Ik weet niet direct een hele nieuwe. Maar aangezien je nog niet heel lang bezig bent ga ik er vanuit dat je nog niet superbedreven bent in zelf geluiden maken met synths.
Dat is echt heel erg leuk om te ontdekken.
Met sylenth kun je de meest basic vorm (subtractive synthese) goed leren. In serum heb je al veel meer opties... FM en wavetable bijvoorbeeld. Als je je echt eens wilt verdiepen in de mogelijkheden kun je die opties eens goed verkennen. Ook werken met samples kan heel leuk zijn (je daw heeft vast wel een sampler device met goeie creatieve mogelijkehden), of probeer eens granular mer samples...
Allemaal hele andere vormen van synthese met elk hun eigen specifieke sounds, maar ook eindeloze ruimte voor unieke resultaten.
Ik geloof ondertussen niet meer in synths die wel/niet geschikt zijn in een specifiek genre...
Dat hangt echt af van wat je er zelf uit haalt.
hoe geschikt de presets zijn, is waarschijnlijk het enige relevante daar.
Kan natuurlijk zijn dat je daar allemaal niet in geinterreseerd bent en dat je gewoon met goeie presets aan de slag wil (dat is natuurlijk ook gewoon prima!).
Maar mocht je toch geinterreseerd zijn, dan raad ik je zeker aan om ook eens een synth echt flink uit te pluizen (serum 2 is een fantastische complete synth hiervoor). Al is t maar om een fijne preset te perfectioneren voor je eigen track bijvoorbeeld.
Probeer ook veel te experimenteren met (subtiele of juist hele extreme) modulatie... Dat klonk voor mij als beginner op papier altijd een beetje suf... Een LFO? Saai!... Maar dat had ik echt verkeerd... Modulaties maken de sounds geweldig...
En het mooie is dat de opgedane kennis vaak best goed vertaald naar andere, nieuwe synths.
En dat als je al die snippertjes kennis aan elkaar begint te knopen gaat er een steeds grotere wereld open aan geluid-mogelijkheden en is alles opeens een 'EDM synth'.
Nou ja, genoeg geratel van mij

Ben ook maar een nerd die het leuk vind om aan al die knoppies te draaien haha.