Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sorry hoor, ik zei toch dat ik daar niet veel van weet? Maar ik kijk wel even.Tuurlijk niet, de voltage-uit van een LFO is toch altijd variabel?
Ik heb op mijn flanger een CV ingang zitten waarmee ik de rate kan aansturen.
Maar wat moet ik me daar nou eigenlijk bij voorstellen? Ik ben niet zo thuis in dat soort dingen en vraag me af wanneer en hoe dat handig kan zijn.
bv de korg tap echoos se300 se 500 hebben dat ook...
Met LFO op de Rate CV in krijg je hetzelfde effect als wanneer je zelfde Rate knop heen en terugdraait. Hoe sneller de LFO hoe sneller het effect. Met een step LFO (Square wave of saw) of S&H zal het wat interessanter klinken.
Ben benieuwd hoe dat met ruis direct op de CV in klinkt, ik zou hooguit wat kleine variaties verwachten omdat ruis eenzelfde sterkte heeft (volts)
Dit staat op die pagina waar ik een link van gaf:
When a control voltage source is plugged into the Ext CV In jack, the Depth control scales the cv input and the Center Freq control adds an offset.* This sample demonstrates how the external cv source allows you to push the 325 into extended delay times which you can't access from the internal LFO.
Ik lees het zo dat je dus met CV je LFO bereik kan vergroten. Maar je rate met een drummachine syncen zit er dus blijkbaar niet in.
Jammer want dat had ik interessanter gevonden.