master volume rme fireface 800 regelen met mackie control universal pro

screech powers

Stamgast
hallo,

zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik met mijn mackie control universal pro naast het regelen van cubase (nu via USB), ook het master volume van mijn RME fireface 800 kan regelen?

als ik daarvoor een fysieke midi output van de mackie moet gebruiken verlies ik de "midi in" op de fireface.

tevens heb ik een midi keyboard (zonder midi thru), maschine (zonder midi thru) een mooog slim phatty en een korg padkontrol die ik allemaal wil kunnen gebruiken.

heeft iemand een dergelijke configuratie?
dan ben ik benieuwd hoe die in elkaar steekt..

alvast bedankt voor de reacties!

ik wil een master volume fader hebben voor mijn stereo output uit de fireface maar misschien is het niet zo handig om daar de MCU voor te gebruiken aangezien ik die masterfader ook voor cubase gebruik omdat ik dan twee kanalen van de MCU verbruik?

zoiets heb ik ook overwogen maar het is ook wel fijn dat ik met de mackie ook alle in en outputs van de rme kan regelen, als het onmogelijk of heel onhandig blijkt om zowel cubase al de fireface met de MCU te bedienen dan wil ik nog proberen om 1-2 out van de rme met de masterfader van de edirol prc800 te bedienen.
als dit nou ook niet lukt, dan laat ik mijn mackie vlz3 er tussen staan, die gebruik ik nu om het mastervolume mee te regelen.

Het is mooi als dat lukt want mij is het niet gelukt. Volgens RME kun je met iedere MIDI controller fireface bedienen maar ik heb dat met mijn M-audio axiom pro geprobeerd werkte niet.

Daarom ben ik van plan een gewone Monitor controller aan te schaffen, volgens meeste is dat meest logisch wijze om output te bedienen.

Het Mackie HUI protocol, is zo'n beetje de standaard voor remote controll

uit ervaring van mezelf en anderen (pc en mac) zou ik nooit software het eindvolume naar je speakers laten regelen. Er hoeft maar een glitch in een programma te zitten even om de master vol open te gooien zonder dat je er erg in hebt. Probeer dan maar eens snel het volume terug te gooien voordat je speakers en je oren naar de kl#te zijn als je software of je midi verbinding niet werkt (zoals nu het geval is). Met hadware matige onderbreking heb je die zekerheid wel.

Hui is een toestel dat werkt met de MIDI standaard.
Neen, HUI is een Protocol dat door Mackie aan diverse fabrikanten is gelicentieerd en daardoor in een overvloed aan apparaten voorkomt (o.a. van Novation, RME etc)

Neen, HUI is een Protocol dat door Mackie aan diverse fabrikanten is gelicentieerd en daardoor in een overvloed aan apparaten voorkomt (o.a. van Novation, RME etc)
Daar gaan we weer...
In de Mackie HUI owners manual blz.26 :
"HUI is a MIDI device.
It must be able to send and recieve MIDI data to work with your DAW.
HUI uses a type of active sensing to let you know that MIDI communication is established.
..."

daar gaan we weer: http://en.wikipedia.org/wiki/HUI_MIDI_mapping_protocol

Je manual uitleg slaat waarschijnlijk op de versimpelde uitleg aan de gebruiker, dat zijn midi device de human user interface wordt. En daar wordt dit protocol voor gebruikt, wat die naam heeft.

Daar gaan we weer...
In de Mackie HUI owners manual blz.26 :
"HUI is a MIDI device.
It must be able to send and recieve MIDI data to work with your DAW.
HUI uses a type of active sensing to let you know that MIDI communication is established.
..."

Dat is dus jouw grootste probleem met discussies, de tijd heeft voor jou 20 jaar stilgestaan lijkt het wel. Dat zie ik wel vaker met je antwoorden dat je een compleet zwart gat hebt qua technologie over pak hem beet de laatste 15 a 20 jaar
Je leeft in het verleden. VROEGER had je gelijk, inmiddels is er veel veranderd.

Maar wel zonde dat RME van output 9&10 niet standaard een monitor output met volume pot heeft gemaakt, ipv een geregelde koptelefoon uitgang.

Maar wel zonde dat RME van output 9&10 niet standaard een monitor output met volume pot heeft gemaakt, ipv een geregelde koptelefoon uitgang.

Idd. Bij de nieuwe fireface UC hebben ze remote ingebouwd de controller kun je los kopen en aansluiten, dat is precies wat de oude fireface800 gebruikers wilde een andere oplossing is gewoon een Monitor controller aanschaffen bijvoorbeeld SPL 2control kost natuurlijk weer geld maar voor fireface800 is dat goedkoper dan een fireface UC.

Dat is dus jouw grootste probleem met discussies, de tijd heeft voor jou 20 jaar stilgestaan lijkt het wel. Dat zie ik wel vaker met je antwoorden dat je een compleet zwart gat hebt qua technologie over pak hem beet de laatste 15 a 20 jaar
Je leeft in het verleden. VROEGER had je gelijk, inmiddels is er veel veranderd.
Jou probleem is dat je geen onderscheid kunt maken tussen wat ik schrijf en wat die Mackie mensen in hun handleiding schrijven, idem betreft die Wikilink :
"The HUI(tm) MIDI mapping protocol is an open communications protocol for interfacing between a hardware audio control surface and digital audio workstation (DAW) software. The protocol allows a DAW and a connected hardware control surface to exchange Midi signals ..."

Omdat jullie weinig of niets van midi kennen, zijn alle nieuwe bewoordingen of gebruiken van midi ook nieuwe technieken ?! Wel was het maar waar. Blijkbaar zijn jullie zelf te weinig onderlegd om dat aan te tonen met iets meer van "nietwaar want blablabla..."

protocol gelukkig geef je hetzelf nu ook aan. Geeft niet, weet trouwens niet waarom of je er nu midi kennis bijhaalt? de meeste hier kennen ook prima cc's, sysex en NRPN dus denk nou niet dat je kennis bijzonder is?

Back