Wireless portable keyboard met opname functie (sequencer?)

ibendiben

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een portable 'wireless' keyboard, dus met interne sounds, luidsprekers en de mogelijkheid om op batterijen te draaien.

Die zijn gelukkig te krijgen. Ik vond bijvoorbeeld al de Yamaha NP-11, Yamaha NP-31, Yamaha NP-V60 en de Yamaha NP-V80...

Maar... je raad het al... ik wil misschien teveel van het goede!
Want nu wil ik dólgraag ook een opname functie hebben. Een sequencer dus, als ik het goed heb. En daar gaat het me om!

Ik som op:
- interne sounds
- interne luidsprekers
- batterijen
- opname functie / sequencer

Wil ik echt teveel? Ik kom er zelf niet goed achter... wil komende week een muziekwinkel bezoeken om uit te proberen. Vooraf wil ik echter goed geörienteerd zijn. En de beschrijvingen van de instrumenten zijn niet altijd duidelijk.

Voor die sequencer functie wil ik een boel opgeven. Mijn part zijn de sounds crap, het merk niet befaamd, de toetsen iets te klein of te weinig... Opnemen en zonder poespas en randapperatuur over mijn eigen begeleiding heen kunnen spelen is iets wat ik erg graag zou willen.

Het doel is onderweg componeren, arrangeren etc. Maar dan ook echt onderweg... dus in de auto, trein, bij vrienden thuis. Ik wil dus zo min mogelijk 'rommel' mee hoeven slepen. En liefst geen kabels hoeven aan sluiten.

budget: max 500 euro.

Hoe meer ik op de prijs kan besparen hoe beter, want anders ben ik veuls te bang dat hij kapot gaat natuurlijk en kan ik er onderweg nog niet lekker mee rommelen!

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Bij voorbaat dank!

-Ben

Teenage Engineering Op-1?

boven budget, maar ik denk dat het wel is wat je zoekt.

Attachments

• FBR103598_03_op1.jpg
    FBR103598_03_op1.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 84
Teenage Engineering Op-1?

boven budget, maar ik denk dat het wel is wat je zoekt.

Absoluut interessant, maar een heel nieuw instrument wat ik zou moeten léren spelen. Dat schiet het doel toch voorbij.

Ik heb de Piaggero serie net op de website van yamaha opgezocht om erachter te komen of ze een record functie hebben.

Zo te zien beschikt alleen de NP-V80 over een record functie voor 5 songs:
http://usa.yamaha.com/products/musi...talkeyboards/dk_-_piaggero/np-v80/?mode=model

Deze kost € 399,- bij bax-shop en lijkt dus een geschikte kandidaat. Hij lijkt mij nog wel wat groot.
Iemand nog andere ideeën?

Ook de NP-V60 heeft trouwens een opname functie.
Scheelt weer 50 euro.

De pré van de NP-V80 boven de V60 is volgens mij de USB-out.
Kun je hiermee de opnames op de computer zetten? Is dit zonder usb niet mogelijk?

Wat dacht je van een Yamaha PSR?
Daar zit dezelfde piano in als in de NP-serie, dezelfde geluidskwaliteit, plus meer mogelijkheden en het is nog draagbaarder ook. :)

Als je meerdere partijen wilt opnemen, moet je kijken of de sequencer meerdere sporen kan opnemen.

Ik zie dat de nieuwe PSR-E433 dat bijvoorbeeld kan (6 sporen):

http://nl.yamaha.com/nl/products/mu...oards/portable_keyboards/psr-e433/?mode=model

De NP-serie piano's zijn eigenlijk gewoon PSR-keyboards met minder mogelijkheden en meer toetsen.

Maar gezien jouw eisenlijst: draagbaar, goedkoop, meersporen sequencer, desnoods crappy sounds en kleine toetsen, kom ik uit bij een tweedehands Yamaha PSS-790, PSS-795 of een PSS-51.

Moet voor 5 tientjes te scoren zijn. En als hij kapot gaat, haal je een andere. :)

Laatst gewijzigd:
Als je meerdere partijen wilt opnemen, moet je kijken of de sequencer meerdere sporen kan opnemen.

Ik zie dat de nieuwe PSR-E433 dat bijvoorbeeld kan (6 sporen):
Mooi

Maar gezien jouw eisenlijst: draagbaar, goedkoop, meersporen sequencer, desnoods crappy sounds en kleine toetsen, kom ik uit bij een tweedehands Yamaha PSS-790, PSS-795 of een PSS-51.

Moet voor 5 tientjes te scoren zijn. En als hij kapot gaat, haal je een andere. :)

Ja midsized keys moet kunnen denk ik, heb niet zulke grote handen. De PSS-51 uit 1992, lijkt de laatste uit de serie?

Ik heb zitten zoeken op 49-key keyboards met mijn eisenlijstje. Dit zou qua portability ideaal zijn.
Mini-keys zijn te klein. Daar kun je niet meer normaal op spelen.
Kan nog niets vinden. Weet iemand iets?

Zijn er nog meer midsized 61-key keyboards, van andere merken bijvoorbeeld, waar ik naar moet kijken?

De PSS-51 is inderdaad de laatste uit de serie. Die is een beetje herwerkt ten opzichte van de PSS-790.
Iets anders kleins met een meersporen sequencer kan ik niet 1 2 3 bedenken.
Dan kom je uit bij de Yamaha QY-70 en zijn opvolgers. Die zijn wel heel draagbaar...

Als het gaat om sequencer ten koste van de rest, is de Yamaha PSR-SQ16 de beste.
Dat is een sequencer vermomd als een keyboard....

Bedankt voor je antwoorden. Ga ernaar kijken.

Bedenk me nog iets.

Ik heb een Roland 300gx.
Zou het mogelijk zijn zo'n draagbare keyboard met sequencer hierop aan te sluiten? Kan ik op de een of andere manier dan de sequencer met mijn Roland inspelen?

Dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn.

Als je Roland 300 GX een opname-mogelijkheid heeft, zou je het via een extern Yamaha keyboard kunnen volspelen, maar dat heeft geen meerwaarde tov. het bespelen via het interne klavier.

Het gaat juist om het omgekeerde.
De Roland 300 GX heeft géén sequencer, vandaar dat ik daarop ook zo gebrand ben nu!

En als ik de internal speakers laat vallen?

Zijn er modellen met 49 of 37 keys (mid or full sized)?
- Mét interne sound brond
- Mét multi-layer song sequencer
- Op batterijen?

M-Audio Venom, Korg Micro ..., Roland Axiom ... Perfect qua afmetingen enzo... maar volgens mij geen song sequencer?

Van de kleine synths heeft alleen de Korg Microstation een meersporen sequencer.

Maar ik weet niet of die op batterijen werkt.

Van de kleine synths heeft alleen de Korg Microstation een meersporen sequencer.

Maar ik weet niet of die op batterijen werkt.
Echt super bedankt voor je snelle antwoorden. Heb er veel aan!

Zag dat ook de MicroAranger beschikt over de gevraagde sequencer. Deze heeft daarnaast ook nog eens ingebouwnde speakers.
Helaas kunnen beiden niet op batterijen

Toch spreken ze me erg aan. Tot nu toe komen ze het dichtst bij mijn wens denk ik.

Voor de stroomvoorziening moet iets te verzinnen zijn.
In de auto geen probleem. In de trein of buiten, kan ik eventueel zelf wel iets flansen denk ik.

Tuurlijk moet ik ze ook even uitproberen nog.

Weet jij hoe ik zo'n sequencer aan kan sluiten op mijn Roland RD300GX?
Het zou ideaal zijn als ik mijn nieuwe aankoop straks dubbel in kan zitten. Dus als zelfstandige sequencer maar ook als externe sequencer voor mijn Roland

Voor de stroomvoorziening moet iets te verzinnen zijn.
In de auto geen probleem. In de trein of buiten, kan ik eventueel zelf wel iets flansen denk ik.

Korg microarranger werkt op 12V dc (met een adapter). Er bestaan externe batterijpacks die de adapter kunnen vervangen (gewoon op de dc ingang aansluiten).
Voorbeeldje: http://www.megabatteries.com/item_details2.asp?id=16209&cat_id=161&uid=1318
Er zijn er in alle soorten en maten en alle prijzen, deze heeft een hele resem opzetstukjes bij. Deze zou 'theoretisch' maximaal zo'n 6 uur moeten meegaan met een korg MicroArranger (volgens de fabrieksspecificaties, 9W verbruik, 4500 mAh batterij)

Ik heb geen idee of het goed werkt, heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik plaats het hier alleen als 'ideetje'.

Zoiets gaat het worden.
Heb een B-stock MicroArranger gevonden. Morgen komt hij hopelijk binnen.
Dat wordt feestje.

Gefeliciteerd met je keuze. Daar zul je vast veel plezier aan beleven.
De automatische begeleidingen en de backing-sequencer zijn natuurlijk erg handige hulpjes bij het componeren.

Wat het aansturen van je Roland betreft met de sequencer van de Korg, daar kan ik geen antwoord op geven. Dat hangt er van af of de Korg's sequencer ipv. de interne klanken ook midi-instrumenten kan aansturen.

Back