Gloomy - Too Much To Handle (Jay30k Vocal Edit)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
“Too Much to Handle” is een diepgaand nummer dat voortkomt uit een unieke samenwerking. Gloomy gaf vorm aan het hart en de ziel van het lied, waarbij hij een verhaal verweefde over veerkracht, groei en de kracht om door te gaan, zelfs wanneer het leven overweldigend aanvoelt. Jay3K nam het vervolgens een stap verder en gebruikte AI voor de vocalen, wat een spookachtige, reflectieve toon toevoegt die perfect past bij de boodschap van doorzettingsvermogen te midden van strijd.

Deze samenwerking verenigt menselijke creativiteit met moderne technologie en versterkt de emotionele diepte van het nummer. De rauwe teksten van Gloomy en de experimentele vocale technieken van Jay3K geven “Too Much to Handle” een unieke stem—een mix van tijdloos verhaal met toekomstgerichte productie.

Listen and download this track on SoundCloud (by clicking on "More"):

Or watch it on YouTube (nice, happy-making pics included):

The Original track can be found & downloaded here:

Too Much To Handle

(Verse 1)
Dear resilient soul, I see you standing tall,
Through every wave that rises, every time you fall.
Life can weigh you down, feel too much to bear,
But there's fire inside you, beyond all the wear.

(Chorus)
When it’s too much to handle, you rise again,
Finding strength in the shadows, through the bitter end.
Hold tight to the courage, that you keep deep inside,
'Cause when it's too much to handle, you find a way to survive.

(Verse 2)
Every mountain high, every valley low,
These paths of trial and fire, they help you grow.
Don’t turn from the struggle, let it pull you in,
Each moment of doubt, makes you brave within.

(Chorus)

(Bridge)
In the quiet of darkness, in the still of your heart,
Feel the pulse of your power, don’t let it fall apart.
Take each breath like a promise, every beat as a call,
You're stronger than the weight, that tries to make you small.

(Chorus)

(Outro)
So step through the unknown, let your spirit take flight,
In the face of the storm, shine your brightest light.
It’s too much to handle, but you handle it still,
Dear resilient soul, you’re unbreakable, and always will.

Hola gloomy,

het is goed dat er een tekst bijstaat wabt ik hoor het niet!
Is dit een AI tekst.
en kan je dat niet zef inzingen bijvoorbeeld met een Vocoder.
Ik zou het graag horen.

Groeten van Andreos :)

Ow ow ow, ik heb een zware fout gemaakt. Uiteraard heb ik niet in dit nummer gezongen. Jay30k heeft een bot gevraagd om vocalen op de originele versie te zetten. Nee dus, geen vocoder langs mijn kant.
Where the hell staat die "bericht wijzigen-knop"??

Ik ben wel een sucker voor commerciele dance, mits het allemaal klopt. Dit is een beetje de reden waarom ik niet veel met vocals doe. Vocals en de tekst moeten echt goed in elkaar zitten. Hoewel dit wel goed in de buurt komt, voelt het wel wat generiek aan.

Voor het genre is de track wat lang denk ik. Rond de 3, 3,5 min zou wat mij betreft iets beter passen. Als je de 1e 1,3 min eraf knipt denk ik dat ie net wat snappier is en wat meer to the point. De melodie zou ook wat meer op de voorgrond mogen. Ik weet dat als je een track af hebt, je er niets meer mee doet. (en gelijk heb je, anders blijf je bezig met erin hangen)

Dat allemaal gezegd hebbende vind ik het wel een goeie track die me zeker pakte! Vocals waren ook nog eens goed in de maat, dus voor mij de beste Gloomy die ik heb gehoord 👍

Keep on Gloomin! 👊

hé, wat een mooie commentaar! Dank je wel, beste @rubbah . Ja, hoor ik vond ook dat hij wat lang duurde en zijn kracht verloor op de duur. Ik zal Jay30k even laten weten of hij geen radio versie van deze track wil maken. Maar eerlijk gezegd denk ik het niet, want de meeste van zijn nummers zijn langer dan 6-7 minuten. Ik hou jullie op de hoogte.

Keeping on Gloomin! 👊

Radio-ready! Leuke popsong 🎶🎵 Mag van mij alleen al om de tekst worden uitgebracht, daar kunnen mensen met problemen wat aan hebben :)

vind hem wel goed in elkaar zitten.
goede pop structuur.
De over geautotuunde of timestretched is wel jammer. zo klinkt het net als een ai gegenereerde vocal.

mooi geheel.

Radio-ready! Leuke popsong 🎶🎵 Mag van mij alleen al om de tekst worden uitgebracht, daar kunnen mensen met problemen wat aan hebben :)
Oh da's mooi, @peterdh . Vast en zeker kunnen ze hier iets aan hebben, zoals meestal als Jay30k iets uitbrengt. Bedankt voor je mooie woorden!

vind hem wel goed in elkaar zitten.
goede pop structuur.
De over geautotuunde of timestretched is wel jammer. zo klinkt het net als een ai gegenereerde vocal.

mooi geheel.
Hoor je het, ja? Nou goed als ie voor de rest goed zit. Dank je wel @flyweight ! :)

Heel apart en naar ik aanneem super bewerkelijk project, knap dat jullie dit zo hebben gedaan. Zijn er al veel verschillende ai zang bots qua stijlen? Hoe zou het klinken met gillende metal gitaarrifs en bijpassende zang met zelfde, of iets ingekorte, tekst als hier?

Hey, dank je wel @vipal ! Ja, Jay30k koopt die tracks van de AI via credits, dus hij betaalt ervoor. En ja hoor, hier kun je heel makkelijk bvb Death Metal van maken, kwestie van de juiste prompts in te voeren, denk ik. Ik zal't hem eens vragen. Wellicht wordt het een nee, omdat ie het pokkedruk heeft. Thnx man!

Geen tijd hebben, om een AI aan het werk te zetten - dan heb je 't écht druk :D

Leuke track, Gloom! Inderdaad klaar voor de radio. Wel eens met @flyweight over de vocal. Maar dat maakt 'm dan ook weer klaar voor de radio. Dus tja.

Heel apart en naar ik aanneem super bewerkelijk project, knap dat jullie dit zo hebben gedaan. Zijn er al veel verschillende ai zang bots qua stijlen? Hoe zou het klinken met gillende metal gitaarrifs en bijpassende zang met zelfde, of iets ingekorte, tekst als hier?
Jay30k zijn antwoord @vipal :

"Ik zie twee vragen.
Vraag 1: Ja
Vraag 2: Dan klinkt het anders"

LoL :) Daar sta je dan met je metalversie :)

Gloomy-pop! :D
Haha, lekker hoor. Catchy.

Lekker toch om gewoon te maken waar je zin in hebt. Is echt weer iets anders dan anders.

Zo word t ook nooit saai...
Niet saai om te maken en ook niet om te luisteren.

Back