Jen SX 1000

Thijs840

Ingeburgerd
hey mensen!:D
ik heb weer een brandende vraag:)
ik heb ooit een thread gepost over informatie over de Jen SX 1000
iemand heeft gezegt dat het een goedkope synth is.
ongeveer 250 euro als ik me niet vergis.
nou weet ik niet zeker of dit waar is, maar ik zou er eventueel wel 1 willen hebben.
maar dan wil ik graag even vragen of iemand een JEN SX 1000 te koop heeft staan:)
voor ongeveer 250-500 euro, zodat ik hem kan invertariseren en mischien ook horen en zien, en dan mischien zelfs wel kopen.
als die prijs VEEL te laag is(of te hoog) hoor ik dat graag, want dan moet ik er even over nadenken, aan gezien ik op het moment het geld niet heb.
maar ik wil graag kijken of deze synths nog een beetje te vinden zijn:)

Korte samen vatting:

Wie heeft er een Jen sx 1000?
is deze synth ZEER rare of valt dat mee?

Groet

Thijs

Rare is die niet. Volgens mij hebben ze allemaal standaard geen cv/gate. Dacht zelf dat het heel moeilijk is om in z,n ding in te bouwen. Volgens mij was het in de tijd een beetje budget ding.

Volgens mij is een Jen SX1000 wel leuk.
Zelf heb ik er nooit eentje gehad, maar ik zou zeker geen "nee" zeggen als er eentje op mijn pad komt.
War Marcuuu zegt heb ik ook meerdere malen gelezen.
Geen CV/gate en niet zo eenvoudig toe te voegen als je misschien zou denken.
Waarom het niet eenvoudig is weet ik niet, maar ik kan me er iets bij voorstellen omdat ik een Electro Harmonix Mini-Synth heb die een vergelijkbaar probleem heeft met CV/Gate toevoegen. Het is me tot op heden (nog) niet gelukt om CV/gate op de minisynth te bouwen.

Ik heb er hier ook eentje staan, een leuke analoge synth inderdaad :)

Gate en CV is niet standaard aanwezig en ook niet makkelijk in te bouwen.
Als je dat zou willen kun je proberen nog een midikit te pakken te krijgen.
http://www.milton.arachsys.com/nj71/index.php?menu=2&submenu=4&subsubmenu=1

Neil heeft dit ooit ontworpen en verkocht, maar volgens mij is hij er ondertussen mee gestopt. Ik meen dat de prijs ergens rond de € 100/150,- lag, maar kan me vergissen.

Verder heeft Niel ook enkele ideën voor mods op zijn site gezet.
Enkele heb ik zelf ook doorgevoerd, onder andere de noise generator, zeer aan te raden en de filter mod.
Die sub OSC had ik ooit nog willen inbouwen, maar kon nog geen mooie manier bedenken dit te doen, zonder het uiterlijk van de JEN te beschadigen.

Er is overigens ook nog een Yahoo! group over de Jen SX1000, hier staat ook de nodige leuke info op.

Of ze echt rare zijn, betwijfel ik, maar ze zijn wel rare als je ook alle gekleurde dopjes nog op de knopjes hebt. (Zoals die van mij :P )
Vaak zijn er ook enkele pots die kraken.

Ik ben al langere tijd aan het tijfelen om hem weg te doen, maar eigenlijk kan ik er ook nog niet echt afstand van nemen, t'iz toch een grappig ding ;)

grappig maar niet heel bijzonder ofzo... hij moet het voornamelijk hebben van de PWM en de 2 envelopes and that's it...
het totale klank pallet is niet bijster groot te noemen... heeft qua externe aansturing niets te bieden en mist een pitchbender...
250 is al redelijk veel voor dit bakje (vinnik persoonlijk)...

Back