twee programmas gelijktijdig actief in windows 7

woodstock

Ouwe rot
Beste forumers, ik heb het volgende probleem:
Ik werk met een computerscherm op het podium om mijn vst's te bedienen, maar nu wil ik ook op dat zelfde scherm mijn akkoorden kunnen lezen in bv kladblok.
Dit gaat goed, alleen wanneer ik complexe stukken heb, waarbij ik dus naar beneden moet scrollen om de rest van het stuk te lezen, moet ik eerst kladblok actief maken waardoor Cubase geen geluid meer geeft aan mijn midicontroller.
Heeft iemand van jullie misschien een idee of tooltje waarmee ik dit euvel zal kunnen verhelpen?

bij voorbaat dank : }

Hoi Arno, dat truckje werkt wel als je gewoon audio afspeelt in cubase, maar werkt niet met Vst plug-ins.
Ik was ook in de veronderstelling dat "Release Driver when Application is in Background" de oplossing was, maar je verbreekt dus de verbinding met midi als je op kladblok tikt.
Hierbij nog even een voorbeeldje van hoe ik het graag zou willen hebben ; }

Attachments

• foto.jpg
    foto.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 66
dus volgens mij moet ook de midi driver in background vrij gegeven gaan worden?. Iemand een idee hoe dit mogelijk wordt?

Ik speel in tig bands six track, en daarbij ik ben ook niet meer de jongste ; }

Maar six jij geen idee hoe dit op te lossen?

oke dat word dus een zoektocht ben ik bang :}

Forgot something...
Het gaat bij deze "Release Driver when Application is in Background " dan wel om de MIDI-driver (en deze functie de-activeren dus).
dus volgens mij moet ook de midi driver in background vrij gegeven gaan worden?. Iemand een idee hoe dit mogelijk wordt?
Dit dus net omgekeerd hé. Functie de-activeren, zodat driver ook in de achtergrond aktief blijft.

Dank je audiocollage voor je reactie, en ik ga vanmiddag nog eens even stoeien hiermee. Laat jullie wel weten of ik eruit gekomen ben of niet ; }

Back