Creamware

Kevin

Tis niet te gleuven
Ik kreeg vanmorgen een mailtje van mijn leverancier met de volgende tekst..

Geachte Creamware gebruiker,

Vanmorgen bereikte ons per brief het bericht, dat Creamware GmBH onder toezicht is geplaatst van een Curator en voorlopige uitstel van betaling is aangevraagd. Expliciet is ons verzocht om geen betalingen meer te doen aan Creamware rechtstreeks, maar direct aan de Curator. Verder is door de Duitse rechtbank beslag gelegd op alle bankrekeningen en tegoeden.

Mocht u "OnLine" klant zijn van Creamware en toevallig het idee hebben opgevat om iets te bestellen:
NIET DOEN! Waarschijnlijk ziet u uw spullen nooit.

Creamware is weliswaar nog niet officieel failliet verklaard, maar de verwachting is dat dat binnen afzienbare tijd wel gaat gebeuren.

Laten we hopen dat het niet zover komt maar ik ben bang van wel.......

aaarrgh..........:stupid :stupid :stupid :stupid
ik hoop dat ze als nog zullen blyven bestaan er zyn heel wat gebruikers die daardoor zwaar gedupeerd worden

hoe heeft het zo ver kunnen komen?

Ik weet het ook niet...
Ik heb de Luna II en hoop toch wel dat ze op de 1 of andere manier door kunnen gaan..

Re: Creamware

Origineel geplaatst door Kevin
Mocht u "OnLine" klant zijn van Creamware en toevallig het idee hebben opgevat om iets te bestellen:
NIET DOEN! Waarschijnlijk ziet u uw spullen nooit.

Creamware is weliswaar nog niet officieel failliet verklaard, maar de verwachting is dat dat binnen afzienbare tijd wel gaat gebeuren.

Laten we hopen dat het niet zover komt maar ik ben bang van wel....... [/B]

Tja met deze berichten gaan ze idd failliet, want nu durft niemand meer te kopen.

Sorry Muffin maar als je verder leest of terugleest hoe dan ook...
Staat er dat je wel normaal kunt kopen in de winkel maar dat kopen via Internet wel fout kan gaan!
Zou een beetje lullig zijn als je dan wat koopt via het net bij Creamware en je krijgt niets :confused:

Idd heel erg jammer.

Want niet alleen Creamware gaat de boot in maar ook 3rd parties zoals Zarg ed.
Misschien dat die van ellende naar een ander platform overstappen. (UAD/Powercore/Chameleon etc...)

Of heel misschien dat Creamware toch een doorstart maakt.

Origineel geplaatst door Kevin
Sorry Muffin maar als je verder leest of terugleest hoe dan ook...
Staat er dat je wel normaal kunt kopen in de winkel maar dat kopen via Internet wel fout kan gaan!
Zou een beetje lullig zijn als je dan wat koopt via het net bij Creamware en je krijgt niets :confused:

Niks sorry, ik had me beter moeten toelichten ;)
Wat ik wilde zeggen is dat het faillisement nu versnelt wordt ingezet. Hoe je het namelijk ook wil wenden of keren: wanneer Creamware niet op tijd wordt overgenomen zal niemand toch meer in de winkel deze kaart kopen. Veel geld uitgeven voor iets waarvan de kans groot is dat de support en verdere ontwikkelingen stop komen te staan...

Het zou me toch verbazen dat ze echt falliet zouden gaan. Qua synths op een kaartje zijn ze toch wel één van de betere (beste) firma's. Maar ik geloof dat hun marketing niet echt goed te noemen is (m.n. de States en Engeland). Ook heeft de ontwikkeling voor de Noah ontzettend veel gekost en volgens mij speelt dat hun nu parten. Laten we het beste hopen.

Met een beetje (of heel veel) geluk zal de Noah goed gaan verkopen,hij heeft wel goede recensies gehad.
En met de Noah richten ze zich toch wat meer op een breder publiek dus niet alleen puur PC of Mac Muzikanten maar ook Hardware Fanatics (maybe..)

Maar ook als je kijkt naar de concurrentie.. die is moordend veel mensen hebben niet zo'n interesse in een DSP kaart en er zijn genoeg andere (goede) 24 Bit 96 K kaarten te krijgen voor minder want laten we eerlijk zijn het instapmodelletje van Creamware de Luna II (die ik heb) kost toch nog iets van 410 € en je hebt toch ook een goede kaart voor minder....

het ligt ook vooral aan de NOAH dat ze zich zo diep in de schulden hebben gestoken en daarom bijna failliet zijn...\
nu maar hopen dat die bak aanslaat.. dan komt hetnog wel goed!

Wat ik wel vreemd vind is dat ze vandaag hun website geupdate hebben met nieuws over pos. reviews van de Noah. Het lijkt me dat je echt alles moet staken als je onder een curator komt te staan (was bij mijn vorige werkgever, toen ze eenmaal failliet gingen, wel het geval), maar misschien is dat toch niet zo.

06/13/03
The reaction from Keyboards Magazine Germany is very positive: "Noah is a great and multifaceted instrument!" Read the complete synopsis of the first Noah test report here.

Dit is dus zwaar kl*te! Ik heb zelf een Pulsar XTC en Pulsar II plus. Ik heb vorige week nog de Vectron 3.0 en de MINIMAX besteld en deze heb nog gewoon kunnen downloaden na betaald te hebben. Als ze failliet gaan of door niemand over worden genomen, zullen ze dus nooit meer zulke leuke speeltjes als de MINIMAX uitbrengen.........

ga er maar van uit dat het allemaal wel overgenomen wordt.
Zeker met de productien die Creamware maakt, daar is altijd een markt voor.

Maar dit is niet de eerste keer.
Vorig jaar lag het ook al bijna op z'n gat.
Vandaar dat dit geen verassing meer is.

Idd ze hebben het al eens meer meegemaakt dus....
Maar ik heb idd vandaag ook nog een mail gehad van Creamware over de Noah !
Over wat een goede recensies hij heeft gehad enzo dus....

Oeps, lees net pas hun persbericht aandachtig, daarin staat o.a.:

The court appointed attorney Dirk Obermüller, Godesberger Allee 125-127, 53175 Bonn, Germany as the preliminary insolvency administrator.

The business of CreamWare GmbH will remain in full operation. The Company will continue to maintain its full staff of 55 employees.

Blijkbaar blijven ze voorlopig gewoon doordraaien met alles.

Sorry, dat had ik erbij moeten zetten...

http://www.creamware.de/en/home/news/06_06_03.asp

Ze hebben het mooi verstopt op hun site onder het kopje 'Customer information' in het nieuws-gedeelte (ze hebben ook geen samenvatting van het item erbij gezet, wat ze met hun overige nieuwsmeldingen wel doen).

Back