Advies gevraagd: Laptop voor SonarX1 met veel plug&Fx+Life Etc.

gipsy

Nieuwkomer
Hallo beste forummers,

Ik ben al een tijd bezig met homerecording op de Pc maar steeds komt er weer een niet te beschrijven gevoel naar boven om een te gekke laptop te hebben die net zo draait als mijn Pc (inclusief alle ergernissen).

Ik heb hier nog een focusrite Saffire 6 USB staan een mini keyboard Akai MPK en een nog ingepakte Hdd die ik eventueel extern kan gaan gebruiken.
Dus droom ik zo regelmatig een te gekke Mobiele Home Studio bij elkaar.

Financieel kan ik me ook niet zomaar van alles permiteren maar zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen wat betreft een goede keuze budget laptop om deze droom misschien te kunnen verwezenlijken.

Op de Pc draai ik een athlon Quad 4x3,4, met 12GB geheugen. zou een duocore, Quadcore, I3 of I7 met 8Gb geheugen voldoende zijn of is het overkill voor aankomende paar jaartjes.
Ik weet het echt niet meer wat een goede beslissing is.Als ik voldoende financiele middelen had kocht het beste wat er is maar helaas dus......

Misschien heeft er iemand ervaring met zo'n systeem.

Hoor heel graag van iemand :)

Groet, Gipsy

Misschien heeft er iemand ervaring met zo'n systeem.

Hoor heel graag van iemand :)

Heeft er dan niemand ervaring mee en ben ik de enige die zo'n systeempje wil fabriceren.
Of ligt het ergens anders aan.

Hoor weer graag van iemand :(

Ik zou even rondneuzen op het forum, want er is al veel over pc's, laptops vs muziekmaken gepost. Ik denk dat je daarom weinig reactie krijgt. Men denk wellicht: "alweer dezelfde vraag"

Paul

steeds komt er weer een niet te beschrijven gevoel naar boven om een te gekke laptop te hebben die net zo draait als mijn Pc (inclusief alle ergernissen).

Misschien heeft er iemand ervaring met systeem

Ik heb zeer veel ervaring met zo'n systeem, dat heet een macbook pro.

Nooit, maar dan ook nooit, zal ik met windows het podium opgaan.. NOOIT.

Hey Manne,

Toch bedankt voor jullie reactie's, Pfff... dacht echt ff dat ik weer alleen op dit forum zat.
Dus ik ben sowieso al positief gehumeurd vanwege de gekregen reactie.
Maar even ter zake: Ik had gehoopt dat er iemand misschien goede nieuwe ervaringen had opgedaan met een betaalbare windows laptop.

Meteen een hele dure laptop kopen op de gok durf ik zomaar niet aan.

En ja. velen hebben het altijd over DE MAC maar daar ben ik echt niet in thuis maar misschien moet dat maar eens een keer.Het zal dan toch wel beter zijn maar ja, ook weer duurder.

Ik wil namelijk toch graag mijn productie's ooit ook in een laptop hebben zodat ik in een grote studio de boel zo kan aansluiten en naar believen bewerken.

Dus ik denk (droom) er nog maar eens over wat wijsheid is voor mij.

Vriendelijke Groet, Gipsy

goede nieuwe ervaringen had opgedaan met een betaalbare windows laptop
:D
Waarom kijk je dan niet naar een MAC-mini? Die is ook portable, rete snel alleen wat minder duur. Prik je er 8gb bij in en een ssd schijf heb je echt genoeg aan voor de komende jaren. Ben je duizend euries kwijt. En ziet er fancy uit.. heb je dan ook voor betaald.

Koop je een windows laptop voor 600/700, wat kosten die dingen? Kun je over een jaar een nieuwe kopen.

Waarom kijk je dan niet naar een MAC-mini? Die is ook portable, rete snel alleen wat minder duur. Prik je er 8gb bij in en een ssd schijf heb je echt genoeg aan voor de komende jaren. Ben je duizend euries kwijt. En ziet er fancy uit.. heb je dan ook voor betaald.

Koop je een windows laptop voor 600/700, wat kosten die dingen? Kun je over een jaar een nieuwe kopen.

Inderdaad een mooi snel apparaatje zeg. ik zou die inderdaad wel willen uitproberen en wat betreft de snelle veroudering van de Pc is ook inderdaad zo.
maar Snelkookbami heeft een zwaar wegend punt. Ik heb na cubase Atari alles ingeruild voor Cakewalk op de PC. Dus alles is Windows en ik weet niet of alles zomaar opstart in Mac, ook al zou ik alle plugins genstalleerd hebben.

Als het wel zo is zou ik misschien wel eens over willen stappen.

Gipsy

Ik heb zeer veel ervaring met zo'n systeem, dat heet een macbook pro.

Nooit, maar dan ook nooit, zal ik met windows het podium opgaan.. NOOIT.

Haha dat klinkt als een interessant verhaal wat erachter zit. Waarom nooit nooit nooit maar dan ook nooit ?

Alle cross platform advieswoede is vast goed bedoeld, maar het is denk ik vrij essentieel om te onthouden dat topicstarter Sonar X1 gebruikt en dat deze DAW alleen beschikbaar is op het Windows platorm...
"Even" overstappen heeft niet alleen behoorlijke consequenties op kostenvlak, maar vergeet ook niet: de leercurve.

Alle cross platform advieswoede is vast goed bedoeld, maar het is denk ik vrij essentieel om te onthouden dat topicstarter Sonar X1 gebruikt en dat deze DAW alleen beschikbaar is op het Windows platorm...
"Even" overstappen heeft niet alleen behoorlijke consequenties op kostenvlak, maar vergeet ook niet: de leercurve.

Je heb gelijk Hanz, ik kan lezen en schrijven met dit spul en heel mijn muzikale leven is hierop ingericht.

Ik ben er in ieder geval uit dat ik niet ga overstappen naar MAC.
Dan maar roeien met de riemen die ik heb.
Tenslotte is liedjes maken het enige wat ik wil en kan.

Ik heb al over betere audio laptops gelezen de laatste dagen, ik had niet gedacht hierover forums te vinden.
Maar ik heb het gevoel dat er toch te werken moet zijn met een (i7) machine rond de €1000.

Deze wil ik dan goed inrichten en dan gooi ik mijn desktop eruit.Dan heb ik 2 in een en ben ik overal van af.

Ik zie er echt naar uit dit te verwezenlijken en als het goed werkt, post ik uiteraard hier al mijn bevindingen.
Ervaring met vastlopers en geweldige opname's op amateur niveau heb ik tenslotte genoeg.

Bedankt trouwens voor jullie reactie's tot zover :)

Gipsy

Ik ga ervoor.

Ik heb een Asus N53SM-S10153V-i7-2670QM-12GB ddr3 gekocht en ga nu voorzichtig al mijn software overzetten.
spannend!! en ik laat zeker weten of dit het gaat worden.

Als het allemaal werkt zoals ik wil dan ga ik de boel inbouwen in een zo compact mogelijk en liefst zachte Case.
Zodat ik het materiaal ook eventueel in huiskamers/Studio's veilig kan gebruiken zonder andermans spulletjes te mollen.

Groet,Gipsy

men vergeet dat je gewoon windows op een mac kan draaien. er zijn zat peeps die op die manier met bijv fruity loops op een mac werken.

t ken wel!

Even tussendoor.

Van een Jehovagetuige vind ik in ieder geval dat ze staan voor het goede en daar heel veel moeite voor doen om te verkondigen op een meestal vriendelijke manier.

Van een Sp'er weet ik in ieder geval dat ik te maken heb met een sociaal persoon.

Allebei mensen die we dus nodig hebben in deze dolle dwaze wereld.

Dit is positief bedoeld.

Gipsy

Back