de waarheid hoeven te zijn; als ze maar logischerwijze het antwoord op die vraag kunnen zijn.
De volgende mag nu antwoorden op die laatste vraag:

Moet je wel even die kindstemmetjes uit je hoofd halen.