afluistering en schuindak

relexted

-------------------------
Komende maand ga ik verhuizen dus me gear komt in een nieuwe ruimte te staan.
Denk dat het grootste probleem het schuine dak is. Hoe kan ik deze ruimte qua akoestiek het beste benutten?

De ruimte zelf is vanaf de grond gezien 5 x 3,5 meter. (l x b)
Het schuinedak heeft een hoek van 40 graden en zit aan de lengte kant. vult 1/3de van de ruimte.

Meest belangrijkste is waar ik me monitors neerzet. Op 1/3de onder het schuine dak misschien?

Als een schuin dak het grootste probleem is sta je er goed voor zou ik denken! LOL Ik zou er voor tekenen iig.. :D

Ma goed, zoals ik begrijp heb je aan 1 v/d 4 zijdes van je ruimte een schuin dak? Zo ja dan is het niet bepaald ideaal idd, zeker niet als het de lange zijde betreft. Maar zolang je je brood niet hoeft te verdienen met het masteren van andermans werk niet al te druk over maken. Als je aan beide lange zijdes hetzelfde schuine dak hebt dan zou ik een symetrische setup bouwen met de monitors op de korte zijdes. En dan is het wrsch zinvol om de schuine delen in de buurt van je luisterpositie te behandelen met absorberende panels om de ergste reflecties weg te halen. Dan ben je al een heel eind met een ruimte van 5 x 3.5. Los van de schuine kanten zijn dit leuke maten voor een homestudio hoor. Beter dan 4x4 iig...

ik heb ze in de lengte gezet. zijn nearfields , met wat dempingsmateriaal, lukt het best aardig om te mixen.

Back