Korg trident

Status
Please reply by conversation.

GijsH

Stamgast
Hey,

Ik ben op zoek naar een Korg Trident (Mk1 of Mk2). Liefst ergens in de buurt van Limburg zodat ik vervoer kan regelen. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Last edited by a moderator:
rete vette bak werden wels voor 600 gld toen verkocht ..nu ?
zietze nooitmeer;-[
:Z

Het lijkt me wel een vette bak zo'n Trident.
Het is volgens mij altijd een beetje een onderschoven kindje geweest in vintage land.

Hoe verhouden de Trident en de Poly6 ongeveer tov elkaar?
Wat maakt een Trident mooier dan een P6 of andersom?
Ik neem aan dat de prijs van een Trident duurder kost van de prijs van een P6 kost...of is dat niet zo?

Trident is inderdaad wat duurder dan een P6. Hij heeft overigens dezelfde risico's ivm batterij, maar dat terzijde.

Een trident is gemaakt met de "layeren" filosofie zoals je in wel meer synths uit die tijd vindt (strings + brass + solo bv), waar de P6 meer naar het beeld van de Prophet 5 gemaakt is.

Klankmatig liggen ze niet zo ver van elkaar, voor het deel dat ze functioneel gelijk hebben.

Een Trident is heel leuk, maar als je al een P6 hebt dan is een Trident in een multitrack omgeving niet meer een erg grote meerwaarde. Maar het blijft een leuke bak hoor. Alleen zal je toch richting dat duizendje moeten gaan denken vrees ik. Aan de andere kant is het ook weer geen Jupiter5, ook al lijkt hij uiterlijk misschien een gelijkaardige bak van een afstandje. :)

Heb een paar dagen een MKII van een forumlid in huis gehad.. een groot, maar machtig apparaat :{
Die stringensemble layeren met die dual VCO synth en dan de ingebouwde flanger erover.. man man!! :{:{:{ Ik zou er iig wel 1000 euries voor over hebben 8D

@Macgyvergear: Op marktplaats staat er één te koop. Het hoogste bod tot nu toe was in de 1000 euro dus mocht ge geïnteresseerd zijn kunt ge daar eens kijken. Ik denk idd niet dat ik nog een Trident voor een deftige prijs ga vinden en als student ga ik echt niet zoveel geld geven aan één synthesizer. Wat zijn goede vervangers voor een Korg Trident? Ik zag hier al een Polysix staan, deze ken ik alleen van Reason en daar klinkt hij wel leuk, alleen is het moeilijk een vst met het echte ding te vergelijking.

Het lijkt me wel een vette bak zo'n Trident.
Het is volgens mij altijd een beetje een onderschoven kindje geweest in vintage land.

Hoe verhouden de Trident en de Poly6 ongeveer tov elkaar?
Wat maakt een Trident mooier dan een P6 of andersom?
Ik neem aan dat de prijs van een Trident duurder kost van de prijs van een P6 kost...of is dat niet zo?

trident heeft 2 osc ...ook een flanger toch int eind circuit ...ipv chorus

weet eiglijk waar de rest met te evregelijken is een delta qa string/ brass erby in ???

looks zijn wel erg grooots ..;-]

mk 1

en de mk2 wat heeft die meer dan ; de mk 1

mmm how come the bender on the right not left?

soundmanhaven1 1 jaar geleden

sorry for this. is just a mirror reverse video. :halleluja:dubbel::dubbel::dubbel:

this dude has a mark2 ??? difference ???
he talks too much ;-]
zie geen egt beeld;-[

mark 2 zieje nooit te koop
vid / indeed mooie instant zonder fx sounds

wat dit betreft benk ook erg weg van arp quadra;-]] nicey denk dat dar nog meer ..monsterlijk sounds uit komen .zijn der ook maar weinig van in ollanda ..denkiksoow
:halleluja

ok vidje [nu wil iedereen der een hahah sorry TS , voort t hacken van je draad ..deze demoo = goed!
en duidelijk beeld [flanger dus / synth heeft twee osc ..brass &string sectie

brass 2e minuut
klink ver weg ..ri lambda [die was erg / leuk vettig ook met zn twee pookjes ]:okdan:

@Macgyvergear: Op marktplaats staat er één te koop. Het hoogste bod tot nu toe was in de 1000 euro dus mocht ge geïnteresseerd zijn kunt ge daar eens kijken. Ik denk idd niet dat ik nog een Trident voor een deftige prijs ga vinden en als student ga ik echt niet zoveel geld geven aan één synthesizer. Wat zijn goede vervangers voor een Korg Trident? Ik zag hier al een Polysix staan, deze ken ik alleen van Reason en daar klinkt hij wel leuk, alleen is het moeilijk een vst met het echte ding te vergelijking.

aha datje vraag geen 1000 uitgeven en toch wel bv een 2 osc synth willen hebben

kijk dan effe ri p siek dk700 staat nu te koop 400 ofspo inside veeelal dezelfde chips as de polysix ..mooie = heeft midien 5env / 3 lfos en geen knoppen easy te editten

das een leuke bak

midi / ploy analog en knoppen ...hmmm das duur these days ..denk aan een prophet 600
ook leuk kost ?? 750ofso

Thanks voor de tips. Als ik op internet video's moet afgaan lijken me de Polysix en Prophet 600 wel leuke dingen. Iemand die er ervaring mee heeft?

Status
Please reply by conversation.
Back