Kent iemand nieuwe VST's die met nieuwe, unieke sounds komen?

milobravemusic

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu vooral Refx Nexus 2, Sylenth1 en Serum (heel soms omnisphere, maar vind ik niet heel ideaal voor EDM)

Mijn vraag is of iemand weet of er recent nieuwe VST's zijn uitgekomen met relatief nieuwe sounds die een potentieel bieden voor verfrissende muziek. Ik zou graag weten welke dat zijn, los van de prijs, puur VST wise.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Milo :)

Fonetisch?Nee.Je kunt het wel klanken layeren met verschillende VST's zodanig dat die klank van jouw is en dat m'n dan spreekt over uniek.

Hallo allemaal,

Ik gebruik nu vooral Refx Nexus 2, Sylenth1, Serum en Omnisphere.
Als je deze al bezit heb je verder nog maar weinig nodig
voor een dikke EDM hit.
Eigenlijk niet meer dan veel tijd steken in het begrijpen
van deze vst's en vooral wat je er allemaal mee kunt doen.
Je eigen klanken produceren. Layer er maar op los totdat je een ons weegt.
Verder heb je natuurlijk de boom-thi nodig. Je kunt gaan
voor een 808-909, maar dan ben je al niet meer uniek
en ook daar komt het aan op je eigen creatief vermogen.
Je verdiepen in algemene muziekleer kan ook heel handig zijn.
Kortom elk vrij uurtje steken in je muzikale ontwikkeling.

De gedachte dat je het één en ander wel even in korte tijd
voor elkaar gaat krijgen, zou ik maar snel laten varen.
Er zijn al te veel EDM producers op deze aardkloot die
er ook niet in slagen om die ene hit te scoren.

:beard:

Ik denk dat je voor Avicii-achtige stijlen wel goed zit bij Nexus, maar dat is wel echt een preset synth, hoewel het nieuwste deel wel meer kan op gebied van sound design. Avenger 2 ook, daar kan je heel diep in gaan zelfs. Helaas wordt Avenger 2 vaak in een cheesy hoekje gezet vanwege die maffe presets dat eigenlijk al complete tracks zijn en zo ook gepromoot wordt op youtube. Maar tegelijkertijd is het een powersynth die werkelijk alles kan op sound design gebied en onwijs goed klinkt.

Avenger 2 is perfect voor moderne EDM stijlen en je kunt er veel genre specifieke expansions voor kopen. En inderdaad, als je verder kijkt dan de presets zit er een hele krachtige, uitgebreide synth onder die zo'n beetje alles kan en goed klinkt.

Mooi, daar zijn we dan uit. :D

Avenger is zeker diep en vernieuwend. Maar die presets met complete begeleiding idd.. En vooral niet beoordelen op de video's en de persoon die de demo's doet.. Als je niet beter weet denk je dat het satire is.. :D Maar hij kan zeker spelen..

Ik vind de Avenger marketing het product echt zwaar tekort doen. De synth kan zich qua diepgang, mogelijkheden en geluidskwaliteit prima meten met andere power synths als Omnisphere, Pigments of Falcon. Maar het wordt inderdaad gepresenteerd als instant-track-met-1-vinger generator.

Ik weet niet direct een hele nieuwe. Maar aangezien je nog niet heel lang bezig bent ga ik er vanuit dat je nog niet superbedreven bent in zelf geluiden maken met synths.
Dat is echt heel erg leuk om te ontdekken.

Met sylenth kun je de meest basic vorm (subtractive synthese) goed leren. In serum heb je al veel meer opties... FM en wavetable bijvoorbeeld. Als je je echt eens wilt verdiepen in de mogelijkheden kun je die opties eens goed verkennen. Ook werken met samples kan heel leuk zijn (je daw heeft vast wel een sampler device met goeie creatieve mogelijkehden), of probeer eens granular mer samples...

Allemaal hele andere vormen van synthese met elk hun eigen specifieke sounds, maar ook eindeloze ruimte voor unieke resultaten.
Ik geloof ondertussen niet meer in synths die wel/niet geschikt zijn in een specifiek genre...
Dat hangt echt af van wat je er zelf uit haalt.
hoe geschikt de presets zijn, is waarschijnlijk het enige relevante daar.

Kan natuurlijk zijn dat je daar allemaal niet in geinterreseerd bent en dat je gewoon met goeie presets aan de slag wil (dat is natuurlijk ook gewoon prima!).

Maar mocht je toch geinterreseerd zijn, dan raad ik je zeker aan om ook eens een synth echt flink uit te pluizen (serum 2 is een fantastische complete synth hiervoor). Al is t maar om een fijne preset te perfectioneren voor je eigen track bijvoorbeeld.

Probeer ook veel te experimenteren met (subtiele of juist hele extreme) modulatie... Dat klonk voor mij als beginner op papier altijd een beetje suf... Een LFO? Saai!... Maar dat had ik echt verkeerd... Modulaties maken de sounds geweldig...

En het mooie is dat de opgedane kennis vaak best goed vertaald naar andere, nieuwe synths.
En dat als je al die snippertjes kennis aan elkaar begint te knopen gaat er een steeds grotere wereld open aan geluid-mogelijkheden en is alles opeens een 'EDM synth'.

Nou ja, genoeg geratel van mij :D
Ben ook maar een nerd die het leuk vind om aan al die knoppies te draaien haha.

Als je zelfs met Serum en Omnisphere geen goede geluiden kan maken dan heb ik wel slecht nieuws voor je.

Waarschijnlijk ben je op zoek naar presets en die zijn bij voorbaat al niet uniek.

Ga je verdiepen in muziek maken.

Als je deze al bezit heb je verder nog maar weinig nodig
voor een dikke EDM hit.
Eigenlijk niet meer dan veel tijd steken in het begrijpen
van deze vst's en vooral wat je er allemaal mee kunt doen.
Je eigen klanken produceren. Layer er maar op los totdat je een ons weegt.
Verder heb je natuurlijk de boom-thi nodig. Je kunt gaan
voor een 808-909, maar dan ben je al niet meer uniek
en ook daar komt het aan op je eigen creatief vermogen.
Je verdiepen in algemene muziekleer kan ook heel handig zijn.
Kortom elk vrij uurtje steken in je muzikale ontwikkeling.

De gedachte dat je het één en ander wel even in korte tijd
voor elkaar gaat krijgen, zou ik maar snel laten varen.
Er zijn al te veel EDM producers op deze aardkloot die
er ook niet in slagen om die ene hit te scoren.

:beard:
Thanks.

Ik verwacht niet dat ik het één en ander in een korte tijd voor mekaar krijg, alleen ben ik van mening dat de 2010s muziek “unieker” klonk dan die van nu, aangezien meeste sounds al zijn gebruikt. Daarom ben ik benieuwd of er nieuwe opkomende sounds zijn.

Ik weet niet direct een hele nieuwe. Maar aangezien je nog niet heel lang bezig bent ga ik er vanuit dat je nog niet superbedreven bent in zelf geluiden maken met synths.
Dat is echt heel erg leuk om te ontdekken.

Met sylenth kun je de meest basic vorm (subtractive synthese) goed leren. In serum heb je al veel meer opties... FM en wavetable bijvoorbeeld. Als je je echt eens wilt verdiepen in de mogelijkheden kun je die opties eens goed verkennen. Ook werken met samples kan heel leuk zijn (je daw heeft vast wel een sampler device met goeie creatieve mogelijkehden), of probeer eens granular mer samples...

Allemaal hele andere vormen van synthese met elk hun eigen specifieke sounds, maar ook eindeloze ruimte voor unieke resultaten.
Ik geloof ondertussen niet meer in synths die wel/niet geschikt zijn in een specifiek genre...
Dat hangt echt af van wat je er zelf uit haalt.
hoe geschikt de presets zijn, is waarschijnlijk het enige relevante daar.

Kan natuurlijk zijn dat je daar allemaal niet in geinterreseerd bent en dat je gewoon met goeie presets aan de slag wil (dat is natuurlijk ook gewoon prima!).

Maar mocht je toch geinterreseerd zijn, dan raad ik je zeker aan om ook eens een synth echt flink uit te pluizen (serum 2 is een fantastische complete synth hiervoor). Al is t maar om een fijne preset te perfectioneren voor je eigen track bijvoorbeeld.

Probeer ook veel te experimenteren met (subtiele of juist hele extreme) modulatie... Dat klonk voor mij als beginner op papier altijd een beetje suf... Een LFO? Saai!... Maar dat had ik echt verkeerd... Modulaties maken de sounds geweldig...

En het mooie is dat de opgedane kennis vaak best goed vertaald naar andere, nieuwe synths.
En dat als je al die snippertjes kennis aan elkaar begint te knopen gaat er een steeds grotere wereld open aan geluid-mogelijkheden en is alles opeens een 'EDM synth'.

Nou ja, genoeg geratel van mij :D
Ben ook maar een nerd die het leuk vind om aan al die knoppies te draaien haha.
Thanks en idd een goede tip om eens bezig te gaan met sound design. Dankje!

Ik vind de Avenger marketing het product echt zwaar tekort doen. De synth kan zich qua diepgang, mogelijkheden en geluidskwaliteit prima meten met andere power synths als Omnisphere, Pigments of Falcon. Maar het wordt inderdaad gepresenteerd als instant-track-met-1-vinger generator.
Ja vind ik ook, de marketing is vooral gericht op de Expansions, die zijn vaak ook best goed omdat er veel meer in zit dan die voorgekauwde 1-vinger generators, zoals wavetables, presets voor de fx, voor de arp generator noem het maar op. Maar de grote kracht ligt denk ik wel in de mogelijkheden en content, niet normaal wat je met Avenger allemaal kan. Voor mij is het dan ook al heel lang een top 5 synth.

Check ook eens deze forum sectie (soft synths), staan een hoop topics over (onlangs verschenen) vst's.

Kijk wat je aanspreekt, maar pas op voor je portemonnee.

Met wat je nu al hebt, kun je eigenlijk al eindeloos geluiden ontwerpen, als je een beetje leert hoe je ermee uit de voeten moet gaan.

Back