G-Media ImpOSCar - Virtuele OSCar!

Ethereal

Instant Fuck-up
Gmedia is druk bezig met de ontwikkeling van de VST versie van de OSCar... Whaaaah!!
Op deze site is meer info te vinden, en er staan een paar mp3-previews!

Klinkt goed! :halleluja

The impOSCar is an emulation of the classic British synth the OSCar, faithfully recreating all the features of the original hardware synthesiser, plus adding some notable new features of its own. The impOSCar is capable of loading original sounds via sysex and tape (via WAV files) and adds additional features such as a fully polyphonic mode, keyboard velocity responses and additional filter modes. The development of this instrument is at an advanced stage. Below are a selection of audio demos to whet your appetite in advance of it's release. We will release more information such as release dates as soon as we are able.

impOSCarsmall.jpg

The impOSCar, a preview.....

The impOSCar, a preview.....

Nieuw te komen VSTi synth de impOSCar van GMEDIA (clone van de oscar) > http://www.gmediamusic.com/

Er zijn nu ook demo geluiden te beluisteren op hun site, wat wel erg ok klinkt dacht ik zo :)

Attachments

• imposcarsmall.jpg
    imposcarsmall.jpg
    37,7 KB · Bekeken: 102
....ohhh....een VSTi van de OSCar.....aangezien ik me voorlopig toch geen echte kan veroorloven....:{ :{ :{ :{

ff samengevoegd.

vandaag is de grote dag! tenminste dat zou het moeten zijn ;)

helaas niet geloof ik :

"We have to announce both good news and bad news... The bad news is weÕve postponed the impOSCar release date to 5th December 2003.

The good news is that as of 5th December it will now ship with sounds from many original OSCar users including Billy Currie (Ultravox), Mark Moore (S-Express) Rick Smith (Underworld), Lee Groves (Basement Jaxx, Terminalhead), Tim Dorney (Republica) and Paul Wiffen, original OSCar sound designer and OSCar programmer to Stevie Wonder & Jean Michel Jarre."

Origineel geplaatst door dellai
helaas niet geloof ik :

"We have to announce both good news and bad news... The bad news is weÕve postponed the impOSCar release date to 5th December 2003.

The good news is that as of 5th December it will now ship with sounds from many original OSCar users including Billy Currie (Ultravox), Mark Moore (S-Express) Rick Smith (Underworld), Lee Groves (Basement Jaxx, Terminalhead), Tim Dorney (Republica) and Paul Wiffen, original OSCar sound designer and OSCar programmer to Stevie Wonder & Jean Michel Jarre."

aha! nou maar ff wachten dan..... als ie niet zo lekker is als de oddity dan mag ik mijn creditcard alvast weer oppoetsen..overigens zijn onze franse vrienden nu bezig met een minimoog clone...ben erg benieuwd wat zer ervan bakken, ze zijn in ieder geval wel goed bezig

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Euhm... Welke 'franse vrienden' zouden dat dan zijn?

de jongens van ohmforce...de ohmboyz dus..die ontwikkelen voor GMedia die softsynths...

nou is het wachten op een Creamware versie van de Oscar :)

zezorgen er wel voor dat de patches iig top zullen zijn hehe, en voor de rest of ze nou precies gelijk klinken of niet....
ze klinken goed!!! en daar gaat het opm voor de meeste hehehe

en de DEMO is online! ;)

En? En? En? zijn er hier al echte OSCar bezitters die em in een rechtstreeks duel hebben kunnen vergelijken? :)

Ik heb me OSCar van de week gezien
En hij was gescalpeerd en alle ledenmaten uit mekaar
Die dingen zijn zwaar k*t gebouwd en hij word helemaal opnieuw en beter gebouwd
Mischien dat ik binnenkort wat van de echte OSCar kan posten

wel geinig:

- de originele designers en ontwikkelaars van de OSCar hebben meegewerkt aan dit virtuele project
- de ontwikkelde filter algoritmes zijn in licentie genomen door een "grote plugin fabrikant" ... NI?
- de eerste mensen die zeggen dat "het filter veel te overstuurd klinkt en helemaal niet analoog" zijn al uit de droom geholpen dat een echte OSCar ook zo klinkt, vinnik altijd wel funny..

100% identiek zal het nooit zijn Olaf .
En er moet altijd wel reclame gemaakt worden he anders word er niks verdiend.
Ik zeg nu niet dat ie k*t klinkt hoor!

Wel jammer dat ze de PWM toch niet aan een LFO hadden geknoopt.
Dit zou ook een leuke mod voor het echie kunnen zijn.

Back