yamaha tq5 replace battery

L.A. Her0

High Tech Soul
hallo synthesizer vrienden :P

ik heb een Yamaha TQ5 gescoord voor weinig geld leuke machine! maar.. je raad het al. de batterij is dood! weet iemand hoe je die kan vervangen?

en wat is de factory reset functie? ik heb flink lopen zoeken via Google en allerlei fora maar je komt weinig (zinnige) info tegen.

wie helpt mij verder? :okdan:

hallo synthesizer vrienden :P

ik heb een Yamaha TQ5 gescoord voor weinig geld leuke machine! maar.. je raad het al. de batterij is dood! weet iemand hoe je die kan vervangen?

en wat is de factory reset functie? ik heb flink lopen zoeken via Google en allerlei fora maar je komt weinig (zinnige) info tegen.

wie helpt mij verder? :okdan:

Synth open schroeven, batterij detecteren, batterij eruit halen cq solderen, nwe batterij kopen, nwe batterij erin doen cq solderen, synth dicht schroeven en klaar... :P

Synth open schroeven, batterij detecteren, batterij eruit halen cq solderen, nwe batterij kopen, nwe batterij erin doen cq solderen, synth dicht schroeven en klaar...

ik ben al wat wijzer nu.. het gaat om een CR2032 batterij en die is makkelijk te vinden. heb ik destijds ook gehaald voor mijn Korg M1.
tis ff balen dat in de TQ 5 de originele batterij vast gesoldeerd is op het moederbord maar goed, kom ik ook wel uit! :W

http://www.cr2032-knoopcel.nl/

Zal vast wel iemand met een soldeerbout in Zwolle wonen...

tip: als je de oude batterij hebt verwijderd soldeer dan eerst een batterijhouder erin voor de knoopcel. :eureka:

soldeer dan eerst een batterijhouder erin

jaa, solderende mensen genoeg in zwolle, haha enne idd ik ga die batterij houder halen, daar wilde ik in eerste instantie ook wat info over zeg maar, vandaar dit topic :eureka:

Back