Moog Voyager RME Stemmen / Kalibreren

Franz.K.

Ouwe rot
Het wordt tijd dat ik mijn RME eens laat kalibreren, de oscs stemmen niet meer zo zuiver over het hele bereik. Volgens de Moog tech-support is het ook aan te raden dit elke paar jaar te laten doen.

Ik ben eigenlijk niet van plan dit zelf te proberen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een goed adres?

Bedankt voor de reacties.

Ik heb contact gehad met het service center in Nederland waar Moog Music me naartoe verwees, maar ik vond de prijs die ze opgaven aan de hoge kant. Het is nauwelijks een reparatie lijkt me, vandaar dat ik me afvroeg of er alternatieven zijn. Als er niets anders op zit dan heb ik het er ook wel voor over.

Rudi heb ik ook al aan gedacht - ik weet dat hij veel minder vraagt en er veel meer voor kan doen (mods, OS update), ik kan die RME de komende maanden nauwelijks een dag missen dus dat zit er even niet in.

ja, het is lullig, dat ze die gegevens niet gewoon even leveren. normaal onderhoud lijkt me, en om daar nu iedere keer voor te moeten laten betalen...

stel de vraag gewoon eens op het moogfforum, leg uit dat je het zelf echt wel aankan , en dat je ook als hardwerkend muzikant dat niet kan betalen.
als je de gegevens mocht krijgen, dan graag...

"Probleem" is een groot woord. Het valt me ook alleen maar negatief op omdat ik live het hele bereik van de Voyager veel gebruik (ook in gecomponeerde muziek in ensembles). En er is ook na goed opwarmen gewoon een te groot verschil in stemming in de uitersten van de range.
Als ik gewoon een bas nodig heb is het echt geen probleem.

Breng maar langs, heb je een PM gestuurd. ontstemming VCO3 komt vaker voor.

Zelfs zonder service manual zijn er uiteindelijk maar zoveel trimpots die je kan proberen, maar iemand met ervaring is nuttiger :)

Nou dat is duidelijke taal
De strobetuner kan ook als app voor iphone worden aangeschaft
Als het nu nog abracadabra is voor je zou ik een kijken voor een goede techneut / reperateur hier via het form ( zie betreffend topic ) zou niet zo veel moeten kosten , precies weet ik het niet maar 100euro en zeker niet honderden lijkt me ...

De info op Gearslutz is goed, wel iets te complex beschreven. Ik gebruik deze procedure al jaren. Het is maar een beetje anders dan een klassieke Mini stemmen. Ik heb nog geen tijd gehad om het te herschijven. Maar iedereen die kan lezen kan dat werk ook goed volgen en uitvoeren.

Euhm heren, het bericht waar John op reageerde is van 18 april 2012 :P

toch is de info goed. Zo nodig, als dit niet te laden is, kan ik je wel mijn kopie sturen.

Verhip, je hebt gelijk, hij postte het iets eerder dan ik dacht. Wat oenig. Ik las echt 2015. Was zeker te vroeg. In ieder geval, mijn pdfje blijft beschikbaar voor de liefhebber. Altijd handig.

Aha, gevonden: ik had search Voyager gedaan om op Bobaphat te reageren. kwam alleen bij een ander uit met vergelijkbaar probleem. Les: zoek nooit als je te vroeg wakker bent.

Back