Korg onderdelen

zmoez

kik
Ik ben opzoek naar 'n originele AC adapter (9V, 500 mA) voor de Korg Electribe (compatible met NL).
Weet iemand 'n adres waar ik deze kan bestellen, eventueel in het buitenland?

(Ik kan ook een adapter kopen in een electro-winkel, maar het liefst wil ik 'n originele van Korg :D ).

:confused:

ja k heb er nog één,... vorige week is in Eindhoven mn electribe gejat & nu zit ik hier met mn adapter...

nee sorry, grapje :D

:confused:

Re: Korg onderdelen

Koop gewoon een adapter in een electro-winkel,
dan zal ik je een sticker met het Korg logo erop verkopen. :D

En anders vind je hier het volgende statement:
"Spare parts are available by ordering from your Korg dealer or
direct for Korg UK by EMAIL: spares@korg.co.uk"

Korg in de UK kan me niet helpen, willen niet naar Nederland shippen. Is vaak een probleem tegenwoordig, dat betalen via een internationale creditcard...

Als je op deze linkt klikt:
http://www.korg.co.uk/accessories/accessories.htm

Zie je dat het typetje KAC9500 adapter geschikt is voor de Electribe. Volgens deze specificatie is dit een simpele 9v/
500mA. Maar volgens de originele Korg specificaties zit er standaard een 9V/600mA bij de Electribes. :confused:

Die 500mA/9V is vrijwel overal te krijgen (van Gamma tot Display tot Conrad), 600mA is weer 'n Korg specifiek dingetje...

Wat voor problemen kan ik verwachten als ik een 500mA gebruik bij een Korg electribe?

Ik kan ook een adapter kopen met een hoger stroom vermogen, maar deze dingen zijn vaak zo lomp groot en vaak gepaard met zo'n irritante volt (1,5 - 12 volt) switch en losse opzet stukjes e.d.. (...ik ben een zeikerd, ik weet 't :P )

Is der een Natuurkunde/electro freak onder ons die mij kan vertellen of een 500mA gaat werken met mijn aankomende Korg ES-1 uit de states... ?!

Is er dan een verschil tussen europese en amerikaanse ES-1's? De stroom waarmee de ES-1 gevoedt wordt is uiteindelijk toch hetzelfde, omdat dit in de adapter zelf regeld wordt en niet in de ES-1 zelf of heb ik het nu verkeerd?

Origineel geplaatst door BCA303
Is er dan een verschil tussen europese en amerikaanse ES-1's? De stroom waarmee de ES-1 gevoed wordt is uiteindelijk toch hetzelfde, omdat dit in de adapter zelf regeld wordt en niet in de ES-1 zelf of heb ik het nu verkeerd?

De adapter uit de VS is 110 volt-in en 9 volt-uit (600mA max), ik zoek een 220 volt-in en 9 volt-uit adapter (600mA max). Aangezien deze niet standaard is en een 500mA wel overal te krijgen is, vroeg ik me af of ik een 500mA (220V -> 9V)-adapter kan gebruiken voor deze Korg?

je kan gewoon een universele adaptor kopen van 9v 1000mA dan zit je altijd goed het moet namelijk een minimum van 600mA hebben dus 1000 werkt ook
zal ongeveer 10€ gaan kosten bij je lokale elektroboer

Back