PhonoGraaf
Nieuwkomer
Hallo iedereen,
mijn naam is Roel, 19 jaar oud en heb muziek als grootste passie.
Tot nu toe ben ik enkel dj en draai ik op kleinere techno feestjes.
Omdat ik merk dat dj's zichzelf moeten onderscheiden en verder moeten gaan dan alleen plaatjes draaien, is de aankoop van hard- of software synth's binnenkort een vereiste.
Mijn oom heeft een (kleine) kamer gevuld met modulaire systemen en heeft twee van die oldschool Roland drummachines. Hierdoor heb ik al wat gekloot met hardware, en ben ik er na een Ableton demo ook achter gekomen dat ik maar beter bij de hardware kan blijven om te producen.
Mijn laptop is niet de beste, en ik gebruik hier al dj software op. Ik wil hem niet verder gaan belasten...
De theorie achter synthese etc. ben ik nog niet helemaal bekend mee, maar ik ben druk bezig om hier meer kennis over te krijgen. Nooit een ster geweest in natuurkunde dus ik moet er ook niet te diep op ingaan...
Binnenkort, ergens in maart als het budget het weer toelaat, ga ik een oude MC-909 groovebox kopen. Hier heb ik erg veel goede verhalen over gehoord en deze machines zijn tegenwoordig redelijk betaalbaar. Andere grooveboxes van tegenwoordig zijn weer gebaseerd op software of ze voldoen net niet aan de eisen die ik er aan heb. Ik wil bijvoorbeeld geen drum pads, maar gewoon zo'n rij van 16 steps.
Heb ik de MC-909 dan is het nog even zoeken naar een degelijke betaalbare synth, zat zelf aan de Nord Rack 2x te denken. Als de bass van de MC-909 tegenvalt dan komt er waarschijnlijk nog een Vermona DRM bij. Ik heb al genoeg te koop zien staan hier, daar ben ik erg blij mee!
Ik hoop en denk dat ik wat aan dit forum ga hebben, en andersom natuurlijk ook!
Alvast bedankt!
Roel
mijn naam is Roel, 19 jaar oud en heb muziek als grootste passie.
Tot nu toe ben ik enkel dj en draai ik op kleinere techno feestjes.
Omdat ik merk dat dj's zichzelf moeten onderscheiden en verder moeten gaan dan alleen plaatjes draaien, is de aankoop van hard- of software synth's binnenkort een vereiste.
Mijn oom heeft een (kleine) kamer gevuld met modulaire systemen en heeft twee van die oldschool Roland drummachines. Hierdoor heb ik al wat gekloot met hardware, en ben ik er na een Ableton demo ook achter gekomen dat ik maar beter bij de hardware kan blijven om te producen.
Mijn laptop is niet de beste, en ik gebruik hier al dj software op. Ik wil hem niet verder gaan belasten...De theorie achter synthese etc. ben ik nog niet helemaal bekend mee, maar ik ben druk bezig om hier meer kennis over te krijgen. Nooit een ster geweest in natuurkunde dus ik moet er ook niet te diep op ingaan...

Binnenkort, ergens in maart als het budget het weer toelaat, ga ik een oude MC-909 groovebox kopen. Hier heb ik erg veel goede verhalen over gehoord en deze machines zijn tegenwoordig redelijk betaalbaar. Andere grooveboxes van tegenwoordig zijn weer gebaseerd op software of ze voldoen net niet aan de eisen die ik er aan heb. Ik wil bijvoorbeeld geen drum pads, maar gewoon zo'n rij van 16 steps.
Heb ik de MC-909 dan is het nog even zoeken naar een degelijke betaalbare synth, zat zelf aan de Nord Rack 2x te denken. Als de bass van de MC-909 tegenvalt dan komt er waarschijnlijk nog een Vermona DRM bij. Ik heb al genoeg te koop zien staan hier, daar ben ik erg blij mee!
Ik hoop en denk dat ik wat aan dit forum ga hebben, en andersom natuurlijk ook!
Alvast bedankt!
Roel
welkom op dit mooie forum....