G-Media ImpOSCar - Virtuele OSCar!

Leuke Plug

Leuke Plug

Oh ik ben zeker wel geïnspireerd geraakt door deze plug. Er even doorheen gekeken en wat presets geluisterd. Wat mij op viel (bij een van die ritmische presets) dat het geluid mooi warm was. Ga ik zeker gebruiken deze plug. Ja knaken he da's het probleem.

Wowzers,, waar heb ik gezeten al die tijd. Ik heb al een tijdje geen nieuwe sofstynths meer gehoord maar deze slaat echt alles. Wat een sound,vol warm, en betrouwbaar. volgens mij is ie prima geschikt voor bassen. Ik moest regelmatig aan Underworld denken, volgens mij hadden zij er ook een vroeger.
Al vind ik hem in de hogere regionen (c4+)wat dun en ogedefinieerd klinken. Lekkere snelle decay, het is mogelijk om er kickdrums mee te maken.

Hij staat op mn verlanglijstje:okdan:

Laatst gewijzigd:
oe klinkt lekker hoor...vooral in het laag......kan ook lekker smerig klinken, maar ook clean en strak...... van de "zweverige" sounds ben ik niet zo overtuigd.... maar ik ben zelf nog niet echt aan het programmeren geslagen...

ik vraag me wel beetje af of impOSCar nog iets toe kan voegen aan het bestaande aanbod van top-kwaliteit van softsynths.....

Olaf

Als mij oscar weer werkt wil ik wel is patchjes er in zetten uit de soft versie
En dan bv de zelfde midi file spelen
Mischien nog wat filter gedraai of zo
Maar ja laat ie eerst maar weer in mekaar zitten

Origineel geplaatst door olafmol

ik vraag me wel beetje af of impOSCar nog iets toe kan voegen aan het bestaande aanbod van top-kwaliteit van softsynths.....
Olaf

strak opgemerkt... je wordt tegenwoorden dood gegooid met allerlei softsynths..... dus je zult wel met iets heel speciaals moeten komen wil je je kunnen onderscheiden...

ik heb het dingetje nog niet gehoort overgens, dus mischien is het wel heel speciaal ;)

iCe-9

Klinkt ontzettend goed en als het origineel nog een stuk beter klinkt ga ik op zoek naar de echte!!

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Klinkt ontzettend goed en als het origineel nog een stuk beter klinkt ga ik op zoek naar de echte!!

gr. Mario

Als je een orgionele ga kopen
Kijk of het een versie met midi is
Controller of die echt goed is en of de midi interface goed vast zit (stekker paar keer in en er uit)
Laat hem vervolgens nakijken door boemtsjak om hem wel ff opnieuw te bouwen
Want ze zijn gewoon slecht gebouwd die midi interface bordjes in de OSCars
Maar dan heb je wel een geweldige synth
Staat er al een poos 1 op ebay te koop

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik moest regelmatig aan Underworld denken, volgens mij hadden zij er ook een vroeger.

Dat klopt als een bus :)

uit een artikel over hun studio
SOUND SOURCES

Akai MPC2000 percussion sampler.
Akai S3200XL sampler.
"I use this a lot. Very important."
ARP 2600 modular synth.
Casio FZ1 sampler.
"Our oldest sampler. It goes on once a year."
Clavia Nord Lead.
Emu Orbit sound module.
"I hardly use it at all. It's a dance-based synth, and that's what's horrible about it."
Korg ER1 drum machine.
OSC Oscar synthesizer.
"Nice, but hasn't been turned on for a while."

Peavey PC6100X MIDI Command Station.
"Handy. It sends MIDI info from the faders and buttons so you can control the faders in the computer, instead of using a mouse. You can also attach it to synths and use it to control parameters."
Quasimidi Technox sound module.
"Really nice, but not used much. It's great when you have something cooking along, and you quickly want some pad or bass sounds."
Roland TR909 drum machine.
Roland JP8000 synthesizer.
"Hardly ever used"
Yamaha DX7 MkI synthesizer.

Thnx mono-poly!! Ben zeer overtuigd door z'n klank.

wat me bij de impOSCar *erg* aanspreekt, net als bij hun eerdere softsynth de "Oddity" is dat ie echt organisch klinkt, itt veel andere softsynths...als je bv met de filter seperation en overdrive (die ze overigens itt de analoge hardware, waar de laatste 10% van de volume knop de filter overdrived, in 2 aparte draaiknoppies hebben gezet) aan de gang gaat hoor je echt de boel over z'n nek gaan en komen er her en der allerlei rare fratsen uit je speaker naar buiten, je hoort gewoon dat alle "virtuele componenten" met elkaar aan het spelen zijn, net als bij een echte analoge bak........organisch noem ik dat, of levendig.......dat doen die gasten van GMedia/Ohmboyz toch *erg* goed

zo geloof dat de eerste OSCar bezitters hun geliefde hardware variant in de verkoop aan het doen zijn na aanschaf van de software versie en A/B-tests...... dus iedereen die geinteresseerd is in het origineel: goed opletten op ebay enzo!

Origineel geplaatst door olafmol
zo geloof dat de eerste OSCar bezitters hun geliefde hardware variant in de verkoop aan het doen zijn na aanschaf van de software versie en A/B-tests...... dus iedereen die geinteresseerd is in het origineel: goed opletten op ebay enzo!

Nou ik geloof er geen ruk van wat je nu zegt Olaf

tja virtuele apparaten hebben natuurlijk een geweldige sound, maar kunnen nooit de liefde en waardering krijgen wat hardwarevarianten wel kunnen. aanraken is onmogelijk.
mijn punt over softsynthese blijft : zonder goede UI kun je beter geen software hebben. en het lijkt me om dit punt heel sterk dat OSCar bezitters hun hardware wegdoen. zo :)

Ik ken de oscar van lang geleden,een kennis van me heeft er 1,maar dat is helemaal niet te vergelijken met die vsti,in de verste verte niet.
Heb de virtuele oscar even beluistert,maar ik snap de hype niet zo,bij klinkt als menig vstje,niet echt speciaal.

OSCAR is toch dat groene monster wat in de vuilbak leeft, uit sesamstraat?
Hmm dus die is er nu ook virtueel? Als desktop tamagotchi ofzo?

-C-

je kan er vast een plaatje van op je desktop zetten :) dát is virtueel
.
ik heb in ieder geval de oscar vsti nog nooit gehoord..
echt is voor je gevoel altijd lekkerder dan virtueel (zal geen vergelijkingen maken hier)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door trash
Ik ken de oscar van lang geleden,een kennis van me heeft er 1,maar dat is helemaal niet te vergelijken met die vsti,in de verste verte niet.
Heb de virtuele oscar even beluistert,maar ik snap de hype niet zo,bij klinkt als menig vstje,niet echt speciaal.

Mischien moet je meer luisteren naar de aanwijzingen in de demo's. Ze kiezen niet voor niets voor pads met lfo's filtersweeps, en korte decay's.

Ik hoor in de demo's:
Een snelle decay zonder tikjes en plopjes(digitale dan)
Een warme laag in de 400hz(ontbreekt vaak in vsti's)
Het laag (vooral bij de sawtooth) gaat niet blubberen.(ernstig probleem bij de es2)

Ik heb zelf niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal, ik gebruik alleen de ES2 en de FM7, maar ik hoor duidelijk dat de Imposcar dingen kan die de eerdergenoemde vsti's niet kunnen.

Ik ken de echte niet zo goed,,, ik heb er een keer mee gespeeld,,,, ik denk dat de echte veeeeel krachtiger is in de hogere frequentie gebieden. Ik zat toen een beetje te spelen met de decay en de resonantie, en hij ging echt van TSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSJIIEEEEEEEEEKAAAAAAAAAAAAAAAAA

Dat zie ik deze softsynth, en zelfs geen enkele andere softsynth doen. Waar dat nou weer precies aan ligt weet ik ook niet,, daar weet ik niet genoeg voor.

Maar deze softsynth is bruikbaar, voor bepaalde doeleinde zou ik hem een plek in mijn composities toe kunnen vertrouwen. En dat durf ik niet aan met PRO5, FM7(erg dun ookal best interessante timbres) etc

Origineel geplaatst door bobaphat

Maar deze softsynth is bruikbaar, voor bepaalde doeleinde zou ik hem een plek in mijn composities toe kunnen vertrouwen. En dat durf ik niet aan met PRO5, FM7(erg dun ookal best interessante timbres) etc

Wat kostie eigenlijk?
Maar je wil toch niet zeggen,dat deze zo ontzettend veel warmer klinkt dan menig softje?
Zelfoscilatie is ook mogelijk?
Dat was mij in iedergeval niet opgevallen.

Back