Alesis Andromeda ruil

Status
Please reply by conversation.
Mwah, als hij echt een Andromeda wil dan zal hij daar gewoon wat moeite voor moeten doen. Kan hem wel direct verwijzen maar het levert hem uiteindelijk meer op wanneer hij het zelf vindt.

Hoezo? Woon hier weliswaar al een aardig poosje maar heb ook in bijvoorbeeld Rotterdam gewoond. Hoop niet zomaar dat Feyenoord kampioen wordt. Kan ik ze hier allemaal heerlijk treiteren en jennen. En ik heb wat dat betreft echt heel wat in te halen. :D

Heb de thread starter zojuist een privébericht gestuurd dat hij zijn vrouw en eventuele kinderen maar eens warm moest gaan maken voor een bezoekje aan Disney World nabij Parijs. Kan hij mooi even weg glippen om zijn Andromeda op te halen.

Ja toch? Disney World kan er wel vanaf wanneer hij die Andromeda voor €1210,- op weet te halen. Is toch heel wat voordeliger dan die afzetters op eBay. :W

1500 voor een monopoly is echt van de beren besnuffeld. sommige prijzen gaan ook omhoog omdat iemand ermee begint en de rest volgt.. niet in mee gaan fuck dat. 800 - 900 euro max.

moog voyager trouwens ook een kwaliteits synth hoor, dik geluid, solide bouw (waar de andromeda nog een puntje aan kan zuigen) qua sound en mogelijkheden is de andromeda echt ultiem, vooral als je gaat layeren krijg je echt patches waar je broek van afzakt. daar kan geen jupiter 4, 6, 8 etc tegenop. qua karakter is die natuurlijk niet zo mooi of bekend in de oren als de oberheims of jupiters maar het komt wel akelig in de buurt. had laatst nog een patch gemaakt wat zo uit een juup 4 zou kunnen komen.

zou hem flink gaan testen voor die prijs. ik heb er nog 2000 voor betaald, ze zouden nu gaan voor rond de 1700 - 1800

Volgens de aanbieder in perfecte staat en niet zijn rookvrije studio uit geweest.

Wat de prijzen betreft moet ik menigmaal denken aan saxofoons waar de Selmer MKVI-modellen door menigeen als de crème de la crème worden gezien en er navenante bedragen voor worden gevraagd en schijnbaar ook betaald.

Het gaat er niet om wat iets kost of wat iets kan maar wat diegene die een bepaald instrument bespeelt er mee doet. Goede muzikanten laten kwalitatief mindere instrumenten goed klinken. Mindere muzikanten laten zelfs topinstrumenten minder klinken. Verreweg de meest voordelige keuze voor het verkrijgen van betere klanken is het investeren in de kennis en het ervaring op doen van de bespeler.

met het laatstgenoemde ben ik het eens, kennis en ervaring zijn een belangrijk onderdeel in het goed laten klinken van een instrument. het is wel zo dat je juist door de ervaring ook leert wat kwaliteitsinstrumenten zijn of kwaliteitsgeluid is en je daardoor en daarin een bepaalde voorkeur ontwikkelt.

er zijn zeker instrumenten die gewoon een reele waarde hebben maar het wordt ook vaak overdreven

Die Andromeda is natuurlijk een gave bak. En de bediening is helemaal toppie. Verreweg het beste van alle synths tot nog toe. Heb er ook meermalen al aan gedacht er eentje op de kop te tikken maar zit er iedere keer weer opnieuw tegen aan te hikken.

Misschien ligt het aan mij hoor maar in mijn achterhoofd heb ik nog de ervaring met dat zompige klavier van de Micron waar ik niet mee uit de voeten kon, zo slecht was het aanslagmoment daar gedefiniëerd. Terwijl het voor de rest een alleraardigst bakkie is. Lekker stevig in elkaar gezet ook nog eens.

het fatar klavier vind ik van goede kwaliteit, veert lekker. de oude rolands hebben een wat zwaarder klavier. heb nooit aan een micron gezeten dus kan er geen oordeel over vellen.

een andromeda kost wat maar er is gewoon niks wat zoveel mogelijkheden heeft. er zijn natuurlijk wel wat eigenaardigheden aan deze synth maar daar moet je doorheen prikken, elke synth heeft eigenaardigheden.

klavier van micron is inderdaad anders. niet te vergelijken met het normale/ goede klavier van de a6
vind de a6 een puike synth, maar niet s ten nadelen, een jp8 namaken is toch wel een klusje erop. verder wel lekker en zeker z'n geld waard

Kijk, dat is nou info waar ik wat aan heb. De enige reden dat ik mijn Micron van de hand deed was het klavier. Ja, spelen via MIDI kan natuurlijk maar dat vond ik niet lekker werken. Misschien ligt het aan mij hoor maar ik vond bijvoorbeeld de PolySix ook niet lekker spelen. Daar irriteerde ik mij aan de vertraging die er zat tussen mijn aanslag en de klank die daaruit voortkwam. Kon daar niet aan wennen. Terwijl een Delta die ik had daar geen last van had. Vrees dat ik ongemerkt toegetreden ben aan het gezelschap mensen die een synth verkocht hebben om na verloop van tijd een soortgelijke synth toch weer aan te schaffen. :D

Die Andromeda in Parijs is foetsie zag ik net. Benieuwd of iemand van dit forum hem heeft opgehaald, de topicstarter misschien?

Status
Please reply by conversation.
Back