Front paneel voor DIY midi controller

Ha ja ik bedoel die as van die pots; je hebt toch ook geen enorm lange knoppen ofzo die je daaroverheen schuift? En je bevestigt de potmeters toch ook altijd aan de frontplaat neem ik aan?

ik neem altijd een 19" 2HE kast van musikding, daar heb ik de gaten-maten van, dus ik heb een template waarin in ik altijd verder ontwerp.

Ahja dat is handiger. Dus dan laat je bij schaeffer gewoon dat frontpaneel namaken met de gaten en graveringen erbij die je zelf wilt hebben? Voor de achterkant hetzelfde? Of doe je dat gewoon zelf? Zou je dat ontwerp misschien willen delen?

idd, als je wil delen graag

Ha ja ik bedoel die as van die pots; je hebt toch ook geen enorm lange knoppen ofzo die je daaroverheen schuift? En je bevestigt de potmeters toch ook altijd aan de frontplaat neem ik aan?

Is normaal hoor bij dit soort pots, deze zijn nog van plastic, bij goede pots zijn ze vaak van metaal.
En het is makkelijker een stukkie eraf te zagen dan erbij...;)

Lange potmeters is wel nodig als je indirect op het front monteerd, met een tussenplaat zegmaar..
En ik haal ze vaak bij voti.nl .. bijvoorbeeld http://www.voti.nl/winkel/p/R-POT-100k.html
Voelen lekker smooth aan en zijn vrij compact en tevens geschikt voor op (front) pcb... oja en betaalbaar..

achterkant doe ik altijd zelf, vaak alleen maar de power inlet, die kanik wel boren en daarna met figuurzaag en vijl goed krijgen, en ik heb een stepdrill, dus of het nou 4 of 32mm dat boor ik er wel door heen ;)

mijn ontwerpje wil ik best delen hoor, maar als je gewoon de kast besteld bij bijv musikding en je hebt een schuifmaat kun je gewoon opmeten waar de gaatjes moeten komen in de frontplate om 'm te bevestigen aan de case. heb ik ook zo gedaan. werkt perfect. zijn immers maar 4 gaatjes.

Ok jongens, thanks, alles wordt me een stuk duidelijker. Het lijkt mij dat voor mij Musikding het beste aanbod heeft. Ook veel verschillende knoppen enzo. Zijn er nog meer van dit soort zaakjes met een focus op diy bouwen van bakken in europa, liefst NL?

En over potmeters; ik hou ervan als de pots redelijk zwaar draaien. Is dit altijd aan te passen? Of zijn er bepaalde, aan te raden pots hiervoor? Dit gaat om een belangrijk project voor live en liever geef ik wat meer uit hieraan.

Back