een LFO die midi cc's uitstuurd

Erik B.

Ingeburgerd
Ik ben opzoek naar een apparaat waar een LFO inzit die midi CC uitstuurd.
Zeg maar net zoiets als wanneer je in je DAW automatisation gebruikt om bepaalde knoppen van je synts te sturen.
Maar dan in hardware.
Ik hoop dat de vraag duidelijk is.
Op internet vind ik eigenlijk alleen maar VST's, maar dat komt misschien ook omdat ik geen idee heb hoe zoiets heet.

Ik denk niet dat er een specifiek apparaat is die echt daarvoor gebouwd is.
Wel kan je deze feature op een heleboel gear vinden.

oa. de machinedrum en monomachine zijn in staat om lfo's via mdi uit te sturen, door de sequencer kan je die ook nog in snelheden parameter locken, afijn.

Welke gear heb je in huis? Misschien is het zelfs al mogelijk met een hardware apparaat dat je hebt?

Ik ben opzoek naar een apparaat waar een LFO inzit die midi CC uitstuurd.
je bedoeld eigenlijk een CC die steeds varieerd in de range 0 t/m 127?
ofterwijl het automatiseren van het draaien aan een knop? ...kan je toch ook gewoon 'tekenen' in de DAW ipv continue een stroom aan MIDI data te hebben...?!

Ik heb geen hardware sequencer.
Op de PC gebruik ik Ableton Live.
Daar kan je volgens mij geen CC mee uitsturen naar externe hardware.
Ik wil inderdaad een continu wisselende CC hebben en die gebruiken om een frequency knop te bedienen op een hard ware filter.
dit het liefst met een hardware apparaat.

maar er zit geen lfo in Ableton toch (mijne niet iig).
Je kan wel een sinus tekenen in je EG en die als cc uitsturen maar dat slaat nergens op als ik dat moet tekenen.

Ik heb geen hardware sequencer.
Op de PC gebruik ik Ableton Live.
Daar kan je volgens mij geen CC mee uitsturen naar externe hardware.
Ik wil inderdaad een continu wisselende CC hebben en die gebruiken om een frequency knop te bedienen op een hard ware filter.
dit het liefst met een hardware apparaat.

Zit het apparaat ook in een midi in poort?
Stuur het apparaat midi data uit?

Als dat kan dan moet je de midi data opnemen welke je hardware bak uitstuurt (aan het knopje draaien dat je wilt opnemen) vervolgens kan je de data aanpassen hoe je wilt in ableton.

Vergeet dan niet om daarna de opgenomen midi data weer uit te sturen naar je hardware bak.

Om welke unit gaat het?

Zit het apparaat ook in een midi in poort?
Stuur het apparaat midi data uit?

Als dat kan dan moet je de midi data opnemen welke je hardware bak uitstuurt (aan het knopje draaien dat je wilt opnemen) vervolgens kan je de data aanpassen hoe je wilt in ableton.

Vergeet dan niet om daarna de opgenomen midi data weer uit te sturen naar je hardware bak.

Om welke unit gaat het?

Het gaat om een line6 filter pro deze heeft midi in en uit, ik weet niet of de filter ook midi uitstuurd, dat zou ik moeten proberen.

Maar ik wil eigenlijk zonder PC aan de gang, dus zeg maar een drumloop door de Filter Pro en dan via een soort van LFO de frequency knop bedienen.

MidiMod voorbeeld:

Attachments

• MidiMod Lfo-Control out.jpg
    MidiMod Lfo-Control out.jpg
    58,2 KB · Bekeken: 93
A Station
DM 5 drum module
Boss RC 50 looper, en daar gebruik ik de laatste tijd veel drumloop uit.
Ik speel bas gitaar en daarom moet ik mijn handen vrij houden :)
Verder heb ik ook een Roland V-Bass, deze heeft een ingebouwde LFO om verschillende parameters te kunnnen sturen, maar dat wordt niet uitgestuurd als midi CC.

Of je download Renoise gratis, draait dat als Rewire slave en doet het daar mee. Is super gemakkelijk.

Back