Kneelz
Reuzebonk
Nu krijg ik best een leuke kick uit de DE maar hij is nogal onstabiel, variabel en fluctuerend (dat is allemaal hetzelfde hè). Is natuurlijk leuk dat analoog uit zichzelf wat levendigheid meebrengt maar dit is een beetje té vind ik. De 'pok' in het begin is soms erg aanwezig en soms bijna weg en de toonhoogte varieert. Niet bij andere (lees: hoogtonige) percussie, maar enkel bij korte kicks.
Hoe kan dat?
Ik stuur het aan met een Pro-2 gewoon cv/gate en verder niets bijzonders. De resonance vol open de frequentie ongeveer op een kwart en de XFM ook iets open. De ADSR range op high en dan het VCA alleen aansturen m.b.v. ADSR-AM.
Dan moet er toch gewoon een heel behoorlijk stabiel geluidje voorgebracht kunnen worden? Of fluctueerd die resonance of filter frequentie nog wat, snap er niets van... Ook vaag dat de LFO's reageren als je ze vol open zet maar verder alle schakelaars en inputs niet verbonden zijn...toch?
Niet dan het allemaal van levensbelang is, maar ik zet bij beide toch mijn
Hoe kan dat?
Ik stuur het aan met een Pro-2 gewoon cv/gate en verder niets bijzonders. De resonance vol open de frequentie ongeveer op een kwart en de XFM ook iets open. De ADSR range op high en dan het VCA alleen aansturen m.b.v. ADSR-AM.
Dan moet er toch gewoon een heel behoorlijk stabiel geluidje voorgebracht kunnen worden? Of fluctueerd die resonance of filter frequentie nog wat, snap er niets van... Ook vaag dat de LFO's reageren als je ze vol open zet maar verder alle schakelaars en inputs niet verbonden zijn...toch?
Niet dan het allemaal van levensbelang is, maar ik zet bij beide toch mijn