Mackie 1642 VLZ3 vs Allen & Heath ZED14

SolidCake

Ingeburgerd
Hallo lieve mensen,

Ik ben op zoek naar een mixer voor rond de €500. Ik zoek een mixer (voor de home studio) waar ik mijn synths op kan aansluiten en een stereo mix-down kan maken om vervolgens op tape te zetten.

Ik ben na wat zoeken op deze twee mixers uitgekomen.

Heeft iemand hier ervaring met deze twee mixers, zo ja; welke raden jullie aan?

Geen ervaring met beide, maar gezien de verschillen in specs (oa subs, afl, ingebouwde usb interface, 100 mm faders) en prijs zou ik eerst bij me zelf ten rade gaan welke features je echt nodig denkt te hebben/de voorkeur hebben....
Trouwens de zed14 is wel voor een stuk minder dan 500,- te vinden, je kunt, als het geld je echt in je portemonnee brandt, de zed18 ook nog overwegen

Het gaat bij mij voorral om de 'sound' van de mixers. Ik hoef, op dit moment, niet meer dan 18 sporen.

Mijn voorkeur gaat naar klank en functionaliteit.

Onder functionaliteit vallen voor mij ook het aantal subs/auxs/stereo returns/etc....

Heb met beide ervaring. Zed14 wint hier, daar is geen enkele twijfel over.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga met bobaphat mee. Heb gister een VLZ3 mogen uitproberen.

@ relexted: Als ik het tienvoudige van mijn budget had was ik meteen voor een Toft ATB gegaan!

Mijn voorkeur gaat nu naar een ZED14 van Allen & Heath.

ik ben ook op zoek naar een mixer, maar voor mij is het meeste van belang een goede asio driver. De Zed series hebben geen asio driver! Ik kan dan wel asio4all erop mikken, maar dan weet ik niet of het multiple outputs ondersteunt door usb.

De alesis multimix, kunnen die dat wel?

Weet iemand dit?

heb de zed 14 een paar weken staan, heerlijke EQ en preamps, solide gebouwd, ik denk niet dat die Mackie zo lekker zal klinken.

Back