Voor de old school hiphop heads

dat ruisje daar stoor ik me aan sinds jij het hebt gezegt:p .. thanks.. I guess?
ik ga hem iig bij de final version zachter mixen en ik zit te denken wat voor sample er nog bij kan, misschien leuk om nog iets erbij te doen in het refrein

Beetje simpel. Niet spannend genoeg.

De kick is niet in orde. Is het gedaan op referentie monitoren?

@squeekz ,

Lees de topic titel, voor de old school hip hop heads.. old school .. in NY begon het met gewoon 2 turntables en slechts wat loopen.. als je dat vergelijkt met dit is dit toch een stuk moeilijker, dus simpel vind ik een beetje een vage opmerking. verder probeer ik de old school sound te houden en een rapper hierop maakt het geheel een stuk spannender geloof mij.

En het is gedaan op Jamo monitors, best oude dingen maar volgens mij klinken ze best oke, ik heb verder nog niet afgemixt ofzo en het geluisterd door andere monitors of speakers.

jup simpel is geen goed woord als je over oldschool bezig bent, neem nu bvb hydrabeats :okdan:

Klinkt lekker.. mellow..

oldchool zou ik het niet noemen.. beetje midden jaren 90 beatje..
Qua sound klinkt het okay hoor.. op mn soundsticks..

Leuk loopje :)

Ik zou er nog een sample bij flippen ;)

Hier kom ik ff op terug, net geluisterd via laptop nu thuis..

- Sampletje erbij hoeft inderdaad niet zozeer, misschien een blazertje dat wat korte stabjes doet hier en daar.
- Kick zou ik wat minder rond en diep gekozen hebben
- Baslijntje mag wel iets meer naar voren
- Crash is iets te hard qua volume en zou ik minder vaak terug laten komen -> meer variatie
- Hats iets teveel hoog en mag qua wel iets meer variatie hebben
- Iets minder verb op de snare

Bovenstaand kritiek is natuurlijk wat ik zou doen..

Thanks allen, De crash is moeilijk zachter te zetten die zit in 1 van de samples, ik ga hem wel een beetje EQen nog,

de kicks ga ik inderdaad wat minder diep maken zodat er wat meer plek is om de bassline naar voren te laten komen, de hats vind ik zelf lekker, ik denk wel dat om de 8 maten ga laten veranderen van hi hats naar rides , om het een beetje een jazzy feeling te geven en de verb op de snare, die laat ik zeker staan , misschien ieetsje minder volume maar opzich vind ik hoe die zit wel top.

Back