Novation Drumstation vs. Novation Supernova

Marf

Rookie with a new hobby
Heeft een Novation Drumstation nog een meerwaarde qua sound ten opzichte van een Novation Supernova..??

De Drumstation gebruikt net als de Supernova de ASM engine (Analog Sound Modeling).
Zijn deze nagenoeg gelijk aan elkaar, of biedt de Drumstation toch een betere sound aangezien deze meer analoog is....

Ik ben aan het twijfelen om eventueel een Drumstation aan te schaffen, maar dan moet hij wel beter zijn in de benadering van de 909 en 808 sound dan de Supernova.

Het is ook wel handig dit in een aparte unit te hebben, maar wil ook graag weten hoe het qua sound zich verhoudt tot elkaar.
Hoor graag wat ervaringen en meningen.

huh?
de drumstation is alleen voor drumsounds en de supernova is een synth

is net als of ik ga voor een ferrari of ik ga voor een broodje bal.

Probeer eens een drumstation uit, en als't niks voor je is, verkoop je'm verder toch ???

Zelf gebruik ik een drumstation V1,
en k heb 't al willen vervangen door een VST, maar daar krijg ik niet de energie uit..

De knopjes van de drumstation vind ik wel te klein, maar alles en meer is via ctrl messages aan te sturen,,

huh?
de drumstation is alleen voor drumsounds en de supernova is een synth
I know....
:P

Wil graag weten hoe de 808 en 909 sounds van beide apparaten zich tot elkaar verhouden...
Of de Drumstation dan een meerwaarde biedt..

Beide zeer nice. Wil zelf nog steeds een Drumstation erbij.

volgens mij krijg je uit de supernova helemaal geen 808 of 909 sounds

Probeer eens een drumstation uit, en als't niks voor je is, verkoop je'm verder toch ???

Gezien de prijs waar ze doorgaans voor gaan, is dat zeker een optie om veilig uit te proberen, en indien nodig door te schuiven naar een andere liefhebber.

Wilde graag op voorhand wat info inwinnen, vandaar mijn vraag hier.

Ik heb binnen twee weken een supernova 2 pro x in mn setup erbij dus ik kan je dan wel wat vertellen (ps. mocht ik het vergeten, pm me dan ff) :)
In de drum maps (supernova 2 manual) zie ik ook 808 en 909 namen staan maar ik verwacht daar zelf niet zoveel van.
De drumstation had ik vroeger ook (V2) en was best leuk. Misschien neem ik die ooit weer eens terug in mn setup.

maar tegenwoordig zijn er betere vst plugins in mijn mening

tja, zo droog weg, enkel door het Mixboard is de Drumstation me ook wat te saai,
maar door een VST effecten chain is 't wel mega !!
Roughrider doet 't er wel erg goed bij,,

'k zou nog eens een vst drumsynth door 't zelfde VST effecten path kunnen sturen,
maar ik prefereer toch de nauwkeurige midi ctrl bediening van de drumstation ipv VST knopjes,,,

Als je 808/909 sounds wil koop dan gewoon een drumstation, ze zijn echt nie duur meer hoor. Je kan wel drum sounds maken met een supernova, maar of ze authentiek als een 808 of 909 klinken... Ik vind zelf van niet maar ja...

de drumstation is net zo analoog als de supernova :D

heb zelf sinds kort weer een drumstation, laatste versie. leuk bakje, handig maar qua klank wel vrij statisch vergeleken met de 808 die ik ook heb, en de 909 die ik ooit had. Die dingen leven en er komt gewoon veel meer power uit. De plugins van D16 vind ik persoonlijk heel behoorlijk.

Sorry, maar Appels met peren is hier wel op z'n plaats.

Omdat...???
Kan geen kwaad als je dan ook even er bij zet waarom.......
Anders heeft de opmerking weinig waarde en kan net zo goed achterwege gelaten worden.

Ik waardeer het dat je de moeite neemt te reageren,
maar hoor dan ook graag waarom dit zo is.

Heb en drumstation v1, al sinds die nieuw is uitgebracht.
Beste alternatief voor de ''real thing''.
Supernova 2 keys heb ik ook gehad en daar zitten geen 808/909 geluiden in.

Om verwarring te voorkomen moet ik het even verduidelijken.
In mijn gevraagde vergelijking doel ik eigenlijk op een Supernova 2.

Dacht dat de 1 en 2 redelijk identiek waren in sounds.
Kom er net middels zoeken met Google achter dat v1 geen drum programs en drum banks heeft wat de v2 dus wel heeft. Daarmee snap ik sommige reacties beter, omdat deze waarschijnlijk uitgingen van een SN v1.
Dacht dat deze dus ook in de v1 zaten, daarom had ik eerder geen versie nummer vermeld in mijn vraag.
Mijn excuses hiervoor!

Dus, hoe is de kwaliteit (mogelijkheden) van de drum sounds van een SN2, vergelijken met een Drumstation.

Supernova 2 keys heb ik ook gehad en daar zitten geen 808/909 geluiden in.

Was je niet op de hoogte van die drumbanken/ drumpresets, wellicht ontbraken die presets in jouw exemplaar...Of bedoel je dat die presets een slechte benadering zijn van de 808 en 909 sounds, en niet te vergelijken zijn met "the real thing"?

Back