Muziekaal zijn ze evenveel waard
Daar kan ik je geen ongelijk in geven.
Interessant. vraag me wel af wat er jou dan zo in trekt dat je de synthex boven een jp8 verkiest ? ( om eens actueel te gaan )
Om eens actueel te gaan zal ik proberen jou vraag zo goed mogelijk te onderbouwen
Laten we vooropstellen dat ik nog nooit een Jupiter-8 onder handen heb gehad, maar ik weet wat zijn specs zijn, dus ik ga het hier niet over de ooooooooh zo warme sound van dat ding hebben.
Wat ik mis op de JP-8 en die de Synthex wel bijzonder maakt zijn:
Het multi-mode filter (waarvan 2 BPF's)/ring & cross modulation/(uitstekende) chorus/sequencer/multi timbral/en natuurlijk niet te vergeten de routings mogelijkheid.
Die ik ooit heb gehad had vanaf het begin (toen ik hem kreeg) problemen, meerdere keren laten repareren, echter ik had er geen vertrouwen meer in en heb hem direct na de laatste reparatie verkocht, bang zijnde dat hij weer eens de geest gaf.
Het kan zijn dat ik een maandag morgen monster had, maar op mij komen ze niet echt als betrouwbaar over.
Er zitten zoveel IC's in (per voice board ongeveer 100 en dat maal 8 en dan nog de overige pcb's) dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet.
En dan heb ik het niet over dat ik ''beren in het bos zie''