Geluid weg!!!!

mario010

kijk diep in mijn ogen
Hi,. gisteravond nog vette liveset neergeplempt,.
Vandaag sluit ik alles aan,. geluid weg,. :frons:
Pc geluid werkt prima,.
Maar usb geluidskaarten willen geen geluid geven!
De usb midi controllers en externe disks enzo werken prima.
Ik heb twee kaarten getest,. allebei worden ze gewoon herkent in de prefs van mn daws,. ze gaan aan,..alles lijkt goed,. maar er is gewoon geen geuid,. Gekmakend!!!
ook niet op de kopelefoonuitgangen van mn beide kaarten! WTF????
Iemand een idee? :?:?:?

Begrijp je frustratie, maar misschien kan je even vermelden welke DAW en welke geluidskaart?

Al een andere USB-poort geprobeerd (eentje waar een ander apparaat wel op werkt)?

Zolang je hetzelfde probleem met meerdere geluidskaarten op meerdere USB-poorten hebt, zou ik het probleem verder vooral in de software zoeken (driverinstellingen, daw-instellingen, ASIO. Kijken of overal de goede geluidskaart geselecteerd staat, kijken of er nergens een volume-slider op 0 of gemute staat, dat soort dingen).

ja zoiets simpels heb ik ook wel eens een avondje last van..
of een kapotte usb kabel.

Verschillende usb kabels,. verschillende poorten,. verschillende geluidskaarten,.
net of er ergens een mute staat aangevinkt,ofzo,. maar t rare is dat er wel geluid uit mn interne kaart komt,. en niet over usb,. terwijl mijn usb poorten geen problemen geven met andere apparatuur,.
Gaat echt te ver dit!
En ja,. volume is aan!

Misschien pakt windows een interne geluidskaart als default.

Hi gozerts,.

Kheb weer geluid,. Tnx voor alle suggesties,.
wat uiteindelijk heeft geholpen,.
Registry mechanic erop los,. malwarebytes,. spybot s & d,.. chkdsk,.cc cleaner,. defrag,. en toen weer geprobeerd,.
Halleluja! We kunnen verder!!!!

Maar als deze shit gebeurd als je net in de club staat ben je mooi zuur!!!!

Tnx again! :mega:

had je nou een of ander virus binnengehaald of zo ?

Neuh,.. scans deden niks,. geen malware,. geen virus,. geen bots,. maar registry was aardig papperig,.
Wel vreemd dat ie t de dag er voor gewoon deed,.. mgoed,. weer wat geleerd,..

@Raphie,.. die dedicated laptop,. Denk dat er idd snel een xps moet komen!!

Blij dat de boel het weer doet :-).
Heb je de computer misschien niet op de normale manier afgesloten maar uitgedrukt (omdat ie vastliep ofzo)?

Windows schrijft zn actieve registry pas terug naar de system.dat/user.dat bestanden bij afsluiten.
wellicht dat daar iets in verstoord is?

-C-

Zou kunnen,. dat ik m niet goed heb afgesloten,.. druk m wel vaker uit met de knop als ik haast heb ofzo,.. maar nog nooit problemen mee gehad,.
Maar niet meer doen dan!

Back