Creamware

Ik heb voor een baas gewerkt die jaren onder een curator werkte... dus echt panikeren hoeft niet... als ze het inderdaad niet meer zouden zien zitten zouden ze geen uitstel van betaling vragen maar gewoon de boeken neerleggen, ...

als ze de noah betaalbaar zouden kunnen houden (+-1500 euro max) dan zie ik de toekomst wel rooskleurig in, want ik denk dat zulke synhts wel eens de toekomst zouden kunnen zijn.

Of je aan het flippen bent weet ik natuurlijk niet :D, maar bij mij doet ie het idd nu ook niet :confused:
Maar eerst ff morgen afwachten voordat we erg voorbarige conclusies gaan trekken :frons:

Dit zal vast niets met elkaar te maken hebben.

Bij mij werkt ie weer gewoon (13-6-2003 om 23:30)

dat bedoel ik dus.
had ik ook gelezen.

staat zelfs op harmony-central!

gr.
mw

Origineel geplaatst door ironfreq
Oeps, lees net pas hun persbericht aandachtig, daarin staat o.a.:

Blijkbaar blijven ze voorlopig gewoon doordraaien met alles.

Creamware Update

Creamware Update

Als onofficiële Creamware promoter van dit forum wilde ik jullie even op het volgende attenderen:

de laatste tijd hebben verschillende mensen hier op het forum berichten gepost als zoude Creamware diep in de problemen zitten. Andere mensen krijgen in winkels te horen dat ze beter geen Creamware kunnen kopen omdat ze failliet zouden zijn, of op het punt zouden staan failliet te gaan.

Vervolgens werd een nieuwe paniekgolf veroorzaakt door deze aankondiging op de site van CW.

Vandaag echter een wat meer verhelderende post op PlanetZ, het grote Creamware-gebruikers forum, van een CW medewerker.

Het lijkt erop dat de uitgestelde release van de NOAH voor wat financiële problemen heeft gezorgd. De NOAH is echter inmiddels uit (komende maand op de voorpagina van Sound On Sound, eerste review al geweest in Keyboards magazine )
Ook is aangekondigd dat een aantal plugins van NOAH binnenkort ook voor Pulsar/SFP verkrijgbaar zal zijn, zoals de B-2003, Hammond imitatie, een nieuwe versie van de Pro One, en de Interpole filterbank gebaseerd op de gemodelleerde Moog filter zoals gebruikt in de Minimax.

Hoewel het dus niet valt te ontkennen dat er een aantal problemen is (geweest), lijkt het erop dat ze er wel weer bovenop zullen komen, misschien wel sterker dan ooit. Ze zijn in elk geval nog niet lang niet "out of business".

De support van Creamware is de laatste twee jaar zo dramatisch slecht geweest dat veel winkels gestopt zijn met Creamware. Niet omdat de produkten zo slecht zijn maar omdat problemen daarmee gewoon niet opgelost werden door Creamware.

Ik vind het behoorlijk slecht beleid om al je reserves te stoppen in de ontwikkeling van een product en daardoor de gebruikers van bestaande produkten in de kou te laten zitten.

Volgens mij was Frank Hund ook degene die besloten heeft om de sterrenwacht te kopen, een totaal zinloze uitgave die geen enkel doel diende maar wel op de begroting drukt.

Laten we hopen dat Creamware het haalt en goede produkten blijft maken maar dit keer wel met goede support en ondersteuning naar de winkels en eindgebruikers toe.

gelukkig heb ik nooit te maken gehad met de support afdeling van CW. Nooit problemen met hun producten gehad nl, and anders was er altijd PlanetZ.
Maar volgens deze redenering zou bijvoorbeeld Cubase ook allang uit de winkels verdwenen moeten zijn, want we weten allemaal hoe het over het algemeen met de support van Steinberg gesteld staat. Ik vond het gewoon een beetje vreemd dat winkeliers blijkbaar potentiële klanten proberen af te schrikken met spookverhalen die dus uiteindelijk niet waar blijken te zijn.

Als een product slechte support heeft vanuit de fabrikant komt de klant bij de winkel terecht met alle problemen.
Sommige Creamware kaarten bleven terugkomen met problemen die niet opgelost werden.
Creamware is al een jaar bijna totaal onbereikbaar, telefoon wordt nooit opgenomen, e-mail wordt sporadisch beantwoord.

Als de klant een helpdesk kan bellen of goede support via e-mail krijgt vanuit de fabrikant is dat voor iedereen goed.
Met de support van Steinberg is niks mis. Iedere geregistreerde gebruiker van een Steinberg pakket kan de helpdesk van BMI bellen of mailen en krijgt antwoord van Sasha of Igor.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Met de support van Steinberg is niks mis.

Dat moet je eens op cubase.net zeggen! Daar zullen ze je een ander verhaal vertellen. :D
Maarja ik heb geen zin om Steiny nou af te gaan zeiken of zo.
En deze thread ging sowieso niet over de support van Creamware, maar over de geruchten over een faillisement, waarop Frank van CW reageerde. Leek me wel handig om te weten voor potentiële nieuwe gebruikers (en bestaande gebruikers natuurlijk).
Als je dealers gaan rondbazuinen dat je failliet gaat, terwijl dat helemaal niet het geval is, kan dat nogal wat schade toebrengen aan je reputatie. Slechte support is daarvoor geen excuus.

PS, nog een toezegging van Frank:
"A new phpBB based forum will be up on our site very soon with more active participation from our staff."

Tsja je hoopt het natuurlijk niet wat die Noah is echt wel gaaf. Maar als ze zo slechte naam (ook al is het schijn) krijgen dan is dat toch niet goed.
Wellicht dat ze dan zo overgekocht worden door een concurrent of zo. Dat lijkt me voor alle gebruikers dan nog de beste oplossing. Dat ze de boel dan saneren en alle levensvatbare onderdelen weer nieuw leven inblazen.

Met die slechte naam valt het wel mee (behalve de support dan). Ze hebben juist nu een zeer positieve review van hun platform in de Sound on Sound, en dan volgende maand de NOAH review, die ook erg goed schijnt te zijn. Als de NOAH gewoon goed (of in elk geval niet heel slecht) gaat verkopen is er geen probleem voor CW. Het probleem was dat de release lang op zich liet wachten, wat ertoe leidde dat er wel geld aan development werd uitgegeven, maar er nog niets verkocht kon worden.

zie ook mijn topic hier

(misschien even samenvoegen voor de handigheid).

Voor de duidelijkheid, Creamware is niet failliet en gaat ook niet failliet (of de zaken moeten ineens héél anders gaan lopen). NOAH krijgt op het moment lovende recensies, (net als het SFP/Pulsar platform deze maand in SOS) dus de verkoop daarvan zal wel goed gaan.
Beetje jammer van alle paniekreacties van dealers, daar jaag je de klanten idd wel mee weg. :(
Voor meer info, zie ook planetZ

Mocht u "OnLine" klant zijn van Creamware en toevallig het idee hebben opgevat om iets te bestellen:
NIET DOEN! Waarschijnlijk ziet u uw spullen nooit.

Wat een totale onzin, alsof ik wanneer ik een pluigin bestel op de CW site de regkey niet gewoon via het web kan ophalen. Beter advies lijkt me om niet meer bij deze dealer te bestellen, lijkt me nl niet echt betrouwbaar met dit soort uitspraken.

hp

Origineel geplaatst door oOAIOo
Wat een totale onzin, alsof ik wanneer ik een pluigin bestel op de CW site de regkey niet gewoon via het web kan ophalen. Beter advies lijkt me om niet meer bij deze dealer te bestellen, lijkt me nl niet echt betrouwbaar met dit soort uitspraken.

hp

Mmmm het is een advies hij zegt niet dat je het niet moet doen......(lezen..lezen...:Z )
En het gaat om de pesos dat die wel aankomen bij Creamware en niet meteen bij de curator en als je bij een dealer besteld hoef je pas te dokken als ie binnen is snap je :D

Ik heb alleen maar goede ervaringen met mijn dealer en tot op heden heeft ie nog altijd gelijk gehad (ach en laat hem eens een keer een steekje laten vallen zijn we toch mensen voor)

Oh ja en het is geen Feedback :D:D

Back