EMU 1820 gekuidskaart audio Dock

cookiesbeer

Nieuwkomer
Beste forumlezers,

Mei 2008 kocht ik een EMU 1820 digital audio interface. Veel muziek mee gemaakt. En nu wil ik dit weer doen alleen heb het vermoeden dat mijn audiodock is overleden :(. De kaart wordt wel herkend(Zie foto)

Maar de Audiodock niet :( Wie heeft er een oplossing voor me of weet waar ik een audiodock vandaan kan halen?

Ciao,
Joost

Attachments

• 2012-02-17 10.08.56.jpg
    2012-02-17 10.08.56.jpg
    98,4 KB · Bekeken: 121
  • 2012-02-17 10.11.33.jpg
    2012-02-17 10.11.33.jpg
    100,7 KB · Bekeken: 105
  • 2012-02-17 10.14.11.jpg
    2012-02-17 10.14.11.jpg
    95,2 KB · Bekeken: 106
Niet herkend ok, maar doet ie uberhaupt nog iets, leds die aangaan bij opstarten bv

Niet herkend ok, maar doet ie uberhaupt nog iets, leds die aangaan bij opstarten bv
Op de derde foto is te zien hoe alle leds branden.

attachment.php

Mei 2008 kocht ik een EMU 1820 digital audio interface. Veel muziek mee gemaakt. En nu wil ik dit weer doen alleen heb het vermoeden dat mijn audiodock is overleden
Heb je sinds die tijd een andere computer? Ik herken het probleem met de audiodeck wel een beetje.
Mijn vorige computer had ook problemen met herkennen van de audiodock in patchmix.. deed het dan weer wel en dan weer niet, liep soms vast bij opstarten.. vooral wanneer alle lampjes bleven branden :frons:

Sinds ik een moederboard van Gigabyte heb zijn alle problemen verdwenen en doet ie het gewoon zoals het moet :mega: maar heb dus ook flink lopen prutsen..
Heb je de drivers en patchmix al eens opnieuw geïnstalleerd? Dat leek soms weleens effect te hebben.

Ik heb hier op het forum ook al eens problemen gezien met de dock connector op de geluidskaart. Die schijnt een beetje gammel te zijn.

Overigens heb ik zelf een 1212 (dus met een interne "dock" voor de analoge signalen), en daar heb ik in het verleden ook wel eens gehad dat dat extra board niet herkend werd. Maar dat was voornamelijk met oudere drivers (1.8 ). Met de 2.x drivers heb ik het zover ik me kan herinnereren niet meer gehad.

Ik herken hem, en had toen ik het probleem had flink nagezocht en geklooid. Het sloop er ook in; een tijd lang deed de dock het "af en toe" na een serie reboots of lang niet gebruik etc. Uiteindelijk bleek bij mij de dock overleden. Een vervanging heb ik van een forum-lid overgekocht en nu werkt mijn setup weer (met oude kaart en connector cable en vervang-dock). De dock schijnt een bepaald brak component te bevatten dat onevenredig vaak overlijdt.

Als de leds blijven branden als de pc is opgestart, is een simpele oplossing de netwerkkabel die de dock voedt op de dock even los te maken en er weer in steken. Dan initialiseert het dock gewoon er werkt de boel zoals het hoort. Althans zo red ik mezelf af en toe als het dock er geen zin heeft. Komt overigens zelden voor.

Back