Dark Energy onstabiele kick

Kneelz

Reuzebonk
Nu krijg ik best een leuke kick uit de DE maar hij is nogal onstabiel, variabel en fluctuerend (dat is allemaal hetzelfde hè). Is natuurlijk leuk dat analoog uit zichzelf wat levendigheid meebrengt maar dit is een beetje té vind ik. De 'pok' in het begin is soms erg aanwezig en soms bijna weg en de toonhoogte varieert. Niet bij andere (lees: hoogtonige) percussie, maar enkel bij korte kicks.

Hoe kan dat?

Ik stuur het aan met een Pro-2 gewoon cv/gate en verder niets bijzonders. De resonance vol open de frequentie ongeveer op een kwart en de XFM ook iets open. De ADSR range op high en dan het VCA alleen aansturen m.b.v. ADSR-AM.

Dan moet er toch gewoon een heel behoorlijk stabiel geluidje voorgebracht kunnen worden? Of fluctueerd die resonance of filter frequentie nog wat, snap er niets van... Ook vaag dat de LFO's reageren als je ze vol open zet maar verder alle schakelaars en inputs niet verbonden zijn...toch?

Niet dan het allemaal van levensbelang is, maar ik zet bij beide toch mijn :?

hier doet ie dat ook een soort van modulatie die niet uit kan :| ??
ik stuur m aan met de dark time

Aha, dan is dat dus niet alleen bij mij in ieder geval. Dat de LFO's 'lekken' bij full speed zal bij jullie dan ook wel zijn.. Uiteraard gedraagt een LFO's zich dan natuurlijk ook gewoon als een normale oscillator maar goed, toch raar dat hij dit signaal dan naar de output brengt als er door de gebruiker geen schakelingen zijn verbonden.

Niet echt bruikbaar trouwens zo'n kick sequence vind ik, moet je dus wel samplen dan...

edit; net te laat

je moet gewoon een mooie analoge kick kunnen maken met een analoge synth
mn ex-moog voyager kon dat wel heel goed

dat is ook niet het probleem Bass... Kick-s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s---s

ow ik dacht dat de kick elke keer anders klonk dat heb je bij puur analoog niet..

Zoiets lijkt me eerder op te treden bij puur analoog als bij puur digitaal, of niet dan? Maar het geval is inderdaad dat bij een reeks kicks, het geheel varieert.

mja als ik met mn z1 een kick wil maken met een filterenvelope over de resonantie vol open gaat dat niet echt goed

Ik heb hier geen last van fluctuaties bij kicks uit mijn DE. Misschien helpt het je om ADSR te kiezen als source bij FM. De pitch wordt dan telkens strak getriggerd door de envelope. Toch? Ik doe trouwens ook XFM en AM linken aan de ADSR. Door dit met XFM te doen kun je de laag laten wapperen bij kicks net zoals een 808 vind ik. De cutoff dan maar een heel klein beetje open en dan de XFM de filter subtiel maar strak (lekker strakke ADSR hehh) laten moduleren.

Ik gebruik trouwens de medium AM setting voor kicks en gewoon een zeer korte decay. Maar doe even de FM koppelen aan ADSR en laat het weten. FM ongeveer in het midden. Ben benieuwd of dat het is/ helpt.

Het valt trouwens wel de ene keer vaker op dan de andere. Maar ik heb het zowel als ik de VCO F intern met de schakelaar door de ADSR stuur, alsmede met resonantie open > filter moduleren. Geldt voor alle 2 de ADSR range-settings (low is sowieso niet geschikt voor kicks). Moet er wel bij zeggen dat hij vrij dicht bij een schakelkast voor stekkers staat. Het zou kunnen dat hij wat gevoelig is voor dit soort zaken ofzo.

Maar DC Offset zou niet het verschil tussen de DE's verklaren... Bovendien denk ik ook niet dat de kicks individueel verschillend klinken. Ik neem binnenkort wel ff een loopje op anders. Geef ik ook wel effe de stand van de knoppen aan, dan kunnen we het matchen :okdan:

@Ninja-edit: okdan :D

Back