ORBITAL vanavond in Brussel

Sjeses, grijze ouwe mannen zijn het inmiddels :erm:

In Sides heb ik altijd een echt supergoed album gevonden (de rest ken ik niet zo) leuk om die nummers terug te horen net in een ander jasje

Het is eigenlijk eerder mooie luister muziek dan dance, valt mij op afgaande op het filmpje

Orbital was super in de AB . Je moet erbij staan om de opbouw van de set te horen en meegaan in de muziek.
Ieder zijn ding natuurlijk.
Gewoon super

Orbital in de Melkweg was VET!
Het was voor mij de eerste keer dat ik ze live zag en ik heb me prima vermaakt. Het viel ook erg mee met de drukte eigenlijk, ondanks dat het uitverkocht was. Er was vooraan in elk geval voldoende ruimte om te dansen.
Ik heb sinds Middle of Nowhere geen cd van ze meer gekocht of geluisterd, dus ongeveer de helft van de tracks was nieuw voor mij. Voor de rest toch genoeg oude nummers (in nieuwe jasjes) voor de handen-in-de-lucht momentjes.
Van mij mogen ze snel nog een keer terugkomen, want de laatste albums mogen dan misschien niet het niveau van In-Sides halen, live is het alsnog een feestje :)

ik stond ook vooraan te raven (ik was die gast met dat leuke roodharige vriendinnetje), wat was dat gaaf! The orbital voor het eerst live is echt een ervaring. Ik heb ook meteen het album gekocht na dat afgelopen week vaak op mp3 gespeeld te hebben. Ze speelden veel nieuw materiaal maar ook zat klassiekers. de duur van het optreden was ook goed door de lange toegift (3 a 4 nummers) ben er nu nog steeds extatisch van!

Ik vind de recenties onterecht aangezien het een zeer degelijk comeback album is. de gebroeders hebben het truukje niet verleerd en hebben het voor elkaar gekregen iets te maken dat heel erg 2012 klinkt EN onmiskenbaar orbital is. beezledub is een fantastische dubstep twist aan de knaller "satan".
het enige dat wat tegenviel was "are we here?" waar ze een soort halftempo feel aan probeerden te geven maar bij mij alleen maar irritaties opriep

Ik vond hun set in de AB toch ook wel héél erg goed. Gedoseerd en valkuilen van cliché's vermijdend met véél werk uit hun uitstekend nieuwe plaat. Al blijf Insides voor mij toch wel hun meesterwerk! En op de D&B PA van de AB klonk het nog eens loepzuiver ook. Ook het licht en de video deden perfect hun ding. Het viel me ook op dat ik met mijn 30 jaren bij de jongste toeschouwers behoorde ;-)

veel wat kalende mannen idd :P kom ik daar aan als jochie van 24 met een vriendin van 21 :P

Het viel me op dat het publiek in tegenstelling tot optredens waar enkel jonge mensen op af komen niet met hun telefoons in de lucht liepen te wapperen in een poging het spectakel op te nemen maar gewoon met de muziek bezig waren. :okdan: daar kan "mijn genaratie"nog wat van leren.

Sfeer was meer dan goed en menig organisatie die daar jaloers op mag zijn om zulk publiek.

kan je met je telefoon muziek op nemen dan?

Bass,
luister eens volledig naar Snivilization of The Middle of Knowhere.
Als je het dan niet goed vindt, dan zou ik ermee stoppen.

Mijn gevoel zegt dat Orbital toch één van de grootste electronisch acts van deze tijd is, met een totaal unieke sound, dynamiek en universal ravegevoel, die zeeeeer weinigen evenaren.

De eerste jaren van hun loopbaan waren ze echte vernieuwers (en dan nog wel met enorm succes), na de Middle of Nowhere is het allemaal wat achteruit gegaan.

De nieuwe plaat is er nog niet helemaal, maar live is het wel gelijk in de olddays. Extatic!

helemaal me eesn sommigealbums ..zijn on overtroffen /mooi/degelijk techno :engel:eiglijk heerlijke crossover alike sounding bandje ist..verbaasde me diep aan de mix;-] eclectic

Sfeer was meer dan goed en menig organisatie die daar jaloers op mag zijn om zulk publiek.

publike dat ben ik ...en jij;-]
weers wat anders een vondjuh zondert de maatschapij
:P

waneer isdie cd er:_}

gaaf filmpje Faneflip! ik krijg er weer kippenvel (kippevel?) van als ik dit weer zie.

is het je eerste vriendinnetje?

Nee, hoezo? ik was gewoon zeer blij dat ik haar meegekregen heb zodat ze een keer kan horen wat nou ECHT gave muziek is. Ze kon het wel waarderen maar ze hoort toch liever katy perry... ik heb dus nog wat werk te doen!

AB is en blijft geweldige zaal ... zelfs als het uitverkocht is blijft het er lekker gezellig ... kheb daar al fijne momenten gehad met oa Kraftwerk, Front242, Nitzer Ebb, ...

Back