Roland TR-909 Praktisch nieuw in doos!!!

Mmmmmmmm dit ziet er goed uit, mijn 909 is redelijk ghetto aan het worden....

Mmmmmmmm dit ziet er goed uit, mijn 909 is redelijk ghetto aan het worden....

Het gaat om de sound bij mij.. wel een mooi apparaat. ben benieuwd waarvoor hij gaat. wat zou de meer waarde zijn van een doos? een extra sound.

Doos is in niet al te nette staat. 909 ziet er goed uit. Prijs gaat nergens over

ongelooflijk dat er na zoveel jaar nog bijna 'nieuwe' opduiken

Jammer dat de doos er zo gebruikt uitziet (dit is geen geintje)
en er ziet een flinke kras op de volume-pot. Tja, mint is mint.

Er zitten toch altijd al krassen op vanuit de fabriek (edit die kras is inderdaad niet zo mooi) . Er staat trouwens niet bij "nieuwe" dus is hij 20 jaar gebruikt op een zolder met beleid.

Laatst gewijzigd:
$1000
Dat was toen zo'n 2300 gulden wat heden ten dage ongeveer gelijk zou staan aan €2300
Het startbod is dus zo ongeveer de toenmalige nieuwprijs.

$1000
Dat was toen zo'n 2300 gulden wat heden ten dage ongeveer gelijk zou staan aan €2300
Het startbod is dus zo ongeveer de toenmalige nieuwprijs.

Nieuw prijs was 3000 piek 1400 usd denk

Info van Sound on Sound:
Roland's now near-legendary TR909 is such an example -- released in 1984 with a retail price of £999...
Waren inderdaad ponden die ik met dollars verwarde. Moet je nagaan, dan is €2300 voor een praktisch nieuwe helemaal niet zo raar eigenlijk. :)

Waarom worden ze eigenlijk niet meer gemaakt..??

Er is toch nog veel vraag en interesse voor.
Zou wellicht best goed verkopen als ze weer van de productieband af rollen...
(voor een schappelijke prijs)

Is het te kostbaar om te maken, dure/schaarse onderdelen waardoor hij dan te duur wordt om in de markt te zetten..??

Waarom worden ze eigenlijk niet meer gemaakt..??

Er is toch nog veel vraag en interesse voor.
Zou wellicht best goed verkopen als ze weer van de productieband af rollen...
(voor een schappelijke prijs)

Is het te kostbaar om te maken, dure/schaarse onderdelen waardoor hij dan te duur wordt om in de markt te zetten..??

Die vraag is hier al honderden keren gesteld op dit forum, en het echte antwoord blijft tot op heden een suggestie,
dus wat jij als vraagt stelt in het einde van je post, kan zeker het juiste antwoord zijn.

Die vraag is hier al honderden keren gesteld op dit forum, en het echte antwoord blijft tot op heden een suggestie,
dus wat jij als vraagt stelt in het einde van je post, kan zeker het juiste antwoord zijn.
Die vraag kwam spontaan in mij op en had deze keer geen moeite gedaan om te zoeken in het forum. Sorry...
:D

De kostbaarheid ligt iig het meest voor de hand denk ik.

Ik denk dat het niet alleen de productieprijs is die het tegenhoudt.
Dat het ding tegenwoordig erg gewild is wil niet zeggen dat ze er weer 10.000 van kunnen verkopen.
Het blijft een niche markt met een beperkt aantal belangstellenden.

De reden is dat Roland de originle bezitters niet wil benadelen door een nieuwe in de markt te zetten. Als een soort beloning dat ze originele TR machines zo lang loyaal deze zijn blijven gebruiken. Raar maar waar. :)

Back