goede synth voor rond de 600 euro

Status
Please reply by conversation.

Hahahadracula

non actief
Hallo, ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goeie synth die niet al te duur is (onder de 1000 euro).

ik heb zelf al een paar synths gezien
de korg PS60
Roland shs-201
en een Arturia AE The Laboratory 61 MIDI-keyboard

maar mijn vraag is, weten jullie misschien nog een goede synth die rond de 64 toetsen heeft en sound effects zoals LFO, Cutoff, distortion en nog wel wat meer van dat soort dingen. ook zou ik ook erg graag strings, organ en synth sounds er op als het mogelijk is.

Groete:mega:

Wil je niet gewoon een workstation hebben? LFO, cutoff en distortion zit tegenwoordig op iedere digitale bak.

ik heb zelf al een paar synths gezien
de korg PS60
Geen synth maar een arranger-keyboard.

en een Arturia AE The Laboratory 61 MIDI-keyboard
Geen synth maar een controller.

64 toetsen
61 wel, 64 niet ;). 12 x n + 1 waarbij n het aantal octaven is - dus 25, 37, 49, 61. Uitzonderingen zijn 76 en 88.

strings, organ en synth sounds er op als het mogelijk is.
Ik zou eens naar een Yamaha MM6 kijken of zo, of wellicht dat je nog een mooie CS6x kunt vinden.

een Juno Di had ik ook al gezien, ziet er ook erg mooi uit en klinkt ook erg goed!
ik heb zelf ook een vrij goede computer dus maybe dat ik ook nog wel wat sounds kan edite ook.
maar ik moet zeggen dat een roland shs-201 ook echt niet verkeerd klinkt.

ik ga nu gelijk zoeken op juno di waar ik die het goedkoopste kan krijgen!

bij bax-shop staat de ps60 wel gewoon bij synthesizers. maar ik had inderdaad ook meer het iedee dat het een keyboad was.
ik heb gezecht het liefst strings organ en synth maar opzich maakt me het niet zo veel uit war voor soort geluiden er op zitten.

en ik had me inderdaad vergist methet aantal toetsen.

opzich wel een leuk ding. maar ik zou het pretting vinden als ik met een draai knop bijv. een cutoff er aan kan toevoegen.

61 wel, 64 niet ;). 12 x n + 1 waarbij n het aantal octaven is - dus 25, 37, 49, 61. Uitzonderingen zijn 76 en 88.

En nog een uitzondering:

GALLERY_SYN0003382-000_1_images390.jpg

:geslaagd:

er zitten wel pitchbenders op maar geen LFO enzo

Klopt, maar ging even om 't aantal toetsen..

Maar on topic:

Kijk ook eens naar de Yamaha S-serie (of motif-serie), de Roland XP-serie (of Fantom-serie) en de Korg Triton-serie.

die roland fantom-serie ziet erg erg goed uit, Korg triton ook wel

de prijs valt alleen wel n beetje tegen

Mja,.. even oudere types bekijken he ;)

ja heb ik net even gedaan, rond de 400 allemaal, is best te doen

ik moet zeggen dat de roland shs-201 en de roland juno di/gi en de roland fantom-series zeker in aanmerking komen

Status
Please reply by conversation.
Back