Onderhoud aan TR-909

Sjon

Ingeburgerd
Beste forum leden,

Weten jullie toevallig waar ik mijn TR-909 kan laten servicen. De potmeters moeten vervangenworden en ik wil hem een keer geheel laten nakijken !

Groeten, Sjon

Ik zal hem ook eens bellen, mijn 909 heeft ook kuren... De hihat is heel zacht / weg

Ik zal hem ook eens bellen, mijn 909 heeft ook kuren... De hihat is heel zacht / weg

Wat ik daar onlangs overhoorde is dat dat met iedere 909 zo. Schijnbaar vergaat het transistortje van de hi-hat van die 909 over de jaren heen doffer en doffer klinken. Zou kunnen dat het dat is dus.

Dat doe met dan ook wel weer denken: tenzij je die transistortjes dus nog kan vinden, is het erg lastig om een tr909 te vinden die zo klonk als in 1985... Maar da's met iedere analoge synth. Eh, nou ja, de 909 is een analoge drumsynth, hè. Dus een analoge synth :).

Wat ik daar onlangs overhoorde is dat dat met iedere 909 zo. Schijnbaar vergaat het transistortje van de hi-hat van die 909 over de jaren heen doffer en doffer klinken. Zou kunnen dat het dat is dus.

Dat doe met dan ook wel weer denken: tenzij je die transistortjes dus nog kan vinden, is het erg lastig om een tr909 te vinden die zo klonk als in 1985... Maar da's met iedere analoge synth. Eh, nou ja, de 909 is een analoge drumsynth, hè. Dus een analoge synth :).

welk transistortje zou dit dan kunnen zijn. want ik heb er ook al last van, dus het gaat niet lang meer duren voor dat ik hem ook niet meer ga horen. en welk nummer heeft dat in de servicemanual

Waarschijnlijk een 2SC2603 of 2SC1115....deze werden veel gebruikt door Roland....de 2603 krijg ik binnenkort een batch van binnen, zelfde geld voor de 1115.....pb me maar bij interesse...

Ook The Musichouse in utrecht kan met veel analoge synths en drumcomputers goed uit de voeten.

Back