Novation Drumstation vs. Novation Supernova

Airbase moet lukken rond de 200, 300 was al wat jaren terug Rondski beat.....

Voor hoeveel euries zou zo'n SUPERZELDZAME D-station gaan?
Ik zou voor een Drumstation V1 of V2 gaan,,
Anders is't mss nog enkele weken wachten, en zal't mss 250 - 300 worden ???

Ik zou voor een Drumstation V1 of V2 gaan,,
Anders is't mss nog enkele weken wachten, en zal't mss 250 - 300 worden ???
Ik heb er al 1 hoor, ik vroeg me gewoon af hoeveel hij waard is tegenwoordig ;)

Wat is eigenlijk het verschil tussen een Drumstation v1 en v2 ?

Alleen zijn looks dus.. Heb een v1 gehad maar was daar niet zo blij mee. rare kliks en blieps bij complexere drum patterns..

And 20 User Programs,, (ipv 15)

tja, perfect is't zeker niet, maar voor iets van 1996 vind ik 't zeker goed.
of tja, zeker ik als Amiga User !!!

Daarvoor werkte ik met samples in de K2000 en een R-70.
Die R-70 heb ik eigenlk verkocht en vervangen door een drumstation

Haha ben ook maar een Atari user, maar ga na alles wat ik gehoord heb toch maar voor een Airbase 99 met een cc controller eraan. Kan ik die controller alleen met een pc programmeren of zijn er ook waarbij je het op het apparaat zelf kan doen?

Heb wel een Elektron Machinedrum staan (UW+)
Dan lijkt me een Drumstation weinig meerwaarde te hebben.

Ik had dit bewust nog niet genoemd aangezien ik eerst graag de verschillen tussen Drumstation en Supernova wilde horen.
Maak je al drumsounds op de Supernova en sample je die al in je MachineDrum? Wat je natuurlijk niet kunt doen zijn de 909 hats/cymbals en zo, een clap is nog redelijk te modelleren (envelope naar LFO speed, LFO > amp, noise oscillator).

Mocht iemand nog goede tips hebben voor zeer goede sample drumkits (808 en 909),
dan hoor ik dat graag. Ik ga uiteraard ook zelf op onderzoek uit.
http://www.goldbaby.co.nz/products.html maar het stikt werkelijk van de 909 en 808 samples.

Dan lijkt me een Drumstation weinig meerwaarde te hebben.

Maak je al drumsounds op de Supernova en sample je die al in je MachineDrum? Wat je natuurlijk niet kunt doen zijn de 909 hats/cymbals en zo, een clap is nog redelijk te modelleren (envelope naar LFO speed, LFO > amp, noise oscillator).

http://www.goldbaby.co.nz/products.html maar het stikt werkelijk van de 909 en 808 samples.

Met de Elektron MD kan idd veel, waardoor een Drumstation snel overbodig wordt.

Ik ben bijna klaar met de inrichting van de studio hoek zodat alles goed staat en optimaal is aangesloten.
Dan kan ik (eindelijk) goed aan de gang gaan.
Heb nog niets zelf gesampled, ga dit zeker doen en gebruiken in/met de MD.

Thanks voor de tip over de samples, ziet er goed uit.
:okdan:

Zit er klankmatig verschil in een Jomox airbase 99 en een Xbase 09?

heb nu een Mbase 11, Mbrane 11 en Tempest.

voor mij, de ideale combinatie

Ik heb zelf laatst het stof van me Drumstation afgeblazen en gebruik hem regelmatig voor kicks en hats..

Zelf ben ik een voorstander van de makkelijk- en handig-heid van plugins. Er zijn tegenwoordig veel plugins die in de buurt komen. Maar de sound met het analoge randje uit een drumcomputer of synth (soms met wat extra gear) is niet te evenaren met plugins!

Jerry

:biertje:
heb nu een Mbase 11, Mbrane 11 en Tempest.

voor mij, de ideale combinatie

Aangezien de TS een Drumstation zoekt, denk ik dat hij zo'n €2000 te kort komt. Maar inderdaad, daar heb je een leuk setje aan. :biertje:

Jij had toch ook een Jomox 999?

Leuke VA :) mocht je ooit problemen krijgen zoals ruis of oplichtende codes...... even je adapter vervangen Met name de versie 1 heeft nogal last van een brakke adapter (verder is het een leuk bakkie)

Was je niet op de hoogte van die drumbanken/ drumpresets, wellicht ontbraken die presets in jouw exemplaar...Of bedoel je dat die presets een slechte benadering zijn van de 808 en 909 sounds, en niet te vergelijken zijn met "the real thing"?
Daar was ik zeker wel van op de hoogte, in mijn SN2 zaten ze ook wel, maar vond ze toch heel anders klinken dan die uit mijn V1 drumstation.
Maar smaken kunnen verschillen.

Back