MIDI controller

rover8772

Nieuwkomer
Is het mogelijk om een standaard midi keyboard om te bouwen tot midi controller ? de toetsen vervangen door switches bijvoorbeeld, of potmeters/rotary encoders ?

iemand ervaring mee?

In dat geval kan je ook een kartonnen doos ombouwen tot midi controller..

Of gewoon een simpele controller kopen, scheelt je een hoop gekloot

hou nogal van kloten... haha nee ik bedoel een standaard midi controller heeft te weinig knoppen/schuiven. wil graag 32 pots/faders en 32 switches.
maar schroef wel een oud midi keyboard open. ff kijken hoe het er aan de binnekant uitziet LOL

Ik denk dat het handiger is om zelf iets in elkaar te zetten dan om de toetsen van een midi-keyboard te proberen te vervangen voor draaiknoppen.

Volgens mij kan je met de basis van een Midibox 64 precies wat jij wilt. Via www.midibox.org kom je ook op de Wiki en het forum, daar vind je nog een hele berg aan extra informatie rondom het hele Midibox gebeuren.

als je beetje googled.. kan je ontwikkelbordjes vinden..
usb -> midiboardje -> je eigen potmeters en switches...

sommige zijn eigenlijk "joystick ontwikkelboardjes" maar komen dan met een joystick->midi drivertje.
ik ben er persoonlijk net te dom voor / te lui om me echt in te lezen.. maar de paar keer dat ik er naar zocht.
begreep ik iig hoe het werkte.. wat dus domweg betekent dat iemand die er "voor gaat zitten" het wel werkend moet krijgen..

lijkt me wel wat.. pc + touchscreen in kistje bouwen.. knoppies eromheen.. knoppies vastplakken in je daw.
en tadaa.. je daw als "groovebox"..

ben al bezig met die midibox, maar die moet je via C assembler taal configureren en dat is iets wat ik niet onder de knie heb...

eerste hit in google:
http://highlyliquid.com/midi-controllers/midi-cpu/

en voor zover ik even door de handleiding heen wandelde.. ik las niets over een debuger/ide/asm en of C ..
en wel over potentiometers en switches.. dus ik ga er even vanuit dat je voor dat geld een kaartje krijgt
waar je je eigen midi controller mee kan bouwen.. gewoon stukkie hardware met midi in en midi-out..

een standaard midi controller heeft te weinig knoppen/schuiven. wil graag 32 pots/faders en 32 switches.
een bcr2000 heeft 52 switches en 56 pots en is nieuw niet duur en meerdehands nog goedkoper

een bcr2000 heeft 52 switches en 56 pots en is nieuw niet duur en meerdehands nog goedkoper

Ik ben het maar even gaan natellen, maar ik kom aan 32 pots en 30 knoppen (de bovenste rij pots bezit ook een knopfunctie dus dat zou 38 knoppen maken). Heb je de jouwe soms gemod ofzo? ;)

@ Kaftoeter: volgens mij zitten er meer op, want je kan 4 groups assignen..dus 56.. (4x8 boven plus 24 onder)

Laatst gewijzigd:
inderdaad; de bovenste 8 hebben pot & switch functie en die allemaal x 4

@ Kaftoeter: volgens mij zitten er meer op, want je kan 4 groups assignen..dus 56.. (4x8 boven plus 24 onder)

Volgens mij niet, ik heb ze geteld op de BCR2000 die ik hier heb staan ;). Ik heb hem ook nog maar eens aangezet. Je kunt 32 presets instellen. Een preset bestaat uit 24 draaiknoppen en 8 druk/draaiknoppen waar als het ware 4 presets binnen de preset voor bestaan. Totaal maakt dit dus 32 fysieke draaiknoppen. Virtueel gezien heb je 24 + (8 x 4) = 56 draaiknoppen per preset en 56 x 32 = 1792 virtuele draaiknoppen totaal. Verder heb je dus 20 drukknoppen (excl de 8 druk/draaiknoppen) per preset wat resulteert in 640 virtuele drukknoppen totaal.

Even op een rijtje:
Fysiek: 32 draaiknoppen + 28 drukknoppen
Virtueel: 1792 draaiknoppen + 640 drukknoppen

BCR2000 = awesomeness. Echt ongevenaard kwa mogelijkheden in die prijsklasse.

het schijnt dat de BCF2000 niet zo goed staat aangeschreven ivm slechte motorfaders ? (ga zowieso voor de bcr2000....)

Back