TR-909

Status
Please reply by conversation.
Waarom gebruik he niet de vst d16 drumazon?

Klinkt goed. Ziet er mooi uit. Als die GUI nu ook eens als hardware controller beschikbaar zou komen.....

Heeft iemand ervaring met zowel TR-909 en Jomox Xbase 888/999?

Voorlopig nog steeds op zoek naar de echte.

Ik heb een 999 gehad en heb nog steeds een 909.
Daarnaast heb ik nu ook nog een airbase en een mbase.
999 vind ik de interface onhandig werken, kwa klank was die wel leuk, vooral de kick.
999 is de deur uit gegaan en omdat ik de kick miste heb ik er een mbase 11 bij gehaald en die is dik.
Airbase gebruik ik in de studio vaak, mede doordat je met cc's veel controle hebt over je geluiden.

909 gebruik ik live elke keer, lekker patterns realtime inkloppen en genieten van de swing.
In de studio gebruik ik de 909 niet zo vaak volledig, soms een geluidje...

Als je een 909 wilt is een 888/999 geen oplossing, omdat de 909 geen moelijke dingen kan werkt het lekker snel en simpel, en een 888/999 is een draak om mee te werken, verkeerd menu>je geluiden weg.......ik werd er niet blij van.

Hoop dat je er wat aan hebt:)

Ik heb bijna alles geprobeerd wat denkbaar is om de 909 te emuleren...
Ik begon met drumazon, werkwijze was niet vergelijkbaar met een echte..
Sound was ik niet tevreden mee. Heb een keer met een 909 kunnen pielen, en het is het gewoon niet. (desalniettemin een leuke plugin hoor)
Vooral de 'workflow' was mijn bezwaar op drumazon.
Overgestapt naar een Jomox Xbase 09. Kick was erg goed.
snare was me te dun, sequencer heeft totaal niet de groove van de real thing.
Extra nadeel is dat je eigenlijk maar 3 sounds tegelijk kan doen..
In de studio is hier om heen te werken, maar vond het mijn creatieve process tegenwerken.
Ook weg gedaan.
Toen een tr 707 + novation drumstation. Leuk, maar kwa dikheid haalt die het gewoon niet.
Werk nu met samplers en 909 samples, en ben aant sparen voor een echte.
Uiteraard een volledige kwestie van smaak, maar voor mij doen die andere dingen niet wat ik wil. Succes met je zoektocht in iedergeval.

Niet dat het een 909 1 op 1 kan vervangen, maar een machinedrum (of monomachine) in combinatie met een Drumstation benadert toch héél dicht de 909 qua sequencing.
Qua sound niet 100% (pak 95 %).
Qua mogelijkheden 500 %

Of een machinedrum (om te sequencen) en drumazon.

Maar nothing beats the 909 natuurlijk...t is maar wat je specifiek wil ervan de interface, het geluid , of beiden :-)

Ik zou een tr909 kopen, gebruik hem al 4 jaar. Tijdje niet gebruikt ivm verbouwen toen gebruikte ik alleen een spectralis.
Paar maanden geleden weer de 909 aangesloten en nu weet ik gelijk wat ik miste.
Voorheen gebruikte ik een drumstation met altijd distortions enzo maar toch is een echte 909 veel fijner qua geluid.

Als je het niets vind en je wacht 4 maanden dan kan je hem weer met winst verkopen dus wat let je ;)

Ik ben niet op zoek om hem over 4 maanden weer te verkopen, maar om er over 4 maanden nog steeds plezier van te hebben. Dus als er iemand is die hem niet of nauwelijks gebruikt, neem dan gerust contact met me op. Dan kunnen we er een mooie win-win situatie van maken.

Ik denk ook dat als je er eenmaal 1 hebt gebruikt dat je het ook niet meer wil verkopen.

Er zijn toch altijd mensen waarbij de sound van de 909 niet in hun muziek past, dus willen wellicht verkopen. Of die met andere apparaten een gelijkwaardige sound maken en die het geld dat ze tegenwoordig voor een 909 kunnen krijgen gebruiken voor andere mooie apparatuur. Dat hoop ik althans. Voor een mooie 909 geef ik een mooie prijs.

Ben niet op zoek naar een 808. Deze ziet er wel erg mooi uit.

Status
Please reply by conversation.
Back