Hallo daar,
Ik ben bezig een live setup in elkaar zetten. Hiervoor wil ik 2 pc's gebruiken.
De eerste met ableton live om alle basis ( audio ) patronen in te mixen.
Op de tweede pc wil ik Logic Audio draaien om vsti's aangestuurt met
voorgeprogrameerde midipatronen en wat toetsen ramwerk en natuurlijk
het knoppen draai werk.
We zijn met z'n tweeen dus de ene zit achter om realtime ableton de basicstructuur
neer te zetten en de ander zit achter Logic voor de Improvisatie en het knoppenwerk.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het best die 2 bakken syncen. Ik dacht zelf Ableton als master
en logic als slave. Dit die ik natuurlijk via midi, maar wat is dan het best. MTC of Midi Clock.
En is het mogelijk om logic in loop te zetten of moet ik de patronen tot in het on eindige laten
lopen. ALs laatste vraag die wel belangrijk is, hoe zorg ik ervoor dat logic start als ik ableton start.
Oh toch nog een vraag tempo wisselingen hoe zit dat loopt dat goed via sync ?
Dus,
1: mtc of midiclock
2: ableton master en logic slave ( want volgens mij is ableton minder crash gevoelig en heeft
tot nu toe nog geen asio overloads gehad. )
3: Loopmodus of Patronen loopen
4: Hoe start en stop bijde synchroon.
4: tempowisselingen.
Tja, een hoop vragen. Wie help me opweg.
Alvast bedankt Djoy
Ik ben bezig een live setup in elkaar zetten. Hiervoor wil ik 2 pc's gebruiken.
De eerste met ableton live om alle basis ( audio ) patronen in te mixen.
Op de tweede pc wil ik Logic Audio draaien om vsti's aangestuurt met
voorgeprogrameerde midipatronen en wat toetsen ramwerk en natuurlijk
het knoppen draai werk.
We zijn met z'n tweeen dus de ene zit achter om realtime ableton de basicstructuur
neer te zetten en de ander zit achter Logic voor de Improvisatie en het knoppenwerk.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het best die 2 bakken syncen. Ik dacht zelf Ableton als master
en logic als slave. Dit die ik natuurlijk via midi, maar wat is dan het best. MTC of Midi Clock.
En is het mogelijk om logic in loop te zetten of moet ik de patronen tot in het on eindige laten
lopen. ALs laatste vraag die wel belangrijk is, hoe zorg ik ervoor dat logic start als ik ableton start.
Oh toch nog een vraag tempo wisselingen hoe zit dat loopt dat goed via sync ?
Dus,
1: mtc of midiclock
2: ableton master en logic slave ( want volgens mij is ableton minder crash gevoelig en heeft
tot nu toe nog geen asio overloads gehad. )
3: Loopmodus of Patronen loopen
4: Hoe start en stop bijde synchroon.
4: tempowisselingen.
Tja, een hoop vragen. Wie help me opweg.
Alvast bedankt Djoy