Cubase ziet geluidskaart laptop niet

steve r

Stamgast
Hallo allemaal.

Ik heb gisteren een asusk73s aangeschaft om onderweg te kunnen produceren.
Ik draai windows 64bit premium.
Maar heb alles incl cubase onder 32 bit geinstaleerd om problemen te voorkomen.

Ik heb een rme UC die werkt perfect alleen voor onderweg is dit niet handig.

Op een of andere manier ziet cubase de realtek kaart niet.
Ik heb ook al bij connections gekeken maar daar zelfde.

Drivers opnieuw gedownload.

Weet iemand of dit door het 64 bit draaiende systeem komt ?

mvg

Steven Rutten

Ik weet niet direct een oplossing, ik kan je alleen melden dat ik cubase 32bit draai op een Win7 64bit systeem en dat ik de Realtek gewoon kan genruiken in Cubase... Dus t KAN wel... niet dat je daar wat aan hebt natuulk ;)

Werkt de Realtek kaart wel gewoon onder Windows ? (bijv met het afspelen met MP3 of Youtube)

Ja dat doet hij wel !
Werkt gewoon onder windows.

Raar he ?

Ok, dan kan je stellen dat de Realtek drivers in ieder geval goed werken. Daar hoef je dan niet meer naar te kijken.
Kan je eens een screenshot sturen van je device VST audio settings ? ( zie afbeelding )

Attachments

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 155
had ik met een rme kaart, moest net een specifieke versie drivers downloaden, niet te nieuw , niet te oud. daarna deed hij wel weer wat hij moest doen.

probeer eens de asio4all drivers

+1

Je 'Realtek' is geen geluidskaart met ASIO drivers. En Cubase heeft die wel nodig. Hij ziet dus sowieso je 'geluidskaart' niet, maar de ASIO drivers ervan. Wordt er dus geen specifieke ASIO driver 'gezien', dan komt je 'geluidskaart' ook niet in het lijstje voor.
Dus heb je een geluidskaart zonder ASIO drivers, dan heb je vaak nut van ASIO4All drivers, die het op de meeste kaarten wel redelijk doen.

+1

Je 'Realtek' is geen geluidskaart met ASIO drivers. En Cubase heeft die wel nodig. Hij ziet dus sowieso je 'geluidskaart' niet, maar de ASIO drivers ervan. Wordt er dus geen specifieke ASIO driver 'gezien', dan komt je 'geluidskaart' ook niet in het lijstje voor.
Dus heb je een geluidskaart zonder ASIO drivers, dan heb je vaak nut van ASIO4All drivers, die het op de meeste kaarten wel redelijk doen.

En toch kan ik in Cubase 5 een Generic Low Latency ASIO driver kiezen, is dat dan een Windows 7 driver ipv een Realtek driver oid?

EDIT: Karstieman zn plaatje gaf dat ook al aan zie ik

Attachments

• CubaseASIO.jpg
    CubaseASIO.jpg
    62,5 KB · Bekeken: 162
En toch kan ik in Cubase 5 een Generic Low Latency ASIO driver kiezen, is dat dan een Windows 7 driver ipv een Realtek driver oid?

EDIT: Karstieman zn plaatje gaf dat ook al aan zie ik

Ja, als je superhoge latency OK vindt, kies je die.
Er hebben nu 4 man aangegeven dat je ASIO4All moet nemen. Jij komt toch met wat anders op de proppen. Dan probeer je dat toch gewoon.................? What's the point?

Edit: er ging hier wat mis met de Edit mode. Nu staat hij er 2x......:D

asio4all is oud en geeft op realtek geluidskwaliteits problemen, je kan beter de generieke cubase asio nemen, deze is trouwens al een paar jaar al niet meer trager

Ja, als je superhoge latency OK vindt, kies je die.
Er hebben nu 4 man aangegeven dat je ASIO4All moet nemen. Jij komt toch met wat anders op de proppen. Dan probeer je dat toch gewoon.................? What's the point?

Edit: er ging hier wat mis met de Edit mode. Nu staat hij er 2x......:D

A: Het was gewoon een vraag en het werd niet als DE WAARHEID gebracht

en los daarvan
B: Wat is er mis met alternatieve oplossingen proberen te geven?

C: Als het voor onderweg is, dus gewoon toetsenbord en muis-idee dan maakt 20ms latency ook niet uit lijkt me

D: Wat Raphie zegt is ASIO4all al een tijd niet geupdate alhoewel ik wel een Beta zie van afgelopen februari dus er is nog hoop

E: relax

A: Het was gewoon een vraag en het werd niet als DE WAARHEID gebracht

en los daarvan
B: Wat is er mis met alternatieve oplossingen proberen te geven?

C: Als het voor onderweg is, dus gewoon toetsenbord en muis-idee dan maakt 20ms latency ook niet uit lijkt me

D: Wat Raphie zegt is ASIO4all al een tijd niet geupdate alhoewel ik wel een Beta zie van afgelopen februari dus er is nog hoop

E: relax

:halleluja

I'm relaxed.

Wat ik bedoel te zeggen is: probeer het dan gewoon. Je comp gaat er niet stuk van. Waarom zijn mensen tegenwoordig zo bang om gewoon iets te proberen -try and error-.

Toen ik met Cubase begon bestond internet nog maar pas, en ik had het zeker nog niet. Dus ook maar gewoon alles RTFM en proberen wat werkt en wat niet. Door het proberen heb ik trouwens meer geleerd dan door de boeken. Hoewel die in andere situaties weer van doorslaggevende betekenis kunnen zijn.

En door gewoon dingen te proberen is er bij mij in ieder geval nooit iets stuk gegaan in de studio. Of in/aan de computer.........

Niet bang zijn dus, niet altijd alles 100x blijven vragen tot je zekerder van zeker bent, maar gewoon proberen en zien wat er gebeurd. Leer je ook het meest van........
;)

Back