Voorkeur keuze potmeters projecten.

Elektrone

Nieuwkomer
Hallo, ik wil wat filter module's bouwen, afkomstig van Yusynth. Nou weet ik nog dat de plastic Piher pot's best te doen zijn, alleen wil ik liever de metalen gebruiken omdat deze gewoon beter aanvoelen.
Helaas zijn deze 3x duurder dan die goedkope plastic's...

Weet iemand een merk met metalen pots's als alternatief?

Laat die Pihers ajb links liggen....echt slechte pots...Alpha's zijn wel okee die kan je idd bij voorgenoemde link krijgen...

Piher of Radiohm is echt brak, Alpha's zijn niet de allerbeste, maar voelen fijn aan en voldoen voor mij tot nu toe zeker. met een beetje zoeken kan je ze voor weinig vinden.

Ok, die Alpha's hebben een goede prijs! Ik zal er eens een paar bestellen, om zeker te zijn.
Bedankt.

alpha's

alpha's

Alpha potmeters zijn uitstekende potmeters (elke MS-10/20 zit er vol mee). En hebben een goede feel.

Panasonic maakt ook goede potmeters (zitten veel in moderne gear en mengtafels) en deze kun je krijgen in allerlei circuit-board mounted varianten met of zonder center detent. Kijk hiervoor bij digikey.com.

Als je extreem goed wilt gaan kom je uit op Spectrol en Bourns. Maar deze potmeters kunnen 10 euro per stuk kosten en zijn in mijn ogen zware overkill. Is meer iets voor in de cockpit van een vliegtuig (end daar zijn ze dan ook officieel voor goedgekeurd ;) )

Allemaal duidelijk! Ik neem aan dat de 16mm body gelijk staan aan de Piher maat die ik eerst wilde kopen?

Back