Kurzweil K2600 tweedehands, waar (en hoe) moet ik op letten?

LukVdH

Nieuwkomer
Hi,

ik kan misschien een tweedehands Kurzweil k2600 kopen. Oud ondertussen, en gedateerd, maar ik hou van de sound van die dingen (heb o.a. een Fantom X en Korg M3 maar de Kurzweilklank vind ik toch lekkerder).

Zijn er hier misschien (ex-) eigenaars van een K2600 die me kunnen zeggen waar ik op moet/kan letten?
'Defekte hamertjes' ken ik al (heb zelf een Kurzweil gehad met dat euvel). Dat is hopeloos denk ik, als dat zich zou voordoen bij dit exemplaar.

Maar hoe kan ik nazien welke option-ROMblocks erin zitten, of de PRAM-uitbreiding is geïnstalleerd, of er extra sampling-RAM inzit en hoeveel, hoe groot de interne harddisk is (want die zit er in), of de externe SCSI-CD-lezer en de floppy het nog doen... En zo... (dit zijn de dingen waar ik alvast aan denk).

Als iemand me zou kunnen helpen (vooral met "hoe kan ik zien wat erin zit aan ram/pram/harddisk/sampling ram/options"): alvast erg bedankt.
En anders ook natuurlijk :) .

ik heb een k 2500 en daar donderen in nio time alle knoppen en buttons vanaf. laat ik het zo zeggen, het klikmechanisme is dan gaar en als je dan al naar een button kijkt reageert ie al

Ha ha, dat was naast een matig display en het feit dat je alleen de KDFX kon gebruiken als de Kurzweil de hoofdklok was, voor mij ook de reden om hem met winst te verkopen. Terwijl ik een versie met alle opties had. Een zeldzaamheid.
Mijn andere Kurzweil K-2500 had bij mij een niet werkende floppy. Die heb ik weggegeven aan een vriend. Bij hem deed de floppy het wel, maar hij heeft hem verkocht.

Als ik me goed herinner, worden alle opties in het instrument benoemd. PRAM moet je kunnen afleiden uit het beschikbare geheugen. Er zijn vast wel handleidingen ergens neer te laden, waar je aelf die informatie kunt terugvinden.

Ik zou de Kurzweil pc3 ook niet uitsluiten, deze klank is toch een stuk bruikbaarder. Bovendien redelijk betaalbaar.

Back