Moog Voyager RME Stemmen / Kalibreren

Ik vind mijn Voyager altijd een beetje "muffled" klinken, alsof 'ie net een beetje verkouden is of zo. Zo schreeuwend als mijn Waldorf Pulse kan klinken, kan mijn Voyager niet. Maakt die mod het verschil?

Moet je een 6dB filter type kiezen dan laat het filter meer hoog door en klinkt ie wat rauwer. :okdan:

Moet je een 6dB filter type kiezen dan laat het filter meer hoog door en klinkt ie wat rauwer. :okdan:

Maar nog steeds niet zo scherp/hoogfrequent als ik zou willen, ik blijf het een ingehouden geluid vinden wat me toch tegenvalt. Alsof de filter frequency knop in combinatie met de env depth gewoon niet hoog genoeg kunnen - zelfs met 6 db. Alsof ik m'n oren nog wil/moet klaren.
Vraag is dus: zorgt die filter mod voor verbetering op dat vlak?

In welk opzicht ?

Ik vind mijn Voyager altijd een beetje "muffled" klinken, alsof 'ie net een beetje verkouden is of zo. Zo schreeuwend als mijn Waldorf Pulse kan klinken, kan mijn Voyager niet. Maakt die mod het verschil?

Ik had dat gevoel ook. Net niet helemaal zoals het zou moeten klinken. Beetje te veel ingehouden. De Music House Filter Mod heeft voor mijn gevoel en gehoor heel erg veel toegevoegd en het filter is zowel goed te oversturen als lief. Ze zouden eigen beide Voyagers eens naast elkaar moeten houden en vergelijken.

Kan iemand met mod en iemand zonder mod een soortgelijke patch met filtersweep opnemen?
Laten we zeggen 1 VCO op zaagtand, 1 sweep zonder res, sweep res 50%, sweep res 100%
Lijkt me al een behoorlijke vergelijking...!

Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar +1

goed plan. Ik zal een patch maken en opnemen. beide komen dan met link hier ergens terecht en dan kan iemand anders zonder FilterMod de patch ook laden en opnemen.

goed plan. Ik zal een patch maken en opnemen. beide komen dan met link hier ergens terecht en dan kan iemand anders zonder FilterMod de patch ook laden en opnemen.

Goed idee, I do with you with in every case :D!

Maarre: dan moeten we natuurlijk wel eerst allemaal *exact* dezelfde converters en DAWs gebruiken ennuh WAV en zo he, anders is het natuurlijk niet te vergelijken ;) :P. Oftewel: laten we vooral de discussie NIET daarop focussen, ik hoop dat de resultaten met welke converters/DAW/kabels/luchtdruk/postcode/whatever direct voor zichzelf spreken en we niet tot dat detail gaan ^^ :mega:

misschien terzijde:
ik heb ooit mijn voyager laten upgraden door rudi linnhart omdat ik ook vond dat hij niet zo klonk als dat ik graag wilde ( miste de ruimte in de filteropening en de "rauwheid/ directheid " van andere moogs.
als voorbeeld heb ik toen een 5 tal files opgenomen met vergelijking tussen orgineel en gemodde voyager ( de een links, de ander op het rechter kanaal)
heb net even gezocht, ze staan nog ter beluistering op mijn soundcloudkanaal, bv alhier:
https://soundcloud.com/sunnypedaal/waveform
( de speedyshare files zijn inmiddels wel al verwijderd)

Laatst gewijzigd:
misschien terzijde:
ik heb ooit mijn voyager laten upgraden door rudi linnhart omdat ik ook vond dat hij niet zo klonk als dat ik graag wilde ( miste de ruimte in de filteropening en de "rauwheid/ directheid " van andere moogs.
als voorbeeld heb ik toen een 5 tal files opgenomen met vegelijking tussen orgineel en gemodde voyager ( de een links, de ander op het rechter kanaal)
heb net even gezocht, ze staan nog ter beluistering op mijn soundcloudkanaal, bv alhier:
https://soundcloud.com/sunnypedaal/waveform
( de speedyshare files zijn inmiddels wel al verwijderd)

eens tsjek je bdoel t verschil van micro en multi moog tov prodigy qa filter die hebben ook ander bereik
dan metjouw voyager dar zijn ook updateas voor;] hebtergeen ..wanna mode
:doei:

bij deze. de sysex file van mijn settings. VCO1, zaagtand, Cutoff=0, spacing=0, resonance 0, 5, 8. Amount, 0, 10. Geluidsfile (C,E,G,C') op ai format. Maar hoe krijg ik die files gekoppeld aan dit bericht? Dus maar even een PM dan stuur ik ze naar je email adres en kan de andere Voyager sound file naast de mijne worden gelegd en dan delen in soundcloud ion.

Maar hoe krijg ik die files gekoppeld aan dit bericht?

Klik op het paperclip icoontje boven je bericht, daarna op de 'bladeren' button om het bestand up te loaden vanaf je computer. Het wordt dan als bijlage zichtbaar in je bericht. Als je het paperclip icoontje niet ziet, eerst op meer opties klikken.

dank je, ik was die papeclip even kwijt - nu weet ik het weer te vinden.

NB uploaden gaat niet, de kleine wav file is te groot voor dit forum. Dus als je mijn wav en settings wilt hebben, gewoon een pb dan stuur ik eea via wetransfer toe.

Attachments

• filter test voyager.syx
    154 bytes · Bekeken: 72
Back