[diy] commodore 64 chip

Origineel geplaatst door Catscan
Ok..thanx...

Maar op dit moment werk ik nog met een atari voor het sequence gedeelte en een pc voor audio bewerking....usb..etc
Zelf wil ik(ik wil zo veel:)) over een half jaar ofzo een mac kopen....kan ie in de mac?

voor de mac zijn geen drivers helaas

Origineel geplaatst door Mike-E
En wat kost dat grapje en hoeveel SID-chips moet je dan hebben? Heeft dat zijn eigen outputs? Herkent Cubase hem?

Uh... reviewtje? ;)

prijzen:

P R I C I N G :

HardSID Quattro PCI without SID: 169 EUR (159 EUR for existing HardSID owners*)
HardSID Quattro PCI with ONE SID chip: 189 EUR (179 EUR for existing HardSID owners*)
If you can only transfer USD at Western Union, click on the EUR prices to see the USD conversion! (using www.xe.com)

Je kan er maximaal 4 sids opdrukken. minder mag ook. Je hebt een 'mixed' output (alle 4 SID's via 1 out) en je hebt 2 stereo outputs waarvan je elk kanaal mono in je mixer kan drukken (4 mono kanalen voor de 4 sids dus). Let wel, dit zijn minijacks. Ik heb zelf 2 van die 'pc audiokabels' (1x stereo minijack naar 2x tulp) gebruikt met aan de tulpzijde tulp->jack converters. Deze prop ik in m'n 4-channel noisegate, en vanaf daar hop m'n mixer in.

Je kan via de software editor de channels mappen zoals je zelf wilt. Ik vind de software overigens uitstekend en goed werken :) Maar das ook maar een mening.

De driver installeert een software MIDI port en elke sequencer herkent deze poort.

Ik ben nog van plan om een review te maken...t.z.t :)

groetjes,

Dennis

Humm... das qua prijs inderdaad een stukkie aantrekkelijker. Vragen ze 20 euro per extra chip of leveren ze maximaal 1 chip per kaart?

Ik bedoel, leveren ze ook een volledig geladen kaart met 4 chips voor €249,-?

Ze leveren maximaal 1 chip per kaart. De rest zul je elders vandaan moeten halen, bijvoorbeeld uit defecte C64's. Zowel de 6581 (alle revisies) uit de oudere C64's als de 8580 uit de C64C en de C128 zijn bruikbaar.

De kaart is voor het lullige bedrag wat je er voor betaald echt een toppertje en is in bepaalde opzichten een stuk flexibeler in gebruik dan de sidstation (die uiteraard ook weer zo zo'n voordelen heeft).

wat ik me afvraag is hoe je met al die SID varianten (sidbox, hardsid, sidstation) de typical c64 drumsounds maakt.
volgens mij bestaan de die sounds uit de originele c64 tunes namelijk uit layers van 2 of 3 sounds die dan via supersnelle routines / subsequences veranderd worden (dus bijv. noise aan uit aan uit, of arpeggio achtige dingen)...

ik heb een vermoeden dat juist weer de combi vd SID chip en de sequencer het unieke geluid geeft (beetje parallel aan een 303)... of heb ik het mis??

Origineel geplaatst door Roel
http://www.ucapps.de/index.html < deze is dus de mooiste om te zien :)

ik heb de commodore64 waarvan het toetsenbord kapot was netjes uit elkaar geschroefd hoor :)

Bizar :)

midibox_sid_cs2.jpg

En ikke ook. :D

Ik ben nog in het stadium onderdelen verzamelen. Binnenkort krijg ik de pcb's binnen.
In eerste instantie ga ik tot stap B; 4 sids en een simpele control interface (LCD + 5 knoppen en datawheel).

Ik wil nog even afwachten tot stap C helemaal uit ontwikkeld is. Er schijnen nog CV/gates op te komen. Verder vind ik de interface niet helemaal handig, dus ik wil nog uitzoeken in hoeverrre ik dit zelf kan aanpassen (dmv MIOS programmeren).

EDP, Heb jij onderdelenlijsten voor NL? Ik ben bezig met uitzoeken wat ik bij DIL moet bestellen, maar ik heb wat moeite met 'vertalen' van enkele onderdelen.

Origineel geplaatst door OnAcid
En ikke ook. :D

Ik ben nog in het stadium onderdelen verzamelen. Binnenkort krijg ik de pcb's binnen.
In eerste instantie ga ik tot stap B; 4 sids en een simpele control interface (LCD + 5 knoppen en datawheel).

Ik wil nog even afwachten tot stap C helemaal uit ontwikkeld is. Er schijnen nog CV/gates op te komen. Verder vind ik de interface niet helemaal handig, dus ik wil nog uitzoeken in hoeverrre ik dit zelf kan aanpassen (dmv MIOS programmeren).

EDP, Heb jij onderdelenlijsten voor NL? Ik ben bezig met uitzoeken wat ik bij DIL moet bestellen, maar ik heb wat moeite met 'vertalen' van enkele onderdelen.

hmm ik ga hem helamaal namaken alleen ik gooi hem in een 19" kast moet nog kijken of ik zelf een front plaat maak of dat ik deze over neem en hem op een 19" frontplaat plak.

ik moet he eerlijk zeggen dat ik alleen een zooi sids heb en veel info, echt onderdelen heb ik nog niet verzameld. maar zo exotisch zijn ze toch niet? ik zou trouwens niet naar dil gaan die is vrijprijzig. je kan beter naar de weerstandgigant op dehoek is veel voordeliger.

maar waar heb jjij je printplaten laten maken?

De PIC's en en geheugenchips voor de bankstick heb ik al binnen. Verder heb ik nog 3 sid's van een forumlid gekocht.
De PCB's heb ik toevallig gisteren bij Mike besteld. 4x core, 4x sid en 1x JDM (voor PIC programmeren).

Ik wilde bij Dil bestellen omdat ik daar tot nu alle onderdelen kon vinden. Verder heb ik niet echt een electronicaboer om de hoek... =(

Bestellijst core: http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_core_orderlist.txt
sid: http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_sid_orderlist.txt
JDM: http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_jdm_orderlist.txt

Ik heb wat moeite (als absolute leek) om dingen als 'polarised cap' te vertalen naar NL. Maar dat zal wel een eitje zijn voor de electronica uitbater op de hoek of iemand die er wat kaas van heeft gegeten. ;)

Origineel geplaatst door OnAcid
De PIC's en en geheugenchips voor de bankstick heb ik al binnen. Verder heb ik nog 3 sid's van een forumlid gekocht.
De PCB's heb ik toevallig gisteren bij Mike besteld. 4x core, 4x sid en 1x JDM (voor PIC programmeren).

Ik wilde bij Dil bestellen omdat ik daar tot nu alle onderdelen kon vinden. Verder heb ik niet echt een electronicaboer om de hoek... =(

Bestellijst core: http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_core_orderlist.txt
sid: http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_sid_orderlist.txt
JDM: http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_jdm_orderlist.txt

Ik heb wat moeite (als absolute leek) om dingen als 'polarised cap' te vertalen naar NL. Maar dat zal wel een eitje zijn voor de electronica uitbater op de hoek of iemand die er wat kaas van heeft gegeten. ;)

wat waren de kosten precies voor die platen? en heb jij ook voor de film moeten betalen?

maar de cap dat is Capacitor staat voor condensator, maar de partsnummer staan erachter heb je genoeg aan.

Ik heb zaterdag de pcb's binnengekregen. Kostte me 62 euro incl verzending (+ de kosten van het overmaken).
Nu nog de overige onderdelen verzamelen. :)

Oh, die C64 als behuizing is echt heel vet!!!!!!!.
Maak je dat ding dan eerste helemaal leeg van binnen of gebruik je nog wat van de bestaande printplaten?

Ik heb 2 C64's. Dus eentje zou ik wel kunnen mollestreren.

Origineel geplaatst door sander
Oh, die C64 als behuizing is echt heel vet!!!!!!!.
Vooral ook dat power ledje... :)

Origineel geplaatst door sander
Verkopen ze die plaat ook die op de plek van je toetsenbord komt?

die kun je toch laten maken en frezen bij een apparatenbouwer (had ik niet ergens van iets van frontplattendesigner gehoord?)

Back