Vraag over Halion One

Rob1986

Stamgast
Hallo

Ik wou vragen of er extra klanken bestaan om in Halion One te laden in Cubase.
Voor de sampler Halion vind ik wel verschillende klanken om te kopen op internet maar bestaan er ook sounds voor de VST Halion One die in Cubase standaard zit. En welke kunnen jullie mij aanraden.

Alvast bedankt

Werken de samples van Halion player en Halion 4 ook in Halion One. Of kan ik beter doorsparen voor de halion 4 die veel meer klanken en mogelijkheden bevat.

Er is een soundset "synthesizers" te koop voor Halion one.Meer info op de steinberg site.

De samples van halion player en halion 4, werken niet in halion one.

Groet,Jan

Vergeet er nog bij te vermelden dat halion one vanaf cubase6 niet standaard in cubase zit, hij staat nog wel op de dvd, dus je kan m wel installeren, maar dat is als je oude projecten wilt inladen.In cubase 6 zit halion se als vervanging.Weet niet welke cubase je hebt, maar voor halion se zijn ook een paar uitbreidingen te koop, zie de steinberg site......

Net vorige week heb ik wat soundsets van Steinberg aangeschaft als uitbreiding.
De Loopsets werken volgens mij (alleen) met Loopmash. De Sound Sets werken met Halion SE, die bij Cubase 6 (ik dacht alle versies van 6) zit.
http://www.steinberg.net/en/products/sounds_loops.html

Wil je ook andere sounds kunnen laden, dan van Steinberg alleen, dan heb je echt een losse soft-sampler nodig. Zoals bijvoorbeeld HALion 4. Maar je kunt natuurlijk ook andere merken kiezen. Losse soft-samplers kunnen vaak meerdere/vele formaten (Akai/E-mu/Roland etc.) inladen. Halion SE en Halion One kunnen dat niet.

Hallo

Alvast bedankt voor de reacties, ik zal zeker eens rondzien op de website van steinberg. Momenteel werk ik met Cubase Essential 5, misschien dat ik later Cubase nog ga upgraden, maar voorlopig kan ik verder.

nogmaals bedankt

Back