Nieuwe Track van Catalunya

Het bassje mag wel wat steviger en die van de hi-hats mogen er ook wat harder.
het is nu wel heel braaf.:)
Gooi er een drumloop of anders een seq/bass loop bij.
Die overgangen kunnen makkelijk.

Verder is het wel een leuk nummer.
leuke zangeres.

Ow man, ik vond het lekker klinken totdat ineens de track helemaal richting trance shuift.. En nee, daar hou ik niet van. Dat effe opzij gezet vind ik het een zeer nette track met mooie vocals die goed in de mix liggen. Met andere woorden ik denk dat je hier best wat mee verder kan doen!
Maar... denk inderdaad nog is over een vette bassline... dat kan een song afmaken.

gr
Arv

Thanx voor jullie beide reakties!

Dit is het resultaat van een dag mixen. Heb mijn hoofdtelefoon gebruikt bij het afmixen, omdat mijn afluistering nog niet ideaal is. Ik heb niet voldoende symmetrie rondom mijn monitors. Je moet inderdaad nooit een hele dag bezig zijn met de mix, maarja ik heb hem opgestuuurd naar die Tiesto op zoek naar talent wedstrijd. Aangezien ik nog maar 2 dagen had om af te mixen heb ik het maar even snel gedaan. Zo merk ik ook wat tijdsdruk (die ik mezelf dus gaf) van invloed is op het eindresultaat.
Je kon alleen meedoen als je een pop/house nummer opstuurde met vocals.

Ik ben er wel weer achtergekomen dat inderdaad de bas op sommige speakers moeilijk te horen is. De backing vocals zijn moeilijk te horen, alleen het gevaar bestaat ook dat ik dit te hard zet en de leadvocal dan in gedrang komt. Ergens las ik dat je backing vocals niet harder moet zetten dan 1/3 van de leadzang. Hi-hatjes konden ook wat harder. "Wat vinden jullie van de kick?" Past deze goed bij het nummer?
Wat me verder opviel. Ik luisterde gisteren naar de radio in de auto. Opvallend dat ik dan bas moest bijdraaien. Als ik een willekeurige cd draai in de auto, heeft deze meestal al voldoende bas. Toen ik mijjn song afspeelde in de auto, viel het mij op dat mijn song radiokwaliteit is. Gooien ze gewoon minder lage frequenties de ether in?

Groet Erik

Lekker zomers! Ik mis wel heeeeel erg zo'n ouderwetse clap die op een gegeven moment de rest komt versterken hoor... toem-tie-tak-tie-toem-tie-tak-tie :D

Maar ff over de site waar je hem op hebt staan... PLEASE doe wat anders want dit is echt ...bedoel het niet verkeerd... niet om aan te zien :confused:

Hoi Almeros!

Bedankt voor je reaktie. Over de homepage. Ik moet het nog een beetje leren. Begrijp je. Inderdaad moet de homepage anders. ben het nog aan het ontdekken allemaal. Staan de foto's wel op 1 rij? Of is er geen verband. Ik werk op een 15 inch monitor. Kun je wat meer vertellen hoe de vormgeving overkomt dan?

Groet Erik

Ja de plaatjes staan netjes op 1 rij... Ik bedoel ook vooral de kleuren en lettertypes welke je gebruikt. Daarnaast tiled (herhaalt) je achtergrondplaatje steeds. En dat zie je vooral als je op hogere resoluties naar je pagina kijkt.

Hoe komt het over: Mijn eerste reactie was...en nogmaals dit is opbouwend bedoeld en niet afkrakend hoor... 'Oh my god, zal de muziek dezelfde uitstraling hebben??' :) Maar gelukkig was de muziek veel beter vond ik ;)

Succes!

Welke afmeting van de achtergrondfoto moet ik dan instellen om geen verdubbeling te krijgen?
Welke afmeting (dpi)?

Thankx

Het begin (de eerste minuut) deed me een beetje aan "Tonny Eyck-House" denken, met dat lullige pianootje.

Met de compositie/zangeres is helemaal niets mis hoor. Maar zoals eerder al vermeld, veeel te braaf.

Je hebt heel keurig binnen de lijntjes gekleurd, maar alleen te licht ingekleurd zegmaar;

Wil je indruk maken met je nummer, moet je extremer te werk gaan. Ruigere beats stoerdere fillins, effecten etc.

zettumop

nu doet je site niets meer....wel een lekker nummer trouwens.... idd een beetje braaf....

ik kan alleen maar de anderen beamen:

het lijkt me een heel goeie track, met veel potentie,
maar er moet nog gesleuteld worden om in de buurt van een "waaw-label" te komen van mijn kant.

een "stoute" contrasterende heavy bassline die er af en toe tussen komt of iets in die aard
kan de dingen wel een beetje meer spicey maken :W

ook de beats zijn een klein beetje... kweenie. die kick is ofwel te fel, of moet aangevuld worden met iets.
als het iets chills of in die richting moet worden, dan is die kick wat fel naar mijn zin.

wat de homepage betreft: ik heb eigenlijk met die link die hier stond nog moeten zoeken om bij
de juiste dingen te geraken, maar ik heb het uiteindelijk gevonden.

anyway, naast alle "opbouwende kritiek": het zal best een goed nummer worden, heel goed naar mijn eigen
mening. de site komt ook wel in orde veronderstel ik :)

so keep up the good work!!

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Welke afmeting van de achtergrondfoto moet ik dan instellen om geen verdubbeling te krijgen?
Welke afmeting (dpi)?

Thankx

Nou uhm... je zou ook kunnen overwegen niet zo'n achtergrondplaatje op deze manier zo te gebruiken ;) Gewoon veel proberen...je laten inspireren door andere sites... etc. etc. ...maargoed het is hier een Synthforum dus hier wilde ik het verder maar bij laten :)

Origineel geplaatst door cloudman
wat de homepage betreft: ik heb eigenlijk met die link die hier stond nog moeten zoeken om bij
de juiste dingen te geraken, maar ik heb het uiteindelijk gevonden.

greetz

cloudy

Moest vanimddag naar mijn werk. Had geen tijd meer om de link aan te passen. Sorry daarvoor. Nu werkt het weer!
Ik houd de homepage voorlopig simpel.
Nog over dat Braaf klinken van mijn muziek! Dit is min of meer ook mijn doelstelling. Je kan van heftig houden, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn eigen muziek ook heftig wil laten klinken.
Ik wil niet per defintie iemand naapen, maar mijn stijl past denk in het genre (Fragma, Robert Miles, Milk inc.) Dit zullen velen anderen ook braaf vinden. Inderdaad zal ik nog even de beats doorlopen. Wat ik wel nog kwijt wil, is dat je niet moet vergeten dat vette sounds en heftige drums de zang kunnen onderdrukken. Zang moet goed verstaanbaar zijn. Voor een remix maakt dit niet zo uit denk ik. Misschien dat ik voor de grap heftige sounds ga gebruiken, wie weet spreekt jullie dit meer aan. Maar ik maak de muziek ook niet voor de meesten van jullie.

Groet Erik

Lekkere feel, maar het mist ballen.
Een lekkere loop wat fx en hier en daar wat edits om de aandacht vast te houden zouden al wonderen kunnen doen.
De bassline is te licht terwijl je juist zo mooi ruimte hebt overgelaten door het gebruik van de midkick.
De zangeres is zeker ok, maar in sommige passages komt ze wat onzeker over en dit gaat wat ten koste van de zuiverheid.
Goede coaching van een zangeres is zeer belangrijk, het op het gemak stellen en zorgen voor een relaxte sfeer kan bepalend zijn voor haar performance.

Heel veel suc6:)

Ik vermoed dat de zangeres bij het laatste refrein alles uit de kast moet halen. Misschien transponeren om zo een climax te bewerkstelligen. Nu heb ik het laatste refrein gekopieerd, waardoor de laatste zanglijn wat softer overkomt.
Misschien is dat wel het brave wat jullie bedoelen. De laatste indruk (de laatste noten) blijven immers het langst hangen, volgens mij.

Bedankt voor jullie opbouwende kritiiek. Misschien verstandig voor mij het nummer even te laten rusten en na een week de draad weer oppakken.

Groet Erik

het is een commercieell idee met potentie

...maar de mix & balans daar is nog werk aan.

verder niet echt mijn ding

Van waar die naam Catalunya?
We zitten hier in Nederland. Niet in Catalunya :)

(ps wel beter daaro, lekker eten, mooie vrouwen en lekker weer, schaars gekleed enzo)

Origineel geplaatst door Mostatic
Van waar die naam Catalunya?
We zitten hier in Nederland. Niet in Catalunya :)

(ps wel beter daaro, lekker eten, mooie vrouwen en lekker weer, schaars gekleed enzo)

Die gasten van Kansas, kwamen die uit Kansas dan?
Verder Boston, St Germain en vul het rijtje maar aan. Komt Dj Boozy Woozy uit Euro Disney of Het land van Ooit. NEEE, die komt uit Maassluis. Alleen Maassluis klinkt niet als bandnaam. Ik woon zelf in vlaardingen. Dit klinkt ook niet. Ik stam uit het ITALO tijdperk. Mijn muziek klinkt lekker zomers. Bij zomerse muziek hoort een zomerse naam.
Ik zelf vind het een pakkende naam. Ben er 1 keer op vakantie geweest. Is een mooi land, mooie omgeving. Vond de bandnaam Catatonia altijd al pakkend. Als ik ooit met de VUT ben ga ik er misschien wonen. Of die schaars geklede vrouwen me dan nog willen, valt te betwijfelen.

Groet Erik

Tja... had je maar in Charlois moeten gaan wonen hehehehe...

(dan had je het alleen op z'n Frans uit moeten spreken i.p.v. Saarloos maar goed)

Sorry, heb je nummer hier op mijn werk nog niet kunnen luisteren dus ook nog even geen reactie.

Tja... hoe gaan we dit goed omschrijven? Uh... let's try...

Cons: De klanken zijn over het algemeen matig. Wat dun, niet mooi op elkaar afgestemt. De synth overstemt de stem. De beats missen ballen. De vocals mogen wat meer van onderuit komen... feller. Daarnaast zouden wat trucjes met de stem (meerdere opnames etc. -> Dobre heeft pas nog wat tips op het forum gezet hierover) de track ten goede komen. Het stuk rond de 3.00-3.30 mist spanning en maakt geen aanzet tot een climax. Track eindigd wat slapjes.

Pro's: Leuke tekst... lekker pakkend en dus commercieel. Beetje Snap! gevoel krijg ik erbij. Het arrangement is best OK. De track begint 'romantisch' en das goed met deze temperaturen. Dit is zo'n typische demo waarbij sommige labels nog best wel eens mee de studio in zouden willen duiken om hem af te maken. Dus waar ze in willen investeren.

Back