[diy] commodore 64 chip

SpaceAgent202

Sinds 2001
okee..
dus nu heb ik een geweldig leuke commodore 64 gevonden, en dus met c64 chip.
was dit niet 1 van die dingen die in een sidstation paste?

zijn er ook zelfbouw synths op basis van deze processor of kan ik er beter iets anders mee doen ? :confused: :)

Re: [diy] commodore 64 chip

Origineel geplaatst door Roel
okee..
zijn er ook zelfbouw synths op basis van deze processor of kan ik er beter iets anders mee doen ? :confused: :)

De SIDStation is niet verkrijgbaar als zelfbouwpakket. Als je een PC hebt raad ik je aan om eens naar de HardSID te kijken, dat is een geluidskaart waar je je SID-chip zelf in moet zetten (voor zover ik weet kan je hem bestellen zonder SID-chip erop).

URL voor meer info: http://www.hardsid.com

HSQPCI_small_col.jpg

Mzl, Vincent

boehoe!

ik had al wat links gevonden ja... maar dank u :)
blijkt dat in mijn c64 precies de SID chip niet zit... dus ja... toch eerst even openschroeven voordat je optimistisch bent :erm: :stupid

Ach bij een volgende rommelmarkt ligt er vast wel ergens eentje zielig alleen in een hoekje.
En dan is ie helemaal blij als iemand em toch aandacht lijkt te geven, maar dan blijkt ineens
dat ie uitelkaar gescroeft wordt, ledemaat eruit en weer gedumpt. Echt lullig voor dat beestje.

DIY sid machine is geloof ik niet echt ingewikkeld.

:dubbel: ik heb de 6581 chip ":)

zal eens gaan uitzoeken waar ik moet beginnen met mijn eerst doe it jezelf projectje

geweldig! heb er zin an!

Origineel geplaatst door sander
Ach bij een volgende rommelmarkt ligt er vast wel ergens eentje zielig alleen in een hoekje.
En dan is ie helemaal blij als iemand em toch aandacht lijkt te geven, maar dan blijkt ineens
dat ie uitelkaar gescroeft wordt, ledemaat eruit en weer gedumpt. Echt lullig voor dat beestje.

DIY sid machine is geloof ik niet echt ingewikkeld.

Een poosje geleden had ik aardig wat C64 spullen te koop gezet. Naast de c64-onterende bedragen zaten 'r ook aardig wat mailtjes tussen van mensen die deze perfect werkende 64jes maar wat graag uit elkaar wilden trekken voor de SID's :( -als- je het dan doet, zeg het dan niet tegen me :)

Ik heb zelf een redelijke verzameling SID's gespaart, maar die zijn enkel afkomstig uit serieus overleden C64's.

Dit bakje leek me ook wel interresant trouwens: http://www.catchpole.net/sidrack.html
Dit is geen zelfbouw, maar wel een leuke 19" module in de maak.

Het is alleen jammer dat er weinig tech-info op z'n site staat. Maar als je vragen hebt kun je hem altijd mailen natuurlijk :)

Die ziet er echt koel uit ja :) Echt te gek al die SID bakkies :)

Nu moet er alleen nog ff iemand een vette tabletop designen met bergen potmeters, kleurige leds, een build-in noisegate en wat FX 'r ook maar bij :)

Iemand? :)

ik ga die in een tabletop versie maken! met alu knoppen rode led's en een rood lcd (lekker leesbaar hahah niet dus maarja het ziet er wel cool uit) ben nu alleen ff aan het uitvinden hoe ik een joystick controller erin kan integreren (schijnt alleen kleine aanpassing van de software nodig te hebben!). Momenteel alle benodigdheden aan het opsommen en alles aan het bestellen. Heel wat onderdelen zoals geheugen voor het opslaan van patches en processors ed. kunnen gratis besteld worden (in de vorm van samples) bij microchip.com . Dus even geduld! 8)

laat als je wil even weten hoe je dat hebt aangepakt precies? wellicht een dubbel exemplaar bouwen, makkelijk qua ervaringen en je eindigt met allebei 1 bak :)

:okdan: doe ik , ben eerst ff alles zelf aan het uitzoeken hoor (tis namelijk mijn eerste projectje en aangezien ik nogal chaotisch ben ingesteld ben ik elke 5min weer de draad kwijt), staat trouwens ook veel interesante info op de www.ucapps.de site, specs en verschillende mogelijkheden enzo bij het bouwen.
ik ga trouwens voor een synth met een enkele sid chip, je kan namelijk ook bijvoorbeeld eentje maken met 4 sid's erin maar die heb ik simpelweg niet. :)

ik heb er ook maar 1tje...
de site is inderdaad vol met info, maar waar te beginnen, en welke onderdelen heb je allemaal nodig.. bos,bomen :)

dat is idd mijn probleem hahha, heb je het eindelijk gevonden kom je volgende dag terug kan je het niet meer vinden, :erm: ben af en toe echt een leeghoofd. Maarja ergens in de komende dagen zal ik wel ff een lijstje posten ofzo, of een pb sturen met de benodigdheden en mijn ideen. Ik laat t weten als ik het bos heb gevonden :)

doen jullie daar nog aan voort met dat project? en hoe vlot het? lukt het wat?
ben ook geinterreseerd in SID-bakjes

:)

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door Catscan
Wie heeft eigenlijk een sidstation....
Is dit de c64 geluid....of moet ik naar iets anders kijken naar bv die eenu uit denemarken

ik heb geen sid station maar ik kan je wel vertellen dat het een goeie bak is, alleen wel heel erg duur, veeels te duur voor wat je uiteindelijk rijg.

goedkoper is de hardsid, een PCI kaart waar je 4 sid chips op kwijt kan. ik kan je deze zeker aanraden, ik heb m zelf ook. er zit alleen 1 nadeeltje aan, de software editor is een beetje klote om mee te werken.

Ok..thanx...

Maar op dit moment werk ik nog met een atari voor het sequence gedeelte en een pc voor audio bewerking....usb..etc
Zelf wil ik(ik wil zo veel:)) over een half jaar ofzo een mac kopen....kan ie in de mac?

En wat kost dat grapje en hoeveel SID-chips moet je dan hebben? Heeft dat zijn eigen outputs? Herkent Cubase hem?

Uh... reviewtje? ;)

Back