Technohaters?

apollo

I love syntesaizer
Dit is in de krant verschenen vandaag, n.a.v. een City Parade in Gent mijn thuisstad:

Jongeren protesteren tegen City Parade

GENT -- ,,Wij willen techno bannen uit de stad'', zegt Mong Cocquyt. Hij behoort tot het groepje Jongeren tegen techno , dat al sinds 2000 actief is. ,,We moeten niets weten van techno en aanverwante computermuziek. We willen een terugkeer naar instrumenten, de basis van alle verfijnde muziekgenres'', luidt het.

Steen des aanstoots is de City Parade die op 21 juni in Gent plaatsvindt. Een grootse en flamboyante optocht, een danceparade. De vorige editie vond in Luik plaats en werd door tienduizenden mensen bijgewoond.

Jongeren tegen techno voert actie met affiches en strooifolders om potentiële deelnemers aan de City Parade te overtuigen om toch maar niet te gaan. Maar daar blijft het niet bij. ,,We zijn zeer strijdvaardig. We gaan er alles aan doen om de Parade stil te leggen'', kondigt Cocquyt aan. ,,We zullen een menselijk schild vormen. Iemand zal zich met benzine overgieten en dreigen met zelfverbranding. We hopen dat de politie dan beslist om alles stop te zetten. Als de optocht toch plaats vindt, komt er een hongerstaking'' zegt Mong Cocquyt.

Volgens de actievoerders werkt techno bewustzijnsverlagend. ,,De muziek veroorzaakt meer trillingen dan een mens kan verdragen. Als je dat lange tijd na elkaar hoort, daalt het normbesef. Je komt in een extase en krijgt een kick. Maar het grootste gevaar schuilt in de duistere krachten achter deze muziekvorm. Want wie in extase is, staat open voor manipulatie. Soms wordt de duivel op dergelijke fuiven openlijk vereerd. Massa's jongeren worden gereduceerd tot dansend vee'', luidt het in het Manifest tegen de City Parade van de actiegroep.

Niet alleen de City Parade is een struikelblok. Jongeren tegen techno wil ook dat techno niet langer in bibliotheken of platenzaken te verkrijgen is. Voorts willen ze dat alle cafés en discotheken waar techno geregeld te horen is, dichtgaan.

De City Parade begint om 16 uur in het Citadelpark en wordt via de IJzerlaan en Martelaarslaan naar de Watersportbaan geleid. Nog meer feestgedruis staat 's nachts in Flanders Expo op het programma.

17/06/2003 (hpg)

©Copyright De Standaard

Dit is toch echt te belachelijk?

Dat je niet van techno houdt, oke...ieder zn smaak, maar dit neigt toch wel naar fundamentalisme en dat is beangstigend.

Dit is alleen maar goed, Gabber werd pas echt populair toen de EO er een documentaire over uit zond.

"Is this evil?? Yes?? Then I like it!"

Dit klinkt als de 'goede' ouwe Ga-naar-House bussen die altijd bij de house-feesten in ons kikkerlandje staan/stonden.

Ja, sommige van ons zijn een heel tolerant volkje.

Bwahaa, dat kan echt alleen in België gheheh8o) ...:bekdicht:
[size=0,5]Muff voelt 10 hamers op zijn kop belanden van boze benedenburen[/size]

...lache man. zul je zien dat 't gewoon een promotiestunt ofzo is. dat kan je toch niet serieus nemen zoiets. da's net zoiets debiels als zeggen dat koffie verboden moet worden.

wat een bullshit

wat een bullshit

Volgens mij komt iedre willekeurige dance muziek rechtstreeks uit Africa. Yep daar ja (tevens de best bewaard gebleven cuultuur ). In africa dansen ze al meer dan 2000 jaar op coplexe ritmes , door dit plus minus 16 uur achterelkaar te doen komen ze in een soort van trance! (dus das niet zo nieuw he?) Ook indianen hadden dergelijke complexe ritmes (polyritmiek bv eens in 56 maten zijn ze weer aan het begin) . Als men dan nu iets tegen dit soort ritmische muziek heeft dan gaan we hard achteruit niet dan? Ja belg of niet , die gast haalt never nooit de techno ,tekno , Dance , trance IDm of weet ik veel wat in zijn eentje neer , Het enigste wat bij hem ten onder zal gaan is zijn eigen (belgische) ego-tje, tevens laat hij publiekelijk weten geen reet van muziek af te weten . Lol dus!
Groeten LecZ

Origineel geplaatst door oozi
da's net zoiets debiels als zeggen dat koffie verboden moet worden.

dat zouden ze ook moeten verbieden.. uibaters bij DE.. alleen MAX mag nog blijven bestaan.. :P

owneeeeee niet weer dat gedoe over de duivel op house party's...

Yeah right alsof we 25.000 man de duivel gaan aanbidden... ?!?!?!?!

deze mensen mogen van mij ******* <-- sensuur, dit zeg ik niet op het forum :D

Sommige mensen willen gewoon niet serieus genomen worden. ;)

Fantastisch! Mensen die nog ergens voor staan!
Ik vraag me wel af welke muziek dan nog wel mag, aangezien toch echt alle muziek, van klassiek tot house en van afrikaanse drums tot reli-pop het doel nastreeft om de geest af te sluiten van de werkelijke wereld of in iedergeval een gevoel van extase nastreeft. Behalve (mischien) die veganisten-potten-en-pannen-anarcho-punk die juist sociaal bewust wil zijn. Maar of deze knakkers daarop zitten te wachten?

Net zoals bij de taliban he? Gewoon GEEN muziek. Op zich wel een revolutionair idee. :)

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Net zoals bij de taliban he? Gewoon GEEN muziek. Op zich wel een revolutionair idee. :)

ja uuuhm... en wij dan? :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Bwahaa, dat kan echt alleen in België gheheh8o) ...:bekdicht:
[size=0,5]Muff voelt 10 hamers op zijn kop belanden van boze benedenburen[/size]

:D

Voor je gedacht opkomen is één ding natuurlijk, andere mensen hun plezier ontnemen is iets anders. Dit vind ik echt te ver gaan. Ik ben ook niet altijd te vinden voor loeiharde monotone techno, maar ik begrijp wel dat sommige mensen daar echt op kicken. Als ik die idioten tegenkom zaterdag zal ik mijn gedacht ook wel eens zeggen. En die zever dat enkel instrumenten zouden gebruikt mogen worden: blijkbaar zijn ze vergeten dat alle instrumenten, incl. synths gebaseerd zijn op hetzelfde principe: trillingen beter bekend als oscillatoren 8) Een wereld zonder geluid is maar heel triestig.

Re: Aankondiging

Re: Aankondiging

Origineel geplaatst door shortwave
21 JUNI 2003 - DANCE PARADE GENT

In den ouden binnenstad, met om 16:00 uur ene spectaculaire zelfverbrandings-act!

8o)

hahahahahaah :okdan: :dubbel:

Burn motherf*cker... BURN!

Jongeren protesteren tegen City Parade

GENT -- ,,Wij willen techno bannen uit de stad'', zegt Mong Cocquyt. Hij behoort tot het groepje Jongeren tegen techno , dat al sinds 2000 actief is. ,,We moeten niets weten van techno en aanverwante computermuziek. We willen een terugkeer naar instrumenten, de basis van alle verfijnde muziekgenres'', luidt het.

En synthesizers zijn geen instrumenten?

Steen des aanstoots is de City Parade die op 21 juni in Gent plaatsvindt. Een grootse en flamboyante optocht, een danceparade. De vorige editie vond in Luik plaats en werd door tienduizenden mensen bijgewoond.

Jongeren tegen techno voert actie met affiches en strooifolders om potentiële deelnemers aan de City Parade te overtuigen om toch maar niet te gaan. Maar daar blijft het niet bij. ,,We zijn zeer strijdvaardig. We gaan er alles aan doen om de Parade stil te leggen'', kondigt Cocquyt aan. ,,We zullen een menselijk schild vormen. Iemand zal zich met benzine overgieten en dreigen met zelfverbranding. We hopen dat de politie dan beslist om alles stop te zetten. Als de optocht toch plaats vindt, komt er een hongerstaking'' zegt Mong Cocquyt.

Als ze het niet leuk vinden moeten ze niet luisteren.

Volgens de actievoerders werkt techno bewustzijnsverlagend. ,,De muziek veroorzaakt meer trillingen dan een mens kan verdragen. Als je dat lange tijd na elkaar hoort, daalt het normbesef. Je komt in een extase en krijgt een kick. Maar het grootste gevaar schuilt in de duistere krachten achter deze muziekvorm. Want wie in extase is, staat open voor manipulatie. Soms wordt de duivel op dergelijke fuiven openlijk vereerd. Massa's jongeren worden gereduceerd tot dansend vee'', luidt het in het Manifest tegen de City Parade van de actiegroep.

Oh, van die club dus. Ach ja... "Duistere krachten en normverlaging", zeiden ze dat van rock & roll ook al niet?

Niet alleen de City Parade is een struikelblok. Jongeren tegen techno wil ook dat techno niet langer in bibliotheken of platenzaken te verkrijgen is. Voorts willen ze dat alle cafés en discotheken waar techno geregeld te horen is, dichtgaan.

En dit is dus censuur en broodroof. Jeuj.

Hm, even Google'n later komt er uit rollen dat de initiatiefnemer dus lid is van een commissie die mensen achter de TV en computer uit wil hebben en hop naar 't café. Zeker dat dit niet een of andere satirische ondertoon heeft?

Back