planetarium
Nieuwkomer
hoi synhtofielen, Zelf maak ik al syntmuziek sinds 1987. Eerst door JMJ na te spelen voor onder andere Maneuvers in het donker. Enkele jaren daarna begonnen als huiscomponistproducer van het Europlanetarium in Genk (later ook in Brugge) waar ik tientallen scores heb gemaakt en special effects (space) heb gemaakt. in Brugge mixte ik alles uit in quadrafonie, wat extra dimensionaal klonk. Nu maak ik muziek voor onder andere iTunes, amazone en de u wel bekende. Vroeger had ik een studio vol synths, samplers en drumcomputers....nu heb ik een fruitmand vol appels met alle mogelijke plugins van de mij vroeger bekende apparaten. Ik maak soms wel 20 versies van een nummer tot dat ik het release...daarom dat er nog maar 3 op iTunes staan...maar ja...er zit ook niet echt iemand op te wachten...daar ga ik toch van uit. Mijn creativiteit komt vanuit mijn gevoel en ik houd geen rekening met trends of stijlen. ik maak eigenlijk muziek die ik zelf graag hoor....maar na 20 versies ben je het eigenlijk wel beu gehoord. Synths blijven (en geluid op zich) blijven me verbijsteren, vooral mixage van complexe geluiden in combinatie met bassen zijn interresant omdat dit soms moeilijk is te combineren.
Peter Stinissen
Peter Stinissen